شهر تاریخی حریره کیش

شهر تاریخی حریره کیش

حریره جاذبه ی تاریخی کیش

اگر مسافر شهر کیش هستید، بازدید از شهر تاریخی حریره را فراموش نکنید! قدمت این جزیره به 800 سال پیش برمی گردد و در گذشته از مناطق تجاری و بازرگانی خلیج فارس محسوب می شده است. این شهر یکی از پر بازدیدترین مناطق کیش است که مسافران زیادی را به خود جذب می کند. آسمان هفتم شما را به ادامه این مطلب دعوت می کند.

شهر حریره در شمال جزیره کیش و در نزدیکی مجموعه المپیک واقع شده است. حریره از قرن چهارم تا دهم هجری از رونق و آبادانی بسیاری برخوردار بود و بعد از این تاریخ به شهری متروک و البته به یکی از جادبه های جزیره زیبا کیش تبدیل شد. 

شهر باستانی حریره

بخش های دیدنی حریره

این شهر از مناطق دیدنی مختلفی از جمله مسجد حریره، قصر حریره، بندرگاه حریره، حمام حریره و  خانه اعیانی حریره تشکیل شده است. اطراف این شهر نیز شهر زیر زمینی کاریز وجود دارد که 2500 سال قدمت دارد. شهر زیر زمینی کاریز در  عمق 16 متری زمین قرار گرفته و در میدان فارور واقع شده است. آب انبار سنتی کیش که با نام آب انبار دوقلو کیش نیز شناخته می شود در فاصله 1/5 کیلومتری از حریره قرار دارد.

پرواز با پاراگلایدر کیش

شاتل سواری در کیش

شهر تاریخی حریره

مراکز خرید نزدیک به حریره

خرید همیشه یکی از بهترین تفریحات مسافران است. برای خرید در نزدیکی شهر حریره می توانید مرکز خرید دامون را انتخاب نمایید. این مرکز خرید با فاصله حدودا 3 دقیقه ای در 2 کیلومتری شهر حریره قرار دارد. پس از گشت و گذار در حریره می توانید در فودکروت دامون، خود را به یک غذای لذیذ دعوت کنید! مراکز خرید مریم و ونوس نیز از مراکز نزدیک به این شهر محسوب می شوند که حدودا ده کیلومتر از حریره فاصله دارند.

مراکز خرید کیش

علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت آسمان هفتم،  به صورت 24 ساعته متنوع ترین تورهای کیش از اصفهان یا تورهای کیش از تهران را با نازلترین قیمت رزرو کنید.

تور کیش هتل پارمیس

تور کیش هتل فلامینگو

تور کیش هتل سیمرغ

آخرین تور ها

آخرین تور های کیش