غذاهای معروف گرجستان

غذاهای معروف گرجستان

غذاهای خوشمزه گرجستان

 

1- خاچاپوری (گرجی: ხაჭაპური و Khachapuri )

 این غذا در گرجستان بسیار محبوب است، هم در رستوران‌ها و هم به عنوان غذاهای خیابانی سرو می‌شود. در گرجستان قیمت خاچاپوری به عنوان معیاری برای سنجش تورم در شهرهای مختلف گرجستان توسط «شاخص خاچاپوری» که توسط دانشکده بین‌المللی اقتصاد در دانشگاه دولتی تفلیس ایجاد شده‌است، استفاده می‌شود. 

ابتدا نان را خمیر می‌کنند و اجازه می‌دهند تا ور بیاید، به اشکال مختلف قالب به آن می‌زنند و سپس وسط آن را با مخلوطی از پنیر (تازه یا کهنه، معمولاً پنیر خاچاپوری تخصصی)، تخم مرغ و سایر مواد پر می‌کنند.

غذاهای گرجستان

 

2- خینکالی (به گرجی: ხინკალი)

یکی دیگر از غذاهای جالب و خوشمزه گرجستان خینکالی است.انواع مختلف خینکالی را در سراسر گرجستان می‌توان یافت. خمیرهای خینکالی را با موادی از قارچ و پنیر گرفته تا گوشت ادویه‌زده، سبزی، پیاز و سیر پر می‌کنند و آن را در آب جوش می‌پزند.

خینکالی را یا به تنهایی یا به همراه مقداری فلفل سیاه می‌خورند. گوشت داخل خینکالی را از قبل نمی‌پزند، به همین دلیل هنگام طبخ آب گوشت در داخل خمیر باقی می‌ماند. به هنگام خوردن، با اولین گاز باید آب داخل خمیر را مکید و گرنه خینکالی وا می‌رود.

غذای گرجستان

 

3-چورچخلا (گرجی ჩურჩხელა، )

نوعی دسر و شیرینی گرجستانی است. به‌طور سنتی از قرار گرفتن فندق یا گردو در شیرهٔ غلیظ و سفت انگور تهیه می‌شود اما امروزه از شیرهٔ سایر میوه‌ها و طعم دهنده‌ها نیز در آن استفاده می‌کنند. آجیل‌ها ابتدا به نخ گره خورده و چندین بار (هشت تا ده بار) در یک شیرهٔ تهیه شده از انگور یا هر میوهٔ دیگری که در حال پخت و رقیق است فرو برده می‌شود. سپس آنها را آویزان می‌کنند تا در آفتاب خشک شوند و باید به مدت دو تا سه روز در حالت آویزان نگه داری شوند تا بتوان به مصرف برسند

گرجستان

 

4- کباب متسوادی Mtsvadi

اکثر کشورهای آسیایی نوعی کباب را در لیست غذاهای محلی خود دارند. در گرجستان نیز از متسوادی به عنوان کباب محلی این کشور یاد می‌شود. این غذا متشکل از تکه‌های کبابی گوشت بره، گوساله یا خوک است و اغلب در جشن‌های گرجستانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با اینکه روش کباب کردن در تمام شهرهای گرجستان مانند تفلیس یا باتومی تفاوتی ندارد، اما انتخاب نوع گوشت ممکن است با توجه به منطقه یا شهر مورد نظر، اختلاف داشته باشد.

غذای گرجی

 

تمامی تورهای گرجستان از آسمان هفتم

تورهای دوبی با آسمان هفتم

 

سخن آخر

شما می توانید برای سفر به گرجستان و امتحان کردن تمام غذاهای خوشمزه آن با آسمان هفتم تماس بگیرید : 02191306767

آخرین تور ها

آخرین تور های تفلیس