11 موردی که دبی را خاص می کند

11 موردی که دبی را خاص می کند

11موردی که دبی را خاص می کند

شهر دبی از جمله شهرهای خاص و متفاوت دنیاست. اگر بخواهیم به چند مورد از ویژگی های این شهر اشاره کنیم، میتوان به سنت و فرهگ خاص، مهاجران زیاد، اقلیم و موقعیت این شهر اشاره کرد. قطعا بعد از مطالعه این متن بیشتر از قبل مشتاق سفر به این شهر خواهید شد. 


دبی جایگاه بزرگترین مرکز خرید دنیاست

مرکز خرید دبی مال قطعا آرزوی هر خریداری می تواند باشد. این مرکز خرید علاوه بر بزرگ بودن منحصر به فرد نیز هست. این مکان از یک مرکز خرید فراتر رفته و مثل یک شهر کوچک است. حتی به مکانی برای گردهمایی اهالی دبی تبدیل شده و در نوع خود نوعی پاتوق است. پس با رستوران ها، مغازه ها و دیگر تفریحات موجود حقیقتا اسم شهر کوچک مناسب اینجاست. 


آسمان خراش ترین برج دنیا!

برج خلیفه که بلندترین برج و آسمان خراش دنیاست،  برای مناسبت های خاصی همچون سال نو، آتش بازی ها و نورافشانی  در این برج انجام می شود. زیبایی و بزرگی این برج از همه جای شهر به چشم می آید و غیرقابل انکارترین جاذبه شهر است.

اسمان خراش ترین برج دنیا برج خلیفه


شهر مهاجر پذیر دبی

بیشتر جمعیت دبی اصالتا اهل این شهر نیستند و مهاجر هستند. جمعیت این شهر به قدری متشکل از قومیت ها و فرهنگ های مختلف است که این شهر را به بین المللی ترین شهر دنیا تبدیل کرده است. خود این تفاوت ها به جذابیت و دیدنی تر شدن این شهر کمک می کند.


کلکسیونی از فرهنگ ها و مذاهب

همانطور که گفتیم این شهر پر از مهاجر و مهاجرپذیر است، پس وجود زبان های مختلف، ادیان متفاوت، فرهنگ های گوناگون و حتی رستوران های خاص مربوط به ملیت های متفاوت امری بدیهی است. گویی با سفر به این شهر می توانید در یک هفته تجربه حضور در چندین شهر را تجربه کنید. 


غذاهای بین المللی

از غذاهای خیابانی گرفته تا رستوران های لوکس و پنج ستاره، همگی در دبی با تنوع بالا یافت می شوند و قطعا سلیقه غذایی شما پاسخ داده خواهد شد. در کنار غذاهای محلی خود دبی ، غذاهای کشورهای دیگر را به راحتی می توانید پیدا کنید. علت این موضوع نیز باز به علت وجود تعداد زیاد مهاجران است. 


دلیوری شیرمرغ تا جان آدمیزاد

گرما و شرجی بودن هوای دبی باعث شده تا سیستم ارسال و تحویل دبی بسیار قوی باشد. وقتی از ارسال و تحویل حرف میزنیم منظورمان ارسال و تحویل هرچیزی است که فکر آن را می کنید: اقلام سوپرمارکت، وسایل منزل، لباس ، غذا و.... با یک سفارش و کلیک درب منزل به دست شما می رسد. این سیستم بسیار قوی و فعال در امارات عمل می کند.

دلیوری شیرمرغ تا جان ادمیزاد دلیوری دبی

حضور خانواده سلطنتی در جامعه

مردم دبی حضور خانواده سلطنتی که در صدر آن شیخ محمد بن راشدآل مکتوم است را به خوبی حس می کنند. این حضور به ویژه با پیشرفت ها و پروژه های انجام شده مملوس می شود. علاوه بر این این رهبران رفتار بسیار دوستانه و به دور از تشریفات زیاد با شهروند خود دارند. پروژه های خاص این چند سال اخیر این خانواده شامل نخل جمیرا، برج العرب، دبی مال، شهر اینترنتی دبی و .... می باشد.


مجلل و پر زرق و برق

دیدن ماشین های پلیس دبی خود به تنهایی کافیست تا متوجه زرق و برق موجود در این شهر شوید. پلیس این شهر از ماشین های لامبورگینی استفاده میکنند! دیگر مورد مجلل دبی هتل برج العرب است که در معنای واقعی کلمه هتلی 7ستاره است. قیمت سوییت های این هتل سر به فلک می کشد. همچنین باید به غذاها و نوشیدنی ها که در آن ها طلا به کار رفته است ، برای حسن ختام موارد لوکس دبی اشاره کرد.

دبی مجلل و پر زرق و برق ماشین پلیس دبی


توسعه سریع 

شاید باور اینکه جای قبلی این ساختمان های سر به فلک کشیده در دبی، صحرا و بیابان بوده و شغل اکثر مردم این شهر ماهیگیری و صید مروارید بوده است، سخت باشد. اما وجود ذخایر نفتی باعث رشد و ترقی این شهر شده و هم اکنون این شهر در جایگاه برترین های دنیا قرار گرفته است. 


سنت و مدرنیته در کنار هم

با وجود همه پیشرفت ها و سرازیر شدن تکنولوژی به این شهر، مردم همچنان به فرهنگ ها و سنت های خود پایبند هستند. این امر فقط بین سالمندان نیست و جوانان نیز عرق خاصی به کشور و سنت و فرهنگ خود دارند. مردم این شهر در حالی که خود را با جهان هماهنگ می کنند، به گذشته خود افتخار می کنند.


زنان در جامعه امارات

شاید مردم دیگر نقاط جهان فکر کنند که زنان در دبی محدود و غیرفعال هستند، اما باید بدانید که این گروه از مردم در جامعه دبی بسیار فعال بوده و حتی شورایی در این کشور تاسیس شده تا بر این امر نظارت کامل داشته باشد. شورای تعادل جنسیتی در دبی بر برابری جنسیت در بخش های مختلف کاری و آموزشی نظارت دارد. با وجود چنین شورایی به زودی شاهد حضور روزافزون زنان در جامعه خواهیم بود.
 

 

رزرو تور دبی

در این باره بخوانید:

مقرون به صرفه ترین هتل های دبی

فرودگاه های بین المللی دبی

بهترین سوغاتی های دبی

سفر به دبی با آسمان هفتم

10 مکان برتر برای عکس گرفتن در دبی

آخرین تور ها