میدان تقسیم یا تکسیم؟ استانبول را کاوش کنیم.

میدان تقسیم یا تکسیم؟ استانبول را کاوش کنیم.

میدان تقسیم استانبول

آیا می‌دانید کلمه تقسیم به چه معناست؟ ترجمه تحت‌اللفظی آن توزیع یا تقسیم است و دقیقاً همان جایی است که خطوط آب و منبع اصلی آب منشعب شده و به نقاط مختلف شهر گسترش می‌یابد! به دلایل واضح، این قلب (Taksim Meydanı) به یک مرکز گردشگری تجاری تبدیل شده است و می‌تواند هیجان‌انگیزترین بخش سفر شما باشد.

به معنای واقعی کلمه کارهای زیادی برای انجام دادن در میدان تقسیم وجود دارد. می‌توانید در آنجا یک سفر روزانه 2 ساعته سریع انجام دهید یا 2 تا 3 روز را صرف کشف بسیاری از لذت‌ها، مناظر، فرهنگ، غذاها، خرید، اقامت و تفریحات شبانه کنید.

ما می‌خواهیم از میدان تقسیم شروع کنیم و شما را به آنجا ببریم تا دسته‌های تقسیم‌بندی شده زیر را به شما معرفی کنیم تا بتوانید زمان خود را برنامه‌ریزی کنید و بسته به علایق و زمان در دسترس خود، حداکثر استفاده را از سفر خود انجام دهید.

 خرید تور استانبول

استانبول تور استانبول

چه چیزهایی برای دیدن و انجام دادن در میدان تقسیم وجود دارد؟

1. بنای یادبود جمهوری ترکیه

 ترکیه در سال 1923 به جمهوری تبدیل شد و به عنوان یادبود آن روز، این بنای یادبود در مرکز میدان تقسیم قرار دارد. ساخته شده توسط پیترو کانونیکا، مجسمه‌ساز ایتالیایی که به شخصیت‌های جنگ استقلال ترکیه از جمله رهبران آن مانند عصمت اینونو و آتاتورک جان داده است.

2. تراموای جذاب

شما در قلب استانبول و مرکز اصلی متروی استانبول هستید. سوار شوید و به آخرین ایستگاه در میدان تونل بروید. همچنین می‌توانید از میدان تقسیم با خط تراموای میراث سوار شوید یا از اینجا سوار اتوبوس شوید. اگر اهل خرید هستید، سعی کنید در خیابان خرید شیک منحصر به فرد، خیابان  Istikal (استقلال) پیاده شوید.

بازگشت به میدان یک پیاده‌روی کوتاه برای شما دارد و می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید چرا می‌گویند تقسیم uber alle یا همه جا است!
اگر تصمیم گرفتید این کار را نکنید، پس سوار تراموا قرمز عجیب و غریب شوید که به خودی خود لذت بخش است.

تور ازمیر با آسمان هفتم

ازمیر تور استانبول آنتالیا اروپا

3. محل اعتراضات

اهمیت و توجه به این میدان آنقدر زیاد است که همه موارد نزدیک آن نیز خاص و مورد توجه است. مثل پارک تکسیم گزی که یک پارک کوچک و سرسبز است که بیشتر به عنوان نقطه شروع یا مقصد تظاهرات و اعتراضات سیاسی شناخته می‌شود. در سال 2013 بود که مردم برای اعلام مخالفت خود با تخریب پارک برای ساخت یک مرکز خرید تجمع کردند.
پارک گزی همچنین میزبان جلسات دسته جمعی در روز کارگر و همچنین رژه سالانه افتخار LGBT بوده است. پس اگر در آن حوالی دسته‌هایی از مردم با تابلوهایی در دست و درحال اعتراض دیدید، تعجب نکنید، این بخشی از زندگی روزمره مردم محلی است.

4. مرکز فرهنگی AKM (Atatürk Kültür Merkezi)

از خانه اپرا و مرکز فرهنگی با معماری خیره کننده آتاتورک کولتور مرکزی دیدن کنید. این مکان میزبان هنرهای نمایشی محلی، تئاتر و موسیقی بزرگان مانند گروه کر موسیقی کلاسیک ترکیه، اپرا و باله دولتی ترکیه، گروه موسیقی فولکلور مدرن بوده است، همچنین ارکستر سمفونیک دولتی استانبول و گروه کر و چندین جشنواره تابستانی فرهنگ و هنر.
شما در اینجا می‌توانید شاهد گروه دراویش صوفی در حال چرخش باشید که با یک خلسه مذهبی می چرخند و در واقع رقص سما انجام می‌دهند. هنر و فرهنگ را از ساختمان افسانه‌ای در تاریکی شب به دیدار بنشینید و از منظره نورانی خیره کننده آن لذت ببرید.

5. خرید سوغاتی

بهترین مکان برای خرید سوغات و ارمغان، میدان تقسیم بازار بزرگ است. نام بردن از هر چیزی که در اینجا یافت نمی‌شود برای شما سخت خواهد بود! فرش دستباف، کتاب، لباس، جواهرات، ادویه جات، ترشی جات، میوه‌های خشک، آجیل و خیلی چیزهای دیگر را در اینجا می‌توانید بخرید. اگر عاشق خرید هستید، ممکن است لازم باشد یک روز کامل خود را اینجا بگذرانید.

6. اینجا بهشت غذاست: دونر یا ایسلاک؟

قبل از شروع سفر روزانه خود در اطراف میدان تقسیم از ساندویچ مرغ یا گوشت گاو معمولی و همبرگر گیاهی با سس گوجه فرنگی برای صبحانه لذت ببرید. از فروشندگان بی‌شمار ذرت خیابانی در هر گوشه، یا تعداد رستوران‌ها،  فست‌فودی‌ها و مکان‌های معمولی غذاخوری که غذاهای محبوب محلی و غذاهای خیابانی سرو می‌کنند، تعجب نکنید.
غذاهای محلی که باید امتحان کنید عبارتند از: دونر، ایسلاک، بلوط و ذرت و...

بهترین تور های لحظه آخری آنتالیا با آسمان هفتم

آنتالیا گردشگری سفر تور آنتالیا استانبول

7. آیران و باقلوا

حالا که حرف از غذا و خوراکی است خوب است به این دو محصول ترکی و خوشمزه نیز اشاره کنیم. غذای خود را با یک لیوان آیران، یک نوشیدنی ماست سرد، که مخصوصاً در تابستان محبوب است و مطمئناً یکی از نوشیدنی‌هایی است که یا آن را دوست خواهید داشت یا از آن متنفر می‌شوید، همراهی کنید. درواقع آیران همان دوغ است بدون سبزیجات با غلظت بیشتر و کف زیاد است. 

هیچ کس نمی‌تواند در برابر یک قهوه بعد از ظهر با طعم ترکی مقاومت کند. همچنین تکسیم بهترین مغازه‌های شیرینی را ارائه می‌دهد که معروفترین این شیرینی‌ها باقلواست. لذت خوردن باقلوا با چایی‌ها در استکان‌های کمر باریک وصف نشدنی است. مطمئن شوید که مجموعه‌ای از انواع مختلف را میل کنید و مقداری را برای خانواده و دوستان خود به عنوان سوغاتی به خانه ببرید.

اگر به چیز تازه‌تری نیاز دارید، دوندورما را بچشید، بستنی غلیظ و تقریبا جویدنی. هنگام خرید بستنی خود از نمایش شعبده بازی بستنی فروش که شما رو سرگرم می‌کند هم لذت ببرید.

8. زندگی شبانه و هنرهای خیابانی

 تکسیم به محله‌ای که هرگز نمی‌خوابد نیز مشهور است. گروه‌های خوانندگان با استعداد محلی، گرافیتی‌ها، کلوب‌های ارزان قیمت و سالن‌های ماساژ همه جا هستند. زندگی شبانه در میدان تقسیم می‌تواند پرهیاهو، مملو از سرگرمی و انتخاب‌های متنوعی باشد.

در بسیاری از رستوران‌ها،  غذای خوب و ارزان بخورید. مدتی را به لذت بردن از ملودی‌های دوست‌داشتنی که نوازندگان ارائه می‌دهند اختصاص دهید و خیابان‌های فرعی را کاوش کنید. هنر را می‌توان همه جا پیدا کرد.

تورهای لحظه آخری استانبول با آسمان هفتم

با آژانس مسافرتی آسمان هفتم در ارتباط باشید.

03136767 - 02191306767

آخرین تور ها

آخرین تور های استانبول