معبد سفید تایلند

معبد سفید تایلند

معبد سفید تایلند

Wat Rong Khun که به معبد سفید نیز معروف است، یک معبد بودایی منحصر به فرد و از نظر بصری خیره کننده است که در چیانگ رای تایلند واقع شده است. یکی از معروف ترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری کشور است. این معبد به خاطر نمای بیرونی سفید که با  آینه‌کاری تزئین شده و باعث شده که در نور خورشید بدرخشد، متمایز است.

ساخت Wat Rong Khun در سال 1997 به سرپرستی هنرمند مشهور تایلندی Chalermchai Kositpipat آغاز شد. برخلاف معابد سنتی بودایی که در طول قرن ها ساخته شده اند، Wat Rong Khun یک شاهکار معاصر است که نمادهای سنتی بودایی را با عناصر هنری مدرن ترکیب می کند.

معبد سفید تایلند

نماد های موجود در معبد سفید

رنگ سفید معبد نماد پاکی و مسیر روشنایی است. استفاده از آینه در طرح موزاییک مانند نشان دهنده خردی است که در برابر تاریکی و جهل منعکس می شود. هنگامی که بازدیدکنندگان به معبد نزدیک می شوند، از روی پلی که نشان دهنده چرخه تولد دوباره است می گذرند و وارد "دروازه بهشت" می شوند که توسط دو موجود به نمایندگی از مرگ و راهو، خورنده خورشید در اساطیر تایلند محافظت می شود.

تور تایلند از تهران

مجموعه معبد از چندین ساختمان تشکیل شده است که هر کدام معنای نمادین خود را دارند. Ubosot، ساختمان اصلی، محل برگزاری مراسم بودایی است. در داخل، دیوارها با نقاشی های دیواری پیچیده ای که آموزه های سنتی بودایی را در کنار تصاویر معاصر، از جمله سوپرمن، بتمن، و شخصیت های معروف فیلم به تصویر می کشند، تزئین شده اند که مبارزه بین خیر و شر را در جامعه مدرن به تصویر می کشند.

معبد سفید تایلند

قسمت های مختلف معبد سفید

سایر سازه‌های این مجموعه عبارتند از ساختمان طلایی، که یک سالن مراقبه را در خود جای داده است، و گالری هنری، که آثار هنری Chalermchai Kositpipat را به نمایش می‌گذارد. همچنین یک گالری که تصاویر بودا را به نمایش می گذارد، و موزه ای که سایر خلاقیت های این هنرمند و دیدگاه او برای توسعه آینده معبد را به نمایش می گذارد.

ساختمان طلایی

ساختمان طلایی، همچنین به عنوان Ubosot طلایی شناخته می شود، یک سازه خیره کننده در Wat Rong Khun است. این تالار به عنوان سالن اصلی تشریفات عمل می کند که در آن مراسم و آیین های مهم بودایی برگزار می شود. این ساختمان با نمای بیرونی طلایی، تزئینات آراسته و نقاشی های دیواری پیچیده، نماد روشنگری و پاکی است. بازدیدکنندگان می توانند از اهمیت معنوی آن قدردانی کنند، صنایع دستی نفیس را تحسین کنند، و فضایی آرام را برای تفکر و ارتباط با آموزه های بودایی تجربه کنند.

معبد سفید تایلند

Wat Rong Khun نه تنها به دلیل زیبایی معماری، بلکه به دلیل رویکرد منحصر به فردش به بودیسم، گردشگران را به خود جذب می کند. این مکان هم به عنوان مکان عبادت و هم به عنوان یک نمایشگاه هنری عمل می کند. بازدیدکنندگان می توانند از جزئیات هنری قدردانی کنند، نمادهای غنی را کشف کنند، و بینش هایی در مورد فرهنگ، تاریخ و معنویت تایلند به دست آورند.

شما می توانید برای سفر تایلند و دیدن شگفتی های آن  با آسمان هفتم تماس بگیرید : 02191306767

آخرین تور ها

آخرین تور های بانکوک