کویر مصر، کویری با رمل های طلایی

کویر مصر، کویری با رمل های طلایی

کویر مصر، کویری با رمل های طلایی

کویر مصر، کویری که با رشته کوه هایی در غرب، جنوب غرب و جنوب شرق محاصره شده است، نگینی ست از جنس شن که در میان کویرهای مرکزی ایران قرار دارد. کویر زیبای مصر، به تپه های ماسه ای زیبایش معروف است. این کویر به سبب قرار گرفتن در جنوب کویر بزرگ از گرم و خشک ترین کویر های ایران است.  این کویر در مجاورت روستای مصر در نزدیکی شهرستان خور و در مسیر نایین و اصفهان قرار دارد. 
با سفر به این منطقه علاوه بر دیدن کویری با دریاچه ای متفاوت، می توانید از روستای مصر هم دیدن کنید. روستایی در قلب یکی از گرم وخشک ترین کویر های ایران که شما را با مردمی سرسخت در مقابل این شرایط طبیعی آشنا می کند که چطور در خانه های ساده روستایی ساخته شد از کاهگل و چوب زندگی را می گذرانند.

رمل‌ها مهم ترین جاذبه کویر مصر هستند. ماسه هایی روان که روی هم انباشته شدند و گاه تا بالای دیوار خانه های روستاییان نیز بالا می روند. دریایی از تماشای وسعت رمل های زرد و درخشان در کویر مصر، می تواند تصویری منحصر به فرد از این کویر را همیشه در ذهنتان ثبت کند.

 

در این مقاله با آسمان هفتم همراه باشید تا این کویر فوق العاده را به شما معرفی کنیم:

بیشتر بخوانید: بیابان های جهان


سفر به کویر مصر

فاصله کویر از اصفهان حدود پنج ساعت رانندگی با ماشین است. البته اگر برای بار اولی ست که به این منطقه سفر می کنید، برای سفر با خودروی شخصی لازم است با یک شخص با تجربه همراه با تجهیزات مناسب سفر کنید. طبیعت بخصوص کویر، در عین زیبایی برای افرادی که کم تجربه هستند می تواند خطرناک باشد. آب کافی همراه داشته باشید و اگر با تور سفر کنید، می تواندی تجربه بیشتری برای سفرهای بعدی کسب کنید.

 


برنامه ریزی برای سفر

بطور کل توصیه می شود سفر های کویری را از نیمه دوم سال شروع کنید. هوای گرم و خشک کویری رو به اعتدال است و می توانید با قدم زدن روی شن های گرم کویری، تمام آرامشی که می خواهید را از طبیعت بگیرید.


در کویر مصر، شترسواری را تجربه کنید.

خیلی از ما دوست داریم ارتباط با حیوانات را تجربه کنیم، بخصوص حیواناتی که رابطه ی خوبی با انسان دارند. شتر، حیوان مظلوم و زیبایی ست که در دل خشک ترین نقاط جهان زندگی می کند و در کویر مصر، شما می توانید از نزدیک این حیوان زیبا وبزرگ را ببینید و اوقاتی از سفر خود را به شترسواری و تماشای کویر اطراف بپردازید. قطعاً این یکی از منحصر به فرد ترین تجربیاتی ست که می توانید داشته باشید.
در کنار شترسواری، اگر میخواهید تفریحاتی امروزی تر تجربه کنید می توانید با بوردی که همراه می برید، شن سواری(سند بوردینگ) کنید. شن سواری امروزه به یکی از تفریحات جدید و محبوب کویرها تبدیل شده است. امیدوارم در آینده کویر های ایران، جز پر طرفدارترین مقاصدی باشد که علاقمندان به این ورزش را به سمت خود می کشاند و گردشگری چنین منطقه منحصر به فردی با پیشرفت مواجه شود.

 


مراقبت های سفر به کویر

اگر در دل زمستان به کویر سفر می کنید و می خواهید از شب های آن و آسمان درخشان و پرستاره اش نهایت استفاده را ببرید، همراه خود لباس کوچک و پتوی مسافرتی ببرید. مراقب باتری گوشیتان باشید تا علاوه بر استفاده از چراغ قوه آن، بتوانید در موقع لزوم از آن استفاده کنید. جعبه کمک های اولیه، قطب نما، و صندل و کفش مناسب برای پوشیدن در کویر داشته باشید.
 

آخرین تور ها