شاندیز مشهد

شاندیز مشهد

شاندیز مشهد

مشهد به یمن وجود مناطق ییلاقی مانند شاندیز که یکی از جاهای دیدنی مشهد محسوب می شود، شهری همه جانبه برای تمامی سلیقه ها است.شانديز شهری است با دیدنی های زیاد و آب و هوای ییلاقی که در فاصله 30 کیلومتری مشهد واقع شده است. این محل را در قدیم شاه دژ و شاه دیز نیز می نامیدند. آسمان هفتم در این مقاله شما را با جاذبه های شاندیز اشنا میکند .

شاندیز مشهد
شانديز مشهد منطقه ای زیبا و کوهستانی است که در آن رودهای پرآبی جریان دارد؛ درختان سر به فلک کشیده، گل ها و درختچه های بسیاری در اطراف این منطقه روییده اند. منشاء این رودخانه دامنه های شمالی کوه بینالود است و با گذر از این دره، مناظر به غایت زیبا و چشم‌ نوازی پیش روی هر بیننده ای ایجاد خواهد شد.

نماد معروف شهرستان  زیبای شاندیز درخت چناری است که ۲۷۰۰ سال قدمت دارد و در این شهر است. این درخت در دوره ای به عنوان آرم و نشانه شهرداری شهرستان شاندیز بود. عده ای می گویند که داخل تنه درخت چنار معروف ۲۷۰۰ ساله آنقدر قطور و وسیع بود که چندین مغازه و قصابی و کفاشی و… بوده است

آرامگاه فردوسی

آب و هوای شاندیز

از آنجایی که شاندیز مشهد از مناطق ییلاقی خراسان شناخته می‌شود و مملواز پوشش گیاهی و رودخانه‌های روان است، آب‌وهوایی خنک و ییلاقی دارد. بنابراین آب و هوای شاندیز در تابستان معتدل و دلپذیر بوده و یکی‌ از بهترین مقاصد خنک در تابستان معرفی می‌شود. همچنین آب و هوای شاندیز در زمستان رو به سردی و کاهش دما رفته و برای افراد سرمایی گزینه‌ی چندان مناسبی برای سفر نیست. در نهایت بهترین زمان سفر به شاندیز نیز ماه‌های گرم سال یا فصل بهار توصیه می‌شود که هوا دلچسب و سرمای بیش‌از حد نیست.

شاندیز مشهد

 سوغات شاندیز و غذای خوشمزه ی آن

اگر تا به حال به شهر شاندیز مشهد سفر کرده باشید، اولین میوه ای که با آن از شما پذیرایی می کنند میوه گیلاس سرخ و خوش آب و رنگ این شهر است. گیلاس مهمترین و مطبوع ترین محصولی است که در باغ های شاندیز به عمل می‌آید.
پوستین دوزی: به عنوان سوغات می توانید صنایع دستی معروف این شهر که پوستین دوزی است و محصولاتی را مانند کفش، چکمه، کیف خریداری نمایید.

سنگ تراشی: نمونه ناب دیگری از هنر ایرانی در این شهر، سنگ تراشی است که با آن ظروف سنگی را می سازند و از این ظروف می توانید برای غذاهایی که نیاز به حرارت ملایم دارند استفاده نمایید.

نمدبافی: نمدبافی یکی دیگر از صنایع دستی شهر مشهد است که از پشم گوسفند درست می شود و کسانی که به بیماری های روماتیسمی و استخوان درد مبتلا هستند می توانند از این محصولات در زندگی خود استفاده نمایند؛ هرچند که این محصول برای ساختن کیف، کفش، کلاه و دیگر محصولات پوششی نیز استفاده می گردد.

ارغوان بافی: ارغوان بافی در شهر مشهد نیز یکی دیگر از محصولات خارق العاده است که از چوب نوعی درخت خود رو درست می شود و از آن برای بافتن سبد های میوه و ظروف تزیینی در خانه استفاده می گردد.
آینه کاری: این هنر اصیل نیز در شهر مشهد شهرت جهانی دارد و نمونه بارز آن را می توان آینه کاری های انجام شده در شبستان ها و تالارهای حرم امام رضا (ع) مشاهده نمود..

جنگل جیغ مشهد

غذاهای سنتی شاندیز
یکی از غذای معروفی که در رستوران های شاندیز ارائه می شود و شهرت جهانی پیدا کرده است شیشلیک شاندیز است. این غذا را از تکه های گوشت گوسفند که معمولا 6 تکه است تهیه می نمایند و بسیاری از رستوران های ایران و دنیا این غذا را با همین نام تهیه و سرو می کند که البته شاید به ورژن اصلی آن که در شهر شاندیز تهیه می شود نرسند.


شاندیز مشهد

رودخانه های شاندیز

از جمله رودهایی که در این منطقه جریان دارند می توان به مایان، مغان، کنگ، جاغرق و زشک اشاره نمود. این رودخانه های همیشه پرآب در ارتفاعات بخش جنوبی شهر شاندیز، این منطقه را به یک نقطه ییلاقی که در زمستان هوای نسبتا سرد و در تابستان آب و هوایی معتدل و خنک دارد تبدیل کرده است.


مکان های دیدنی و تفریحی شاندیز

مجموعه توریستی و گردشگری پدیده شاندیز
علاوه بر زیبایی ها، جذابیت ها و جاهای دیدنی شاندیز می توانید از یکی از بزرگترین مراکز خرید در خاورمیانه به نام پدیده شاندیز که یکی از مراکز خرید لوکس مشهد می باشد، خرید و دیدن نمایید. کیفیت مرکز خرید از بعد معماری و ظاهر با بهترین مراکز خرید جهان برابری می کند و انواع امکانات از جمله شهربازی های سرپوشیده، رستوران های بی نظیر، انواع فروشگاه ها و هایپر مارکت، سالن اسکیت پاتیناژ روی یخ، فودکورت ها و غیره را در این مجموعه می توان پیدا نمود.

 

معرفی قسمتهای مختلف حرم امام رضا

ازدیگر  نقاط دیدنی و تفریحی شاندیز مشهد نیز می توان به هتل کشتی رویایی، خیابان آبشار، پارک جنگلی، رصدخانه نجوم رضوی، رستوران های مشهور شاندیز، مرکز خرید و تجاری پدیده شاندیز، موزه شهرداری در پارک جنگلی، تله کابین زشک شاندیز، مجموعه توریستی و گردشگری رستوران های معروف پدیده شاندیز، پیست موتور سواری ویرانی، درخت چنار کهن، پیست اسکی ابرده شیرباد، بقایای قلعه تاریخی شاهان دژ، خیابان زیبای آبشار، هتل تفریحی دشت بهشت، هتل آپارتمان کوروش، روستا های سرسبز ابرده و زشک و همچنین مجموعه پذیرایی باغ سالار در منطقه شاندیز اشاره کرد.

شاندیز مشهد

بهترین رستوران های شاندیز

• مجموعه پذیرایی باغ سالار شاندیز
• رستوران ارم شاندیز
• رستوران پدیده شاندیز
• رستوران حسن شیشلیکی شاندیز
• رستوران تخت جمشید شاندیز
• رستوران مهرگان شاندیز
• مجتمع تفریحی دیزدر شاندیز

رستوران باغ سالار مشهد

شاندیز مشهد
رستوران باغ سالار را بی‌شک می‌توان یکی از بهترین جاهای دیدنی شاندیز مشهد دانست چراکه معماری فضای این رستوران به قدری زیبا و دلربا است که می‌تواند چشم هر گردشگری را به خود جلب کند؛ از این رو اگر از غذا خوردن در مکان‌های سنتی لذت می‌برید رستوران باغ سالار را یکی از گزینه‌هایتان قرار دهید. جالب است بدانید معماری این رستوران از برخی از بناهای معروف تاریخی کشورمان مانند باغ فین کاشان، کاروانسراهای دوره صفویه و باغ شازده ماهان در کرمان الهام گرفته شده است.

تورهای متنوع مشهد با آسمان هفتم
 

آخرین تور ها

آخرین تور های مشهد