شهربازی و باغ وحش ارم تهران

شهربازی و باغ وحش ارم تهران

شهربازی و باغ وحش ارم تهران

پارک ارم بزرگترین پارک تفریحی ایران می باشد که در استان تهران واقع شده است. مجموعه تفریحی ارم یکی از بهترین جاذبه های گردشگری تهران می باشد که دارای قسمت های مختلفی از جمله ( 3 شهربازی ارم، پارک، استخر روباز بانوان و باغ وحش بزرگ ارم ) می باشد، پارک ارم تهران می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای گذراندن اوقاتی مفرح در کنار خانواده و یا دوستان باشد. آسمان هفتم مجری تخصصی تورهای داخلی و خارجی .
 

شهر بازی ارم

معرفی پارک ارم

یکی از قدیمی ترین و بزرگترین پارک های ایران پارک خرم ( نام قدیم ) پارك ارم فعلی می باشد. شهر بازی ارم تفرجگاه مناسبی برای شب های دلنشین بهاری و تابستانی است که در زمینی به وسعت 72 هکتار در سال ۱۳۵۳ توسط رحیم علی خرم تأسیس شد و ابتدا نیز پارک خرم نام داشت. پارک ارم در سال ۱۳۵۸ به تملک بنیاد مستضعفان درآمد و در حال حاضر تحت پوشش هلدینگ سیاحتی و حمل و نقل پارسیان قرار دارد.

پارک ارم از آن جاهایی در شهر تهران محسوب می‌شود که همه چیز برای داشتن یک روز شاد و مهیج در کنار خانواده و دوستان مهیا است. این پارک بزرگ‌ترین پارک تفریحی ایران است که با داشتن سه شهربازی، بزرگ‌ترین باغ وحش و استخر روباز ویژه بانوان، یکی از جاذبه های گردشگری تهران و مکان‌های تفریحی و ورزشی پایتخت محسوب می‎شود.

پارک ژوراسیک تهران

بخش‌های مختلف شهربازی پارک ارم

پارک ارم با وسعت 70 هکتار که با نام مجموعه ارم سبز نیز شناخته می‌شود یکی از بهترین شهربازی‌های تهران است که در ماه های مختلف سال، از خانواده های بسیاری میزبانی می‌کند .

بخش ها مختلف این پارک شامل: یک دریاچه ۹ هکتاری با قابلیت قایقرانی و ماهیگیری، سه شهربازی با بیش از ۸۰ دستگاه بازی ، (لونا پارک یک، دو و سه تقسیم می شود )بزرگ‌ترین باغ وحش پایتخت با بیش از ۱۱۰ گونه جانوری، شهربازی سرپوشیده قلعه جادویی با ۱۱۰ بازی و گیم  ،۲۰ هکتار فضای سبز و جنگلی ،کشتی، استخر روباز و حمام آفتاب بانوان است.موزه پول،استخر، سالن بولینگ،غرفه‌های مواد غذایی‌، کافی‌شاپ‌، رستوران سنتی و رستوران جزیره ،چهار تالار جهت برپایی مراسم‌های مختلف است ،پارکینگ‌ حدود ۱۰ هکتار مساحت و گنجایش پنج هزار خودرو و ....در این پارک وجود دارند.

شهربازی و باغ وحش ارم

باغ وحش پارک ارم تهران

باغ وحش ارم در سال ۱۳۶۹ در ضلع جنوبی پارک ارم ساخته شد و در سال ۱۳۷۱ با عنوان باغ وحش تهران افتتاح شد. این باغ پنج هکتار مساحت دارد و بزرگ‌ترین باغ وحش ایران به شمار می رود .در باغ وحش ارم بیش از  ۸۰۰ جاندار از ۱۲۰ گونه مختلف پرندگان، خزندگان، گوشت‌خواران، پریمات‌ها، نشخوارکنندگان، فیل‌ها، شتر شکلان‌، فرد سمان و خزندگان حفظ و نگهداری می‌شود. ۶۰ درصد این حیوانات بومی ایران هستند و سایر حیوانات غیر بومی با آب و هوای ایران سازگاری دارند.

باغ وحش ارم

گور ایرانی و گوزن زرد ایرانی، دو پلنگ نر و ماده ایرانی به نام‌های گاسپار و کیجا، شترهای دو کوهان، ببر بنگال سفید، فیل‌های سریلانکایی و میرکت یا دم عصا نیز از گونه‌های در معرض خطر و انقراضی هستند که در باغ وحش ارم تهران نگهداری می‌شوند. آهوی ایرانی، پلنگ ایرانی، خرس قهوه‌ای، روباه معمولی، شامپانزه، شیر ایرانی، شیر آفریقایی، عنتر دم کوتاه (بابون)، فیل آسیایی، کانگورو، کل و بزکوهی، لاما، میمون رزوس، نیز از جمله پستانداران این باغ وحش به شمار می‌آیند.

باغ پرندگان تهران

از پرندگان زیبای باغ وحش ارم می‌توان دال معمولی، درنای تاج‌دار، شتر مرغ، طاووس، طوطی خاکستری، عقاب، قرقاول طوق سفید، قو و کبک را نام برد. همچنین از خزندگان منحصربه‌فرد آن می‌توان به ایگوانا، لاکپشت، مار پایتون و... اشاره کرد. علاوه بر حیواناتی که نام برده شد، حیوانات کوچک و بزرگ دیگری نیز در این باغ وحش نگهداری می‌شوند. بدون شک تماشای این حیوانات خاص و دوست‌داشتنی از نزدیک برای هر بازدیدکننده‌ای هیجان‌انگیز خواهد بود؛

باغ وحش ارم

تفریح در پارک ارم تهران به باغ وحش و شهربازی‌ها محدود نمی‌شود و با وجود استخر در این مجموعه امکان شنا کردن و داشتن یک روز ورزشی مفرح فراهم شده است. این پارک دو استخر نوجوانان و بزرگسالان و استخرکودکان دارد که ویژه بانوان است. این استخرها کنار شهربازی یک قرار دارند. برای پارک خودرو در محدوده استخرها می‌توانید از پارکینگ شماره یک استفاده کنید. ساعت کاری استخرهای روباز پارک ارم تهران: تابستان: ۱۰ صبح تا ۱۷

دربند و درکه تهران

وجود دریاچه در پارک ارم تهران هم محیطی مناسب برای گشت و گذار است و هم تجربه قایقرانی و ماهیگیری. این دریاچه‌ ۹ هکتار مساحت دارد و مسابقات و ورزش‌های آبی مانند قایق‌رانی و اسکی روی آب نیز در این مکان برگزار می‌شود.

باغ وحش ارم

مسیرهای دسترسی 

    مترو: برای دسترسی به باغ وحش ارم می‌توان از طریق خط چهار یا خط پنج مترو در ایستگاه ارم سبز از قطار پیاده شد. در نهایت با یک پیاده‌روی کوتاه به باغ وحش می‌رسید.
    حمل و نقل عمومی: نزدیک‌ترین ایستگاه تاکسی و اتوبوس به این مجموعه پایانه تاکسیرانی و اتوبوسرانی شقایق است که در مجاورت ایستگاه مترو ارم سبز قرار دارد. با کمی پیاده‌روی از این ایستگاه، می‌توانید خود را به باغ وحش برسانید.
    خودرو شخصی: برای دسترسی به باغ وحش ارم با خودرو شخصی باید از یکی از سه ورودی وارد مجموعه ارم شد و در نهایت در پارکینگ‌های در نظر گرفته شده برای این مجموعه پارک کرد.

آدرس: کیلومتر ۴ اتوبان تهران- کرج، بعد از پل ستاری، اتوبان شهید باکری جنوب، باغ وحش  و پارک ارم
 

آخرین تور ها

آخرین تور های تهران