جزیره هنگام قشم

جزیره هنگام قشم

 هنگام یکی از بخش‌های جزیره زیبای قشم است؛ پیش از این درسایت اسمان هفتم از جاهای دیدنی قشم و جذابیت‌های آن تعریف کرده بودیم اما دیدنی‌های هنگام به اندازه‌ای است که باید بیشتر از یک زیرعنوان به آن اختصاص داد. سفر به هنگام به یک مقاله پر از طول و تفسیر نیاز دارد! مسافران قشم حداقل یک صبح تا غروب را برای بازدید از این جزیره اختصاص می‌دهند.

تفریحات قشم از دریا تا خشکی

ساحل زیبای هنگام

 هِنگام، نام جزیره‌ای کوچک در خلیج فارس است که در دو کیلومتری جنوب‌شرقی جزیره قشم قرار دارد. این جزیره با 9 کیلومتر طول و 6 کیلومتر عرض، وسعتی حدود 33.6 کیلومتر مربع دارد و ساختار آن به شکل یک مخروط ناقص به نظر می‌رسد. همین جزیره کوچک با ظاهری کاملا ساده، به بهترین شکل از شما میزبانی می‌کند و خوش‌ترین لحظات عمرتان را رقم می‌زند. اولین خوشگذرانی شما در این سفر، قایق سواری در میان آب‌های خلیج فارس است و خاطره‌سازی از همان ابتدای راه آغاز می‌شود.

جزیره هنگام سه روستا را در خود جای داده که عبارت‌اند از: هنگام قدیم یا کهنه، هنگام نو یا جدید (ماشی) و غیل. کوه ناکس با 106 متر ارتفاع بلندترین نقطه این جزیره محسوب می‌شود. طولانی‌ترین قطر جزیره نیز به طول 9 کیلومتر از روستای هنگام کهنه تا روستای هنگام جدید است و کوتاه‌ترین قطر جزیره نیز 5 کیلومتر طول دارد. 

 در این جزیره خبری از هیاهو نیست، خیابانی وجود ندارد و ماشینی تردد نمی‌کند. مردم مهربان، ساده و آرام‌اند و رسم مهمان‌نوازی را به بهترین شکل به جای می‌آورند. همه چیز در اینجا آماده است تا آرامش را تجربه و به یاد ماندنی‌ترین خاطراتتان را خلق کنید. 

ساحل زیبای جزیره هنگام

دیدنی های جزیره هنگام

 هنگام سرزمین بسیار کوچکی است که دنیایی متفاوت را پیش رویتان قرار می‌دهد؛ فقط باید بدانید که در این جزیره به سراغ کدام دیدنی‌ها و تفریحات بروید. در ادامه به شما می‌گوییم که چه چیزهایی در این جزیره انتظارتان را می‌کشند.

رزرو انلاین هتل و اقامتگاه بوم گردی

ساحل زیبای هنگام

هیچ چیز بهتر از این نیست که دقایقی را در کنار خلیج همیشه فارس سپری کنی و رقص امواجش را به تماشا بنشینی. هنگام از هر سو با این پهنه نیلگون و زیبا احاطه شده و هر تکه از آن به شکلی خاص جلوه می‌کند. طول نوار ساحلی هنگام، 50 کیلومتر است و در هر قدم، تصویری متفاوت از دریا را خوهید دید. می‌توانید به سراغ سواحل صخره‌ای بروید و یا سواحل شنی آن را انتخاب کنید؛ در هر صورت با دیدن شکوه امواج خلیج فارس غرق تماشا می‌شوید.

ساحل هنگام 

 ساحل نقره ای هنگام

  حساب ساحل نقره‌ای هنگام از همه سواحل ایران جداست به همین خاطر به عنوان موردی کاملا مجزا از سایر سواحل از آن نام می‌بریم. در این ساحل ذراتی از نوعی کانیِ براق به چشم می‌خورد که در میان ماسه‌ها جا خوش کرده‌اند و جلوه‌ای درخشان به ساحل داده‌اند.

بسیاری از گردشگران راه زیادی را می‌پیمایند تا دقایقی کوتاه را در این ساحل بگذرانند و از درخشش آن لذت ببرند. البته خیلی به اینکه بتوانید قدم در ساحل نقره‌ای بگذارید، دل خوش نباشید چرا که ممکن است مانع ورود شما به این قسمت از جزیره شوند

 ساحل نقره ای هنگام

  در پی آسیب‌هایی که چند سال گذشته به خاطر برداشتن خاک توسط گردشگران به این ساحل وارد آمده، محدودیت‌هایی برای ورود به آن وجود دارد. اگر از تورهای گردشگری مستقر در جزیره قشم و بندر کندالو، استفاده کنید، می‌توانید سوار بر قایق از کنار این ساحل زیبا عبور کنید و شاهد دلبری آن باشید. برای استفاده از این تورها، احتیاجی به پرداخت هزینه اضافی نیست؛ در واقع با خرید بلیط قایق کندالو- هنگام، قایقرانان با مهربانی هر آنچه را که می‌توانند نشانتان داده تا گردشی خاطره‌انگیز را برایتان رقم بزنند.

ساحل کله خماسی

   ساحل کله خماسی مکانی مناسب برای افراد علاقه‌مند به ماجراجویی و تفریحات با آدرنالین بالا است. در این ساحل صخره‌ای می‌توانید از بالای صخره‌ها به داخل آب بپرید، همراه با خیارماهی‌ها چند دقیقه شنا کنید و به تماشای عروس دریایی بنشینید.

 ساحل کله خماسی هنگام

ساحل خنیری

   ساحل خنیزی یکی دیگر از جاهای دیدنی جزیره هنگام است که در سمت شرق جزیره قرار دارد. این ساحل بسیار زیبا و بکر است؛ به‌قدری که با عینک شنا گاهی می‌توان موجودات هیجان‌انگیز درون آب را مشاهده کرد.

ساحل خنیری هنگام قشم

خاک سرخ هنگام

  جزیره هرمز در میان جزایر خلیج فارس به واسطه خاک سرخ خود مشهور است؛ اما جالب است بدانید که این نوع خاک در جزیره هنگام نیز وجود دارد و یکی از دیدنیهای آن به شمار می‌آید.

کوه‌ها و خاک‌های قرمز رنگ جزیره هنگام با نام «گِلک» شناخته می‌شوند؛ خاکی که در صنایع بسیاری مانند صنعت سنگ‌های تزئینی برای ساخت ساختمان‌ها و ساخت‌وساز اسکله و سایر تاسیسات کاربرد دارد. مردم این منطقه از خاک سرخ هنگام برای تهیه نوعی غذای محلی نیز استفاده می‌کنند که به نام «سوراغ» شهرت دارد و بسیار خوشمزه است. در بازار محلی با زن‌هایی روبه‌رو می‌شوید که در حال طبخ نان‌هایی محلی با سسی قرمزرنگ یا همان سوراغ با تخم‌مرغ هستند؛ چشیدن طعم این نان محلی را از دست ندهید

خاک سرخ جزیره هرمز

 خاک سزخ هنگام

آسمان هفتم برای رزرو تورهای قشم با بهترین قیمت به صورت 24 ساعته در خدمت مسافرین می باشد.

آخرین تور ها