جزیره سانتورینی یونان

جزیره سانتورینی یونان

جزیره سانتورینی یونان

سانتورینی (به لاتین:Santorini)  جزیره‌ای در دریای اژه در کشور یونان است و نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی خاک اصلی یونان جای دارد و از گروه جزیره‌های کیکلادس است.به دلیل محلی که جزیره واقع شده و رنگ سفید خانه‌ها و ابنیه بسیار معروف شده‌است.

معرفی جزیره

یکی از زیباترین جزیره های دنیا که مطمئنا عکس های آن را به وفور دیده اید، جزیره ی سانتورینی در یونان است. این جزیره در صدر لیست زیباترین و مجلل ترین جزیره های جهان قرار گرفته است. نکته ی جالبی که درباره ی جزیره ی سانتورینی در یونان وجود دارد این است که با این که این جزیره بسیار پر رفت و آمد و گردشگر پذیر است اما با آب های آبی تمیز و هوای تمیزتر احاطه شده است!

جزیره سانتورینی

تاریخچه جزیره سانتورینی

سانتورینی در حدود ۳۶۰۰ سال پیش یک فوران عظیم آتشفشانی را شاهد بوده‌است و بدین ترتیب بیشتر قسمتهای امروزی جزیره را به بیرون ریخته‌است. در طول سالیان و قرن‌های بعدی، یونانیان بر لبه تیز این آتشفشانهای بلند، روستاهایی را بنا نهادند که زیباییش در کنار آبی دل‌انگیز خلیج آن چشم هر بیننده‌ای را به خود معطوف می‌کند.

 

۲ جزیره ی کوچک آتشفشانی در این منطقه وجود دارد : پالیا کامنی و نئا کامنی، که در واقع بخشی از یک دهانه ی فعال آتش فشانی هستند که غرق شده است. در سمت غرب کالدرا جزیره ی تیراسیا و جزیره ی کوچک آسپرونیسی وجود دارد.

انواع تورهای اروپا

تور ارمنستان

مرکز جزیره شهر ثرا یا فیرا است. ۱۳ روستا در جزیره وجود دارد که اکثر آنها سبک سنتی زندگی ، معماری و شیوه حمل و نقل خود را حفظ کرده اند. رفت و آمد و کشتی ها به صورت مرتب از پیرائوس و کرت به جزیره های دیگر سیکلادز و بلعکس انجام می شود و همینطور یک فرودگاه بین المللی نیز دارد.خانه ‌های مکعبی و تراس‌ های سفید، کوچه ‌های پر پیچ و خم و کلیساهای با گنبد آبی رنگ مرکز سانتورینی یعنی شهر ثرا (Thera) را تشکیل می‌ دهند.

 

آب و هوای جزیره سانتورینی 

جزیره ی سانتورینی در تابستان آب و هوایی گرم و بسیار خشک دارد. اگر از جمعیت زیاد خوشتان نمی ‌آید، دو فصل بهار و پاییز انتخاب معقول و مناسبی برای شما است.  به طور کلی مجمع ‌الجزایر سایکلادس (Cyclades) در اواخر بهار بهترین هوا را دارند. در این مدت چشم ‌اندازها هنوز سر سبز و درجه ی حرارت آب دریا برای شنا کردن عالی به نظر می ‌رسد. اوایل پاییز نیز وضعیتی مشابه اواخر بهار دارد.

جزیره سانتورینی

مناطق دیدنی این جزیره 

یکی از برجسته ‌ترین کاوش‌ های باستان ‌شناسی در جزایر دریای اژه، آکروتینی است که در از سال ۱۹۶۷ میلادی به راه افتاد. آثاری از تمدن هزاره‌ ی ۴ قبل از میلاد تا قرن ۱۷ قبل از میلاد در این منطقه کشف شد.

 

ساختمان ۳ طبقه ‌ی زست ۴ (Xeste 4)، بزرگ ‌ترین و مهم ‌ترین بنای این محدوده شناخته می‌ شود. همچنین خانه‌ ی بانوان که به دلیل کشف دیوار نگاره ‌های آبرنگی از زنان چنین نام گرفت و در طراحی داخلی آن از پاپیروس استفاده شده از بناهای دیدنی این نقطه است. بسیاری از آثار کشف شده در آکروتینی در موزه‌ ی باستان ‌شناسی ثرا به نمایش درآمده‌ اند.

 

ساحل کاماری جزیره سانتورینی

ساحل کاماری که در نزدیکی ثرا قرار گرفته است، یکی از محبوب ‌ترین تفرجگاه‌ های ساحلی سانتورینی است که موفق به دریافت گواهینامه ی پرچم آبی شده است.

ساحل ساکاماری

این ساحل در کنار ماسه‌ های سیاه آتشفشانی خود امکاناتی مانند: تخت آفتابگیر، چتر، دوش و همچنین تفریحاتی مانند قایق سرعتی و اسکوبا دایوینگ را برای گردشگران فراهم می ‌کند. جالب است بدانید در سال ۲۰۰۲ جایگاه مقدسی که به آکیلیس، قهرمان اسطوره‌ ای یونان تقدیم شده بود، در این ساحل کشف شد.

 

موزه باستان شناسی ثرا

موزه ی باستان شناسی ثرا، آثار کشف ‌شده از مکان‌ های تاریخی مانند آکروتیری (Akrotiri) و جزایر سیکلدیز (Cyclades) را در معرض نمایش قرار می ‌دهد. پس از این که ساختمان اصلی موزه ی مربوط به سال ۱۹۰۲ در یک زلزله تخریب شد، این بنای جدید را در سال ۱۹۶۰ ساختند.

موزه ثرا

 

سخن آخر 
این جزیره که در قلب یونان قرار دارد سرشار از مناطق دیدنی و تفریحی می باشد علاوه بر این مکانی آرامش بخش و به دور از سرو صدا و آلودگی شهرهای بزرگ هست پس همین الان برای گرفتن تورهای یونان با آسمان هفتم تماس بگیرید :  02191306767

آخرین تور ها