صومعه گغارد ارمنستان

صومعه گغارد ارمنستان

صومعه گغارد ارمنستان

آیا برای سفری جذاب به قلب تاریخ و معنویت غنی ارمنستان آماده هستید؟ با آسمان هفتم همراه باشید تا در یک ماجراجویی جذاب به یکی از نمادین ترین مکان های دیدنی ارمنستان یعنی صومعه باشکوه گغارد، قدم بگذاریم.

صومعه گغارد که در میان زیبایی‌های ناهموار استان کوتایک قرار دارد را تنها با یک رانندگی کوتاه از پایتخت شلوغ می توان به این مکان زیبا رسید.

 

صومعه گغارد

 

گغارد یعنی چه؟

 خود نام «گغارد» در زبان ارمنی به معنای «نیزه» است که ادای احترام به نیزه افسانه‌ای است که گمان می‌رود بدن عیسی مسیح را در هنگام مصلوب شدن سوراخ کرده است.

 

تور ارمنستان با آسمان هفتم

 

معماری صومعه گغارد

قدم گذاشتن در مجموعه صومعه مانند قدم گذاشتن در زمان به عقب است. صومعه گغارد که قدمت آن به قرن چهارم بازمی‌گردد، یک میراث جهانی یونسکو و گواهی زنده از میراث معنوی عمیق ارمنستان است. چیزی که این مکان را واقعاً خارق العاده می کند، معماری منحصر به فرد آن است که به طور یکپارچه با چشم انداز طبیعی اطراف ترکیب می شود. از سازه‌های سنگ‌تراشی استادانه‌ای که به نظر می‌رسد بدون هیچ زحمتی از صخره‌ها بیرون می‌آیند شگفت زده شوید، که گواهی بر مهارت و فداکاری صنعتگرانی است که آنها را ساخته‌اند.

 

گغارد زیبا

 

همانطور که در این مجموعه پرسه می زنید، با انبوهی از مناظر الهام بخش روبرو خواهید شد. کلیسای کوچک اصلی که مستقیماً روی صخره حک شده است، دیدنی است. حکاکی‌های سنگی پیچیده و خاچکارهای پرآذین (صفحه‌های صلیب) که دیوارها را تزیین می‌کنند و هر کدام داستانی از ایمان و فداکاری را بیان می‌کنند، تحسین کنید. لحظه ای در فضای آرام غوطه ور شوید، شعارهای اثیری که در سالن ها طنین انداز می شوند، شما را به قلمرویی از آرامش معنوی منتقل می کنند.

 

نمای داخلی صومعه گغارد

 

فراتر از کلیسای اصلی، اتاق‌های مخفی و حیاط‌هایی را که اسرار صومعه را آشکار می‌کنند.همچنین چشمه‌های مقدسی در این مکان وجود دارد که دارای خواص درمانی هستند. همچنین با نگاه کردن به نقاشی‌های دیواری نفیس و دست‌نوشته‌های باستانی به فرهنگ دیرینه و غنی ارمنستان پی میبرید. 

چه عاشق تاریخ باشید، چه یک جوینده معنوی، صومعه گغارد قول می‌دهد که اثری پاک نشدنی در قلب و روح شما به جا بگذارد.
 

برای لذت بردن از این مکان زیبا با  آسمان هفتم هم اکنون تور خود را رزرو کنید و یک ماجراجویی جذاب را به سمت صومعه گغارد آغاز کنید. : 02191306767

 

آخرین تور ها

آخرین تور های ایروان