برج میلاد تهران

برج میلاد تهران

همه چیز راجع به برج میلاد

برج میلاد بلندترین برج ایران،ششمین برج بلند مخابراتی جهان و نوزدهمین سازهٔ بلند نامتکی جهان می باشد. این برج با ۱۳ هزار متر زیربنا از نظر وسعت کاربری در میان تمامی برج‌های مخابراتی دنیا، مقام نخست را دارد.  ساخت این برج ۱۱ سال به طول انجامید (ازسال 1376لغایت 1387)وبه دلیل بلندی بسیار و شکل ظاهری متفاوتش، تقریباً از همه جای تهران نمایان است و از این رو، یکی از نمادهای پایتخت ایران در کنار برج آزادی به‌شمار می‌آید. آسمان هفتم در این مقاله بخشهای مختلف برج میلاد را به شما معرفی می کند.

ارتفاع برج میلاد 435 متر ارتفاع و 1693 پله دارد. در طی سالیان اخیر بسیاری از رقابت ها و مسابقات پله نوردی و رویدادهای خاص در مسیر پله های برج میلاد انجام شده است. دیدن زیبایی های شهر تهران از بالای این برج، بسیار جذاب و به یادماندنی است که حتما باید تجربه کنید.

در تهران سه برج از سه دوره‌ی تاریخی متفاوت داریم که هر کدام دنیای خاص خودش را دارد. برج آزادی؛ یادبودی از تاریخ و نبوغ ایرانی، برج طغرل، قدیمی‌ترن برج تهران و برج میلاد که مدرنترین و به روزترین می باشد.

برج میلاد همچون سروی بلند سر به آسمان پایتخت کشیده و به‌عنوان یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی تهران گردشگران زیادی را برای بازدید خود فرامی‌خواند. این برج مرتفع‌ترین آسمان‎‌خراش ایران به شمار می‌رود که هر طبقه‌اش کاربری متفاوتی دارد؛

امکانات تفریحی و رستوران‌های متعدد ازجمله رستوران‌گردان برج، می‌توانند برای شهروندان و مسافران مکانی مناسب برای خوش‌گذرانی محسوب شوند. زمانی که بازدیدکنندگان در طبقات فوقانی برج حضور دارند می‌توانند نمایی متفاوت و ۳۶۰ درجه از شهر تهران را در زیر پاهای خود تماشا کنند.

برج میلاد
 

جلوه‌گری برج میلاد و محوطه اطرافش با تاریک‌شدن هوا و روشن‌شدن چراغ‌های رنگین چندین برابر شده و از بهترین جاهای دیدنی تهران در شب شناخته می‌شود. نورپردازی جالبی بر گل‌کاری‌های اطراف برج سایه می‌اندازد و مناظری باشکوه را به وجود می‌آورد.

آب‌نماهایی که با این نورپردازی فوق‌العاده جلوه‌ای مدهوش‌کننده پیدا می‌کنند، فضای آرام‌بخشی ایجاد می‌کند. پیاده‌روی و تماشای محوطه به‌ویژه در شب از جذابیت‌های برج میلاد به شمار می‌روند. ناگفته نماند که فضای محوطه برج میلاد هر از چند گاهی به برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

پل طبیعت تهران

   امکانات برج میلاد

امروزه برج میلاد به یکی از اصلی‌ترین مکان‌های گردشگری تهران تبدیل‌شده و امکانات متنوعی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

  •     مهمانسرای برج میلاد- استودیو- مرکز همایش‌های بین‌المللی- مراکز تفریحی و شهربازی- انواع رستورانها
  •     کافی شاپ-سینما -مرکز خرید و مراکز تجاری -  راهنمای بازدید-سالن های نمایش و کنسرت، دلفیناریوم، موزه ها
  •     فروشگاه شهروند-  غرفه‌های تبلیغاتی-  دستگاه خودپرداز-  نمازخانه-  کارواش-  پارکینگ مسقف و روباز-  نیمکت
  •     رمپ‌های مناسب افراد کم‌توان حرکتی و جسمی- تاکسی‌سرویس- سرویس بهداشتی و....ازجمله امکانات این برج می باشد.

مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد

مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد با ۱۵ سالن کنفرانس مجزا، استودیو رادیویی و تلویزیونی، سالن‌های پذیرایی و اختصاص فضای ۶۰۰ متری، یکی از مجهزترین مکان‌های برگزاری انواع رویداد در پایتخت شناخته می‌شود. مهم‌ترین سالن این مجموعه سالن حافظ است که گنجایش ۱۶۰۰ نفری دارد و مجهز به تجهیزات روز صوتی و تصویری بوده و برای برگزاری همایش‌های مهم و کنسرت‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد. از دیگر سالن‌های این بخش می‌توان به تالارهای مولوی، خیام، شهریار، فردوسی، رودکی، سعدی و تالار روباز عطار و… اشاره کرد که هر یک ظرفیت و ویژگی‌های متفاوتی برای برگزاری رویدادها دارند.

 میلاد

   کاربازیا برج میلاد

کاربازیا برج میلاد درواقع محیطی تفریحی آموزشی برای کودکان ۲ تا ۱۳ سال است. این مجموعه با طراحی محیطی شاداب، به کودکان امکان می‌دهد مشاغل دیگر را در حد و اندازه‌ای کودکانه تجربه کنند. کاربازیا به‌صورت شهری با بخش‌های مختلف طراحی شده که کودکان می‌توانند با حضور در آن فعالیت‌های مربوط به محیط بیمارستان، مکانیکی، آشپزخانه، اداره پست، استودیو خبر، فروشگاه، آتش‌نشانی، شن‌بازی، روباتیک و آزمایشگاه را همراه با بازی و سرگرمی انجام دهند.

  

  سکوی دید باز برج میلاد

بخش بیرون‌زده در نمای برج، در واقع تراس بزرگی به وسعت ۳۰۰۰ متر است که در ارتفاع ۲۸۰ متری از سطح زمین قرار دارد. سکوی دید باز در طبقه هفتم قرار دارد و نمایی ۳۶۰ درجه از پایتخت را پیش روی شما قرار می‌دهد. با رفتن به این قسمت می‌توانید از طریق دوربین‌های موجود، تمام شهر را رصد کنید و لذت تماشای تهران از ارتفاعات را تجربه کنید.


در بخش سرپوشیده طبقه هفتم هم امکان استفاده از خدمات کافه‌تریا، تماشای ماکت برج‌های مخابراتی جهان وجود دارد. همچنین شهر فرنگ موجود در این بخش شما را به تهران قدیم می‌برد و لحظات خاطره‌انگیزی را برای‌تان زنده می‌کند.

برج میلاد

    موزه شهرداری و سکوی دید بسته برج میلاد

سکوی دید بسته در طبقه چهارم رأس برج به شما امکان تماشای تهران را از ارتفاع ۲۶۱ متری می‌دهد. در این بخش می‌توانید ضمن بازدید از موزه هدایا و دست‌نوشته‌های شهرداری از کره‌های قدیمی متعلق به قرون ۱۷ تا ۲۰ میلادی دیدن کنید که نام خلیج‌فارس مشخصاً بر روی آن‌ها قابل‌مشاهده است.

سینما گیم برج میلاد

سینما گیم برج میلاد امکانی را فراهم می‌کند تا در واقعیت با دنیایی تخیلی و هیجان‌آور همراه شوید. این بخش دارای دو سالن سینمای ۶ و ۷ بعدی است. مجموعه سینما گیم حین پخش فیلم‌های ترسناک و هیجان‌آور با استفاده از سیستم صوتی سه‌بعدی، حرکت سریع و پرشتاب صندلی‌ها، افکت‌های صاعقه، زلزله، باد و طوفان سعی در خلق هرچه بیشتر لحظات نفس‌گیر دارد.

به هر فرد هم یک تفنگ لیزری اختصاص داده می‌شود که به‌وسیله آن می‌توان زامبی‌ها را از بین ببرد و امتیاز بیشتری به دست آورد. سینما گیم تفریح مفرح و جذابی به شمار می‌رود ولی برای خانم‌های باردار و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و فشارخون توصیه نمی‌شود.

سینما گیم

    موزه مشاهیر برج میلاد

طبقه پنجم برج میلاد به موزه‌ای از آثار دکتر علیرضا حقانی، از مجسمه‌سازان نامی ایرانی اختصاص دارد. در این موزه مجسمه‌های سیلیکونی از مشاهیر ایرانی در حوزه‌های مختلف علمی، هنری، فرهنگی، سیاسی مثل پروین اعتصامی، جلال آل احمد، زکریای رازی، کمال‌الملک، جهان‌پهلوان تختی، امیرکبیر، پرفسور حسابی و … به نمایش در آمده است.

    موزه مشاهیر برج میلاد

    اتاق فرار انیگما

اتاق فرار انیگما همان‌جایی است که عاشقان معما و افراد ماجراجو با حضور در آن بهترین لحظات را تجربه می‌کنند. این بازی فیزیکی در ژانرهای دلهره‌آور و ترسناک، معمایی و هیجانی طراحی‌شده است؛ در اتاق‌های‌ فرار این بازی گروه‌های ۴ تا ۶ نفره حبس می‌شوند.

تورهای متفاوت کیش از تهران

این افراد یک ساعت فرصت دارند تا با حل‌کردن معماها و پیدا‌کردن سرنخ از این بازی خارج شوند. در این بخش سناریوهای مختلفی ازجمله قتل مرموز، کلبه وحشت و مجسمه گمشده با داستان‌های رازآلود و مهیج وجود دارند. بازیکنان باید با به‌کارانداختن شم کارآگاهی و خلاقیت خود، راه‌حلی منطقی برای هر راز پیدا کنند.

 زیپ‌لاین و پل معلق برج میلاد

با استفاده از زیپ‌لاین برج میلاد قادر خواهید بود در ارتفاع ۳۰ متری زمین، مسیری به طول ۱۵۰ متر را با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت بپیمایید. حس حضور در ارتفاع، معلق ماندن بین زمین و آسمان ازجمله تفریحات منحصربه‌فرد برج میلاد شناخته می‌شود. هیجان راه‌رفتن بر روی پل چوبی معلق برج میلاد و تماشای مناظر تهران هم حس لذت‌بخشی را در وجودتان لبریز می‌کند.

 زیپ

   گنبد آسمان برج میلاد

گنبد آسمان در ارتفاع ۳۰۲ متری از سطح زمین مرتفع‌ترین بخشی است که می‌توانید به بازدید آن بروید. گنبد آسمان درواقع سالنی وسیع با سقفی گنبدی به شمار می‌رود که تقریباً ۱۳ متر ارتفاع دارد. در این قسمت می‌توانید از شاهکار هنری دکتر رضا یحیایی دیدن کنید.

این هنرمند پرآوازه با الهام از عناصر چهارگانه روایتی از دوران تاریخ و تمدن چندین هزارساله ایران را روایت می‌کند؛ این روایت مصور با درون‌مایه و مفهوم مرگ، زندگی، صلح، مبارزه، عشق و عدالت به تصویر کشیده شده است. همچنین در این بخش اسطوره‌ها، نمادهای ایرانی و پرچم‌های اهدایی بارگاه ائمه اطهار وجود دارند.

    شهربازی بولینگ و بیلیارد برج میلاد

شهربازی برج میلاد یکی از مفرح‌ترین شهربازی‌ های تهران، دارای انواع دستگاه‌های بازی شاد و هیجان‌انگیز است. چرخ‌وفلک، مری‌ گراند‌ ماداگاسکار، فریزبی، تاب‌اسکای، ماشین‌های برقی و کشتی پرنده ازجمله بازی‌هایی به شمار می‌روند که بزرگ و کوچک نمی‌شناسند.  این مجموعه علاوه بر شهربازی، سالن‌هایی برای انجام بازی بولینگ و بیلیارد وجود دارد؛ که علاقمندان به این بازی‌ها می‌توانند با حضور در این مکان به تفریح و هیجان بپردازند.

 شهربازی بولینگ و بیلیارد برج میلاد   

اسکای پارک برج میلاد

در بخش‌های بالایی برج تفریحات جدیدی افتتاح شده که شامل اتاق شیشه‌ای، تاب مرتفع، سکوی پیاده‌روی و بانجی جامپینگ برج میلاد است. این مجموعه تحت عنوان اسکای پارک فعالیت می‌‍کند و برای علاقه‌مندان به تفریحات هیجانی انتخاب بسیار خوبی است.


کافه‌ها و رستوران‌های برج میلاد

زمانی که به بخش‌های مختلف مجموعه سرک می‌کشید دیر یا زود گرسنگی به سراغ شما می‌آید. خبر خوش اینکه علاوه بر فودکورت واقع در طبقه چهارم، کافه‌های متعدد و انواع رستوران‌های ایرانی و فرنگی در برج میلاد وجود دارند. در این قسمت‌ها امکان نوش‌کردن طیف وسیعی از نوشیدنی، غذاهای ایرانی و بین‌المللی فراهم است. در ادامه به معرفی هر یک از کافه‌ها، رستوران‌ها خواهیم پرداخت.

 رستوران‌گردان برج میلاد

احتمالاً نام رستوران‌گردان بیش از سایر رستوران‌های برج میلاد به گوش‌تان خورده است. خوردن غذا در این رستوران، تجربه متفاوتی به شمار می‌رود چراکه می‌توانید در ارتفاع ۲۷۶ متری برج در کنار لذت تماشای تهران غذای‌تان را میل کنید. این رستوران درحال گردش این امکان را به شما می‌دهد تا بدون اینکه از روی صندلی‌تان جابجا شوید تمام نمای تهران را مشاهده کنید. محیط شیک و تنوع غذاهایی که در این رستوران سرو می‌شود دلیل خوبی برای برگزاری جلسات کاری و جشن‌های خودمانی است.

    رستوران‌گردان برج میلاد

رستوران سنتی ایوان میلاد

در این رستوران انواع غذاهای سنتی ایرانی به‌صورت روزپخت و تازه سرو می‌شود. این رستوران دید ۳۶۰ درجه، موسیقی زنده و گنجایش ۳۵۰ نفری دارد؛ بنابراین می‌تواند برای برگزاری دورهمی‌های شما مکان مناسبی باشد.

رستوران ویژه برج میلاد

سه طبقه بالاتر از رستوران گردان، رستوران ویژه برج میلاد واقع شده که طراحی شیک و منحصربه‌فردی دارد. این رستوران در ارتفاع ۲۹۲ متری قرار گرفته و برای برگزاری مهمانی‌ها و جلسات کاری مکان مناسبی به نظر می‌رسد

  رستورانهای دیگری از جمله  رستوران فرش‌وی برج میلاد،  کافه‌رستوران آبشار، کافه ن برج میلاد، کافه ویونا نیز آماده پذیرایی از گردشگران می باشد .


مراکز خرید سوغات و صنایع‌دستی برج میلاد

در غرفه‌ها و نمایشگاه‌های برج ، آثاری ظریف و شاخص از هنرمندان ایرانی وجود دارد که خرید سوغات و صنایع‌دستی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند. ازجمله صنایع‌دستی که در این برج به فروش می‌رسند می‌توان به سفال و سرامیک، فرش، منسوجات، گلیم، چرم، صنایع‌دستی شیشه‌ای، چوبی و فلزی اشاره کرد.

مجله گردشگری آسمان هفتم

مسیرهای دسترسی به برج میلاد

برج میلاد از شمال به بزرگراه شهید همت، از جنوب به بزرگراه حکیم، از شرق به بزرگراه شهید چمران و از غرب به بزرگراه شیخ فضل الله نوری محدود میشود.

مسیر دسترسی با مترو

اگر می خواهید با مترو به برج میلاد بروید باید خودتان را به خط 7 (بسیج-میدان صنعت) برسانید و در ایستگاه برج میلاد پیاده شوید. پس از آن نیز با تاکسی یا پیاده به برج میلاد بروید.

مسیر دسترسی برج میلاد با ماشین شخصی

اگر می خواهید با خودرو شخصی به برج میلاد بروید، از هر جای تهران که هستید خودتان را به یکی از بزرگراه های حکیم، همت و شیخ فضل الله برسانید و از طریق مسیر اختصاصی به برج میلاد بروید. با رسیدن به برج میلاد می توانید خودرو شخصی را در پارکینگ سرپوشیده یا روباز مجموعه پارک کنید.

آدرس: تهران، بزرگراه‌ حکیم غرب، بعد از بزرگراه چمران، ورودی اختصاصی برج میلاد

آخرین تور ها

آخرین تور های تهران