بازار رضا مشهد

بازار رضا مشهد

بازار رضا مشهد

بازار رضا یکی از قدیمی ترین و مهمترین مراکز خرید مشهد است که اکثر زائران و گردشگران جهت خرید سوغات آنجا را در اولویت قرار می دهند .این بازار بزرگ با طول بیش از 1 کیلو متردر ضلع شرقی حرم مطهر رضوی است که از میدان بیت المقدس شروع  و به میدان 17 شهریور ختم می شود . شما میتوانید جهت بازدید از این بازار تور مشهد را از وبسایت آسمان هفتم رزرو کرده و همچنین هتل مد نظر خود را نیز انتخاب نمایید.

بازار رضا

بازار رضا در دو طبقه مجزا و دو راهرو ساخته شده است که حدود 1711 واحد تجاری در آن مشغول به کار هستند و به دلیل مجاورت با حرم رضوی توجه اکثر زائران را به خود جلب می کند . تعداد زیادی از هتل های مشهد در اطراف این بازار واقع شده اند. باعبور از این بازار طولانی و دیدن مغازه ها مختلف و اجناس متنوع می توانید از لحظات سفر خود لذت ببرید .

در طبقه اول با طیف وسیعی از اجناس مانند سجاده، مهر و تسبیح و عطر مشهدی روبرو هستید که انتخاب خوبی برای سوغاتی های مشهد هستند. همچنین انواع پوشاک، وسایل تزئینی، انگشتر فیروزه و عقیق ، زعفران، زرشک، خشکبار و ادویه جات به چشم می خورد. در طبقه دوم کارگاه های صنایع دستی، فیروزه سازی، زیورآلات و گلدوزی وجود دارد. می توانید این کارگاه ها را از نزدیک ببینید و وسایل مورد نیاز خود را سفارش دهید.

معرفی قسمتهای مختلف حرم امام رضا

در طبقه دوم مغازه های خرید و فروش زعفران و آجیل وجود دارد که می توانید برای رفع نیاز و مایحتاج خود به آنجا مراجعه کنید. همچنین کارگاه‌های کوچک صنایع دستی، تذهیب، انگشترسازی، فیروزه‌تراشی و گلدوزی در این طبقه وجود دارد. در اطراف بازار رضا نیز مغازه های زیادی وجود دارد که می توانید علاوه بر خرید از پاساژ به آنها سر بزنید و سوغاتی و خریدهای متنوع داشته باشید. بازار رضا از ساعت 9 صبح تا 22 شب باز است. توجه داشته باشید این بازار جمعه صبح تعطیل است.در سفر به مشهد حتما از بازار رضا برای گردش در فضای تاریخی و خرید دیدن کنید.


بازار رضا

خصوصیات بازار رضا

  این بازار جزء جاذبه های تفریحی و تاریخی محسوب می شود واز نظر اقتصادی یکی از بازارهای قابل توجه در ایران می باشد. بازار رضا به دستور محمدرضا شاه پهلوی در زمان پهلوی در سال 1355 طراحی و ساخته شد. در قسمت های مختلف این بازار که به آن هشتی می گویند آب خوری و نیمکت هایی برای استراحت گردشگران تعبیه شده است.

سرپوشیده بودن این بازار مردم را به یاد بازارهای سرپوشیده معروفی مانند بازار وکیل شیراز یا بازار قیصریه اصفهان می اندازد . معماری زیبای دو ورودی اصلی بازار که شبیه به هم و ساختار یکسانی دارند ،مبتنی بر معماری اسلامی و مطابق با معماری ایرانی است و شما را متحیر خواهد کرد. بازار رضا علاوه بر2 ورودی اصلی دارای 12 ورودی فرعی نیز می باشد.

مسجد گوهر شاد

 بسیاری از بازرگانان و فروشندگان قدیمی شهر، هنوز در بازار کار می کنند. بنابراین بازار رضا همچنان بهترین گزینه برای خرید اقلام بی نظیری مانند سنگ های تزئینی، عطرهای منحصر به فرد مشهدی و حتی زرشک و زعفران است.

برای خرید فیروزه و عقیق، گرانبهاترین سوغاتی های مشهد، حتما می توانید به کارگاه ها تولیدی در بازار و حاشیه بازار مراجعه کنید. البته خرید فیروزه بیشتر به عنوان سوغات توصیه می شود، زیرا بزرگترین و بهترین معدن فیروزه ایران در نیشابور خراسان واقع شده است.

 

نحوه دسترسی به بازار رضا

برای رفتن به بازار رضا بهتر است از ورودی میدان هفده  شهریور وارد شوید زیرا در این صورت با ازدحام کمتری مواجه خواهید شد. اما اگر ازدحام جمعیت برایتان مهم نیست، میدان آب نزدیک ترین میدان به حرم است که از آنجا می توانید به بازار رضا برسید. در سال 1390 یک پارکینگ مکانیزه برج به مجموعه بازار رضا مشهد اضافه شد. برای رفتن به بازار رضا نیز می توانید از مترو استفاده کنید و با یکی از خطوط 2 و 3 و 4 به بازار رضا برسید. خطوط اتوبوس نیز در اطراف بازار رضا فعال هستند، از هر نقطه مشهد می توانید به بازار امام رضا برسید.

آدرس: مشهد، ضلع شرقی میدان آب، بازار رضا

آخرین تور ها

آخرین تور های مشهد