کشتی یونانی از جاذبه‌های گردشگری کیش

کشتی یونانی از جاذبه‌های گردشگری کیش

دریا، مأمن کشتی‌هایی که به گل می نشینند.

گاهی این سفرها به سلامت به پایان می‌رسد و گاهی اسیر طوفان‌های سهمگین می‌شوند و سفرها بی پایان باقی می‌مانند. ماجرای کشتی یونانی به گل نشسته در کنار جزیره کیش نیز به خودی خود جذاب است. در ادامه با آسمان هفتم همراه باشید تا واقعه را باهم بخوانیم .

kish

یکی از مکان‌های ناب هنگام طلوع و غروب خورشید برای عکاسی قطعاً در کنار ساحلی است که کشتی یونانی در آن آرام گرفته است. متأسفانه به علتی نامعلوم این کشتی در سال 1345 به سمت ساحل کیش آمده و در همان جا به گل نشست. روایت‌های مختلفی درباره علت به گل نشستن کشتی موجود است اما هیچ کدام را به طور یقین نمی‌توان تایید کرد. در آن زمان کشتی حامل مقدار زیادی فرآورده‌های نفتی بود. هم خدمه و هم بومیان آن منطقه تلاش زیادی کردند تا این کشتی را از گل دربیاورند اما تلاش ها بی ثمر بود و در پایان خدمه پس از ترک کشتی آن را به آتش کشیدند. 

اسکی روی آب در جزیره کیش

پارک برفی پنگوئن کیش

 متاسفانه در آب وهوای مرطوب جزیره روز به روز این کشتی فرسوده‌تر می‌شود و آثار زنگار بر همه جای قابل مشاهده است. چندین سال قبل‌تر که فرسودگی این کشتی در این حد نبود، تحت شرایطی مردم عادی اجازه ورود به داخل کشتی و بازدید از داخل آن را نیز داشتند که همین امر باعث شد تا روند تخریب و فرسودگی آن شدت بگیرد و در حال حاضر فقط آبزیان داخل آب میتوانند از آن بازدید کنند .برای رفاه حال مسافران، پارک ساحلی با کافی شاپ و رستوران و وسایل و امکانات تفریحی هم برای بزرگسالان و هم کودکان در مجاورت کشتی فراهم آمده است. در همان نزدیکی امکان شترسواری و اسب سواری نیزموجود است.

برای مشاهده کشتی یونانی در جزیره کیش می‌توانید از روی سایت آسمان هفتم، تور کیش از اصفهان یا تور کیش از تهران را رزرو کنید.

آخرین تور ها

آخرین تور های کیش