سفر به ترکیه در شرایط سقوط لیر

سفر به ترکیه در شرایط سقوط لیر

طبق اخبار رسمی تا تاریخ ۲۰ دی ۱۴۰۰ به نقل از حرمت‌الله رفیعی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با وجود سقوط ارزش پول ملی ترکیه، هیچ‌گونه ارزانی در مجموع هزینه سفر به ترکیه اتفاق نیفتاده است و در حقیقت گران‌تر نشده است. ترکیه همواره به عنوان یکی از کشورهای پیش‌رو در سطح جهان و علی‌الخصوص منطقه در صنعت گردشگری شناخته شده، به طوری‌که بر اساس داده‌های اداره فرهنگ و گردشگری استانبول، بالغ بر 8 میلیون گردشگر خارجی در سال جاری تنها از از این کلان‌شهر بازدید کرده‌اند که تعداد گردشگران در ماه نوامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 127 درصد افزایش داشته است.

تور ترکیه با آسمان هفتم:  آنتالیا    ازمیر    بدروم    دیدیم    مارماریس    کوشی آداسی

ترکیه یکی از مقاصد اصلی گردشگران ایرانی هم بوده و حجم نسبتاً بالایی از گردشگران ورودی به این کشور از ایران است. در طول چند ماه گذشته اما با کاهش ارزش پول ملی ترکیه، حجم سفرهای ایرانیان به ترکیه نسبت به مدت مشابه در سال‌های قبل با افزایش رو به رو شد، به طوری‌که بر اساس آمار رسمی دولت ترکیه، ایران پس از کشورهای روسیه، بلغارستان و آلمان در رتبه چهارم از نظر تعداد مسافر به مقصد این کشور ازقرار گرفت.

Travel to Turkey in the event of the fall of the lira سفر به ترکیه در پی سقوط لیر

مطابق با اخبار منتشر شده در حال حاضر با افزایش تورم 36 درصدی در ترکیه، وضعیت اقتصادی این کشور کماکان دچار بحران و سردرگمی است، به گونه‌ای که ظرف یک سال گذشته لیر، واحد پول ملی این کشور 44 درصد از ارزش خود را در برابر دلار آمریکا از دست داده است. ارزش این ارز در یک سال گذشته در بازار تهران نیز کاهش یافته است که در واقع همین امر را باید مهم‌ترین عامل در افزایش تقاضا برای سفر به این کشور از اقصی نقاط جهان و به‌ویژه ایران با توجه به بعد مسافت اندک دانست.

سفر اتباع ترکیه به لیبی بدون ویزا
فرودگاه استانبول پرترددترین فرودگاه اروپا در سال 2021 شد

به گفته رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در چند ماه اخیر با کاهش ارزش پایه واحد پولی این کشور، تقاضای سفر به این کشور از مبدأ ایران صد در صد افزایش داشته است که بیشترین حجم افزایش تقاضا برای سفر به ترکیه مربوط به شهر "وان‌" و به قصد خرید از حراج پاییزه آنجا صورت گرفته است به طوری که در مقطعی در این شهر هتل خالی وجود نداشت.

وی افزود: سیاست ترکیه بر این اصل استوار است که این کشور فقط در بازه‌های زمانی که با عدم استقبال مسافران روبه‌رو است با هدف تحریک تقاضا اقدام به کاهش هزینه‌های هتلینگ و خدمات سفر خود برای گردشگران می‌کند، اما در سایر زمان‌ها و مواقعی که استقبال گردشگران از این کشور مناسب و زیاد باشد به‌ویژه با توجه به تورم و کاهش ارزش پول این کشور اقدام به اعمال تخفیفات و کاهش هزینه‌های خدمات خود برای مسافران نمی‌کند.

منبع خبر

آخرین تور ها

آخرین تور های استانبول