تاج محل هند

تاج محل هند

تاج محل جواهر هند


در ادامه معرفی جاذبه های هند این بار شما را به یک سفر مجازی به یکی از نمادین ترین مکان های دیدنی جهان - تاج محل دعوت می کنیم. این شاهکار نفیس در آگرا، هند، گواهی بر عشق ابدی و شگفتی های معماری است که مطمئناً تخیل شما را مجذوب می کند و شما را شگفت زده می کند. به ما بپیوندید تا تاریخ غنی، طراحی پیچیده و جذابیت تاج محل را بررسی کنیم.

 

تاج محل هند

 

داستان عاشقانه تاج محل


تاج محل که اغلب از آن به عنوان "تاج کاخ ها" یاد می شود، به عنوان یک مقبره باشکوه است که توسط امپراتور شاه جهان در قرن هفدهم ساخته شده است. ساخت تاج محل حدود  ۲۰ سال طول کشید و این محل  یادبودی برای همسر محبوبش، ممتاز محل، بود و به عنوان نمادی ماندگار از عشق ابدی آنها است. این مکان هر ساله میلیون ها بازدید کننده را از سرتاسر جهان به خود جذب می کند که تا با داستان عاشقانه و زیبایی معماری آن آشنا شوند.

 

تاج محل در شب

 

ماجرای در عجیب تاج محل چیست؟

داخل تاج محل چند درب اسرارآمیز وجود دارد  که قفل شده‌اند و هیچ‌کس اجازه ورود به آن‌ها را ندارد. این بنا در مجموع ۱۰۸۹ اتاق دارد، اما اتاق‌هایی هم دارد که از دید همه پنهان هستند.

چندین نظریه برای این راز قفل شدن درها وجود دارد، یکی از آن‌ها اینست که این اتاق‌ها از سنگ مرمر ساخته شدند و قرارگیری بیش از حد در معرض دی‌اکسیدکربن می‌تواند آن‌ها را به کربنات کلسیم تبدیل کند که باعث قفل شدن آن شده است.

نظریه‌ی دیگر اینست که ممتاز محل در یکی از آن اتاق‌ها دفن شده است. کسانی که این نظریه را باور دارند می‌گویند پیکر ممتاز محل آنجا در همان وضعیتی که لحظه‌ی مرگ داشته، قرار گرفته است.

 

تور هند با آسمان هفتم 

 

معماری تاج محل


با نزدیک شدن به تاج محل، اولین نگاه از ساختار مرمر سفید درخشان آن نفس شما را بند می آورد. این شگفتی معماری به طور یکپارچه تأثیرات اسلامی، ایرانی و هندی را در هم می آمیزد و درخشش معماری مغول را به نمایش می گذارد.

کنده کاری های پیچیده، منبت کاری های ظریف مرمری، و باغ های متقارن به عظمت آن می افزاید، در حالی که گنبد باشکوهی که تاج این سازه را می پوشاند، منظره ای قابل مشاهده است. زیبایی چشمگیر تاج محل در طلوع و غروب خورشید بیشتر می شود، زمانی که نور در حال تغییر، درخششی جادویی بر روی بنای تاریخی می تاباند.

 

نمای داخلی تاج محل

 

قدم زدن در طول تاریخ


قدم گذاشتن به داخل تاج محل مانند گام برداشتن در زمان است. جزئیات پیچیده مقبره را در حین قدم زدن در گذرگاه های قوسی آن  میتوانید ببینیدو از نقوش گل های ظریفی که دیوارها را تزئین می کنند لذت ببرید. فضای داخلی مقبره امپراتور شاه جهان و همسر محبوبش است که یادآور عشق ابدی آنهاست. کاردستی ماهرانه و توجه به جزئیات در هر گوشه و کنار تاج محل می باشد.

 

تاج محل هند

باغ های بهشت:
تاج محل توسط باغ های خیره کننده احاطه شده است که زیبایی آن را کاملا تکمیل می کند. چمن‌ها، فواره‌ها و استخرهای انعکاسی با دقت آراسته شده، فضایی آرام ایجاد می‌کنند و بازدیدکنندگان را به نشستن و غوطه‌ور شدن در آرامش دعوت می‌کنند. این باغ که به چهارباغ معروف است به چهار ربع تقسیم می شود که نشان دهنده چهار رودخانه بهشتی است که در ادبیات اسلامی ذکر شده است. در این مکان سرسبز قدم بزنید و مناظر مسحورکننده تاج محل را از زوایای مختلف ثبت کنید.


تاج محل چیزی بیش از یک مقبره است. این گواهی بر قدرت عشق، یک شگفتی معماری، و تجسم میراث فرهنگی غنی هند است. بازدید از تاج محل تجربه ای است که مانند هیچ تجربه دیگری نیست، جایی که تاریخ در میان مجموعه ای از زیبایی های بی انتها زنده می شود.

اجازه دهید آژانس مسافرتی  آسمان هفتم راهنمای شما به این مقصد مسحور کننده باشد و اطمینان حاصل کند که سفر شما به تاج محل مملو از خاطرات شگفت انگیز و فراموش نشدنی است. پس برای تجربه ی این سفر لذت بخش با ما تماس بگیرید:  02191306767

آخرین تور ها

آخرین تور های دهلی