کویر های استان اصفهان

کویر های استان اصفهان

کویر های استان اصفهان

وسعت، پهناوری و قدمت استان اصفهان باعث شده است ظرفیت سفر با اهداف مختلفی مانند فرهنگی، طبیعت گردی، گردشگری شهری و حتی مذهبی را داشته باشد. آثار باستانی، طبیعی و فرهنگی کم نظیری که قابلیت این را دارد که بارها و بارها با اهداف مختلف به این منطقه سفر کنید.
در این مقاله به جاذبه ای از این استان پهناور اشاره می کنیم که در سال‌های اخیر مسافران ماجراجویی را به دل خود کشانده و تجربه بی نظیری را برای آن ها به ازمغان آورده است. 

 

با نزدیک شدن به فصل پاییز و زمستان و سرد‌ تر شدن هوا، آماده سفر به دل تپه های شنی می شویم. سفری بی نظیر در دل روستاها وتپه های شنی روان کویری، در سکون وآرامشی مطلق، تماشای وسعت بی انتهای کویر، آسمان شب و رصد ستاره ها در تاریکی حیرت انگیز شب. اقامت در کاروانسراها یا خانه های ساده کویری و آشنایی با آدم های منحصر به فرد کویر با صورت های آفتاب سوخته و چشمان براق و مهربان.

 
در ادامه با آسمان هفتم همراه باشید تا کویر های اصفهان را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید بهتر برای فصل آینده برنامه ریزی کنید:

 

1. کویر مرنجاب

کویر مرنجاب که در شمال شهر آران وبیدگل قرار دارد یکی از معروف‌ترین کویرهای استان اصفهان است که گردشگران زیادی برای کویرنوردی آن را انتخاب می‌کنند. تنوع پوشش گیاهی و حیوانی اکوسیستم منحصر به فردی را در این کویر ایجاد کرده است. این کویر بیشتر مورد علاقه کویر نوردان حرفه ای است اما شما چه به عنوان یک کویر نورد تازه کار و چه به عنوان علاقمند به سفرهای کویری می توانید این کویر را برای تجربه خود انتخاب کنید.

وجود چند کاروانسرای به جا مانده از دوران صفویه که در حال حاضر درهایش به روی گردشگران گشوده است هم می تواند موجب جذابیت بیشتر این کویر شود.

البته حتماً به خاطر داشته باشید که در کنار تمام تجهیزاتی که باید در طبیعت گردی بخصوص در کویر به همراه داشته باشید، برای سفر به کویر مرنجاب حتماً لباس گرم کافی همراه داشته باشید چون با شب های بسیار سردی مواجه خواهید شد.

 

۲.  کویر مصر

این کویر که بیشتر بخاطر روستای مصرشناخته شده است، از زیباترین جاذبه های طبیعی ایران است.

تپه‌های ماسه ای زرین، تماشای طلوع وغروب خورشید، قدم زدن بر روی شن های گرم و روان از جاذبه‌های دلنشین این کویرند. این کویر محبوب ستاره شناسانی است که دوست دارند در شب به تماشای آسمان بنشینند اما شما حتی با چشم غیرمسلح هم آسمان پرستاره شب را چنان به خود نزدیک احساس می کنید که دلتان می خواهد در آن غرق شوید.

از مزیت های این کویر توریستی، اقامتگاه های سنتی و هتل هایی است که شرایط راحتی شما را در دل کویر سخت برای شما فراهم می کند.

رمل‌ها اصلی‌ترین جاذبه کویر مصر هستند. پشته‌های شنی از ماسه روان که تا پشت دیوار خانه‌های روستایی سرک کشیده‌اند. تماشای وسعت رمل‌های زردرنگ در کویر مصر تجربه‌ای به‌یادماندنی‌ را برایتان رقم خواهد زد. 

 

۳. کویر خور و بیابانک

کویر خور و بیابانک در شرق استان اصفهان قرار دارد و همبستگی تاریخ، طبیعت و تفریح این کویر را به یک مقصد منحصر به فرد تبدیل کرده است. نزدیکی این کویر با چند استان دیگر مانند خراسان و یزد باعث بوجود آمدن سکونت برخی در اطراف این بیابان شده است.

این کویر مقصد آفرود سوارانی است که می خواهند شور وهیجان را در دل طبیعت تجربه کنند.

روستای فرخی، روستایی اصیل در نزدیکی این کویر، وجود یک قلعه با معماری جذاب این کویر را به یک مقصد تاریخی و مردم شناسی هم تبدیل می کند.

 

4. کویر ورزنه

این کویر که به تپه های متفاوتش معروف است، از زیباترین مناطق بخش مرکزی ایران است. تپه هایی از ماسه روان که فرم های مختلف بصورت هلالی، طولی، ومخروطی را ساخته اند. به علت نزدیکی تالاب گاوخونی با این کویر و بالا بودن رطوبت تالاب گاوخونی باعث شده این منطقه کویری دارای پوشش گیاهی نیز باشد که موجب اکوسیستم جانوری جالبی با حیواناتی مانند روباه شنی است.

وجود یک پل به جا مانده از دوره صفوی، قلعه و دریاچه نمک می توان سفری تفریحی فرهنگی را تجربه کنید.

آخرین تور ها

آخرین تور های اصفهان