معروف ترین غذاهای هندی

معروف ترین غذاهای هندی

معروف ترین غذاهای هندی


در خیابان‌های رنگارنگ هند، جایی که عطر ادویه‌های معطر فضا را پر می‌کند و هر گوشه آن یک شگفتی لذت‌بخش را برای ذائقه‌های شما به ارمغان می‌آورد، وارد یک ماجراجویی غذایی شوید. هند به‌عنوان سرزمینی با فرهنگ‌ها و طعم‌های متنوع، دارای مجموعه‌ای از غذاهای منطقه‌ای است که حتی بزرگ ترین سرآشپزان جهان را  به وجد می‌آورد.

با ما همراه باشید تا برخی از بهترین غذاهای هند را بررسی کنیم و میراث و سنت های غنی آشپزی این کشور را به نمایش بگذاریم.

 

تور هند با آسمان هفتم

مرغ کره

مرغ کره ای که از ایالت رنگارنگ پنجاب سرچشمه می گیرد، یک غذای محبوب جهانی است که هم در هند و هم در خارج از کشور محبوبیت پیدا کرده است. تکه های مرغ لطیف در ترکیبی از ماست و ادویه جات ترشی جات ترشی می شوند، سپس در سس خامه ای بر پایه گوجه فرنگی پخته می شوند. این غذا با نان نان کره ای یا برنج باسماتی معطر سرو می شود.

 

 

دوسا

در مناطق جنوبی هند، دوسا به عنوان یک غذای اصلی صبحانه و یک شاهکار آشپزی سلطنت می کند. این کرپ نازک کاغذی که از خمیر تخمیر شده برنج و عدس درست شده است، با انواع پرکننده‌های دهان‌آبی مانند ماسالا (سیب‌زمینی تند)، پنیر یا حتی شکلات برای روح‌های ماجراجو پر می‌شود

.همراه با سامبار (خورش سبزیجات با پایه عدس) و چاتنی نارگیل، دوسا برای هر عاشق غذا که به هند سفر می کند، باید امتحان کند.

 

 

بریانی

هیچ سفر آشپزی در هند بدون چشیدن طعم‌های معطر بریانی کامل نمی‌شود و شهر حیدرآباد به خاطراین غذای لذید مشهور است. بریانی برنجی معطر با گوشتی (معمولاً مرغ یا گوسفند)، با مخلوطی از ادویه جات ترشی جات ترشی شده و به آرامی پخته شده، و سمفونی از طعم ها را به وجود آورده است. هر لقمه ترکیبی وسوسه انگیز از زعفران، دارچین، هل و غیره را به نمایش می گذارد و یک تجربه آشپزی فراموش نشدنی را ایجاد می کند.

 

 

 پانی پوری 

اگر به دنبال طعم و مزه ای در یک لقمه هستید، پانی پوری پاسخگوی این موضوع است. این میان‌وعده محبوب خیابانی که از خیابان‌های شلوغ بمبئی می‌آید، شامل پوری‌های توخالی ترد پر از چاتنی تمر هندی، پوره سیب‌زمینی تند، و نعناع و گشنیز با طراوت است. انفجار طعم‌ها و بافت‌ها در دهان باعث می‌شود که هوس بیشتری داشته باشید.

 

 

روگان جوش

روگان جوش یا روغن جوش یا روغن گوشت معمولا با گوشت بره تهیه میشه و اصالتا متعلق به نواحی کشمیر هنده. معنای لغوی روگان جوش به صورت «بره قرمز» ترجمه میشود.این غذا سرشار از طعم و مزه است و با ترکیبی بهشتی از ادویه های کشمیری، از جمله رازیانه، زنجبیل و فلفل قرمز کشمیری ترکیب شده است. گوشت لطیف، آغشته به سس خوش طعم، بهتر است .


 آشپزی هند گنجینه ای از طعم ها است که طیف فوق العاده ای از غذاها را ارائه می دهد که تنوع فرهنگی و تخصص آشپزی این کشور را به نمایش می گذارد. از کاری های آتشین شمال گرفته تا ادویه های معطر جنوب، هر منطقه غذاهای لذیذ متمایز خود را دارد که منتظر کشف هستند.

بنابراین، بیایید خود را در لذت های آشپزی هند غرق کنید و اجازه دهید جوانه های چشایی شما سفری را آغاز کنند که به زودی فراموش نخواهند کرد.

با آسمان هفتم برای سفر به هند و لذت بردن از غذاهای متنوع می توانید تماس بگیرید : 02191306767

 

آخرین تور ها