زیباترین ساحل‌های ایران کجا هستند؟

زیباترین ساحل‌های ایران کجا هستند؟

زیباترین سواحل ایران

شاید ایران اولین جایی نباشد که در مورد سواحل به آن فکر می کنید، اما 2400 کیلومتر خط ساحلی این کشور بسیار متنوع است. از ساحل محبوب در جزیره جنوبی کیش گرفته تا شمال و ساحل گیسوم در استان گیلان، گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. با آسمان هفتم همراه باشید تا با هم به این ساحل ها پا بگذاریم. 

سواحل

ساحل بانوان کیش

این سایت ساحلی که اغلب به عنوان جایی مانند هاوایی توصیف می‌شود، بینش جالبی از زندگی ساحلی در ایران ارائه می‌دهد. با آب شفاف، زنان می‌توانند از رفتن به دریا لذت ببرند و صخره‌های مرجانی پر جنب و جوش را کشف کنند.

صف‌هایی از آفتاب گیران را می‌توان در آرامش مشاهده کرد. توجه داشته باشید که در اینجا مجاز به عکس گرفتن نیستید و ممکن است هنگام ورود از شما خواسته شود تلفن خود را تحویل دهید. 

پارک برفی پنگوئن کیش


ساحل مرجان

ساحل مرجان در جزیره کیش، پوشیده از شن‌های طلایی است و فرصت‌های زیادی را برای پیاده روی آرامش بخش در حالی که به خطوط درختان نخل نگاه می‌کنید، فراهم می‌کند.

شما همچنین می‌توانید به موج سواری بروید، یا یک قایق کرایه کنید تا واقعاً آب شفاف و تمیز اینجا را کشف کنید. جزیره کیش در تابستان می‌تواند خیلی گرم باشد، بنابراین فصل بهار یا حتی زمستان زمان بهتری برای سفر است.

ساحل زیتون

ساحل زیتون در قشم (بخشی از پارک زیتون) با مدرسه غواصی برای تمام سطوح، ساحلی عالی برای ورزش‌های آبی است. رستوران‌های زیادی در اطراف این منطقه وجود دارد که غذاهای دریایی را که ممکن است انتظار نداشته باشید در ایران پیدا کنید، سرو می‌کنند، مانند اختاپوس و میگو که با ادویه‌های محلی زردچوبه، میخک و گلبرگ‌های گل رز خشک شده آماده می‌شود.

 برخی از این رستوان‌ها موسیقی زنده دارند، بنابر این می‌توانید در حین تماشای دریا، تجربه غذاخوری خاطره‌ انگیزتری داشته باشید.

ساحل گیسوم

ساحل گیسوم در استان گیلان ایران پوشیده از شن‌های سرسبز است. برای ایرانیانی که به تعطیلات می‌روند و برای فرار از زندگی شهری بسیار محبوب است. ساحل گیسوم مناسب یکی از تفریحات آبی است که می توانید جت اسکی کنید و در دریا گردش کنید.

شما می‌توانید در اینجا نیز کمپ بزنید، که یک تجربه محبوب برای مسافران است. به یاد داشته باشید که طبیعت اطراف منطقه، به ویژه جنگل گیسوم را که پر از درختان است، کشف کنید. در انتهای جنگل، مسجد سفید 1000 ساله قرار دارد.

ساحل بندرعباس

در جنوب ایران، ساحل بندرعباس قرار دارد، جایی که می‌توانید در کنار ماسه‌های نرم در امتداد شیب ملایم قدم بزنید. این باعث می‌شود این ساحل برای خانواده‌هایی که با کودک هستند و از ساخت قلعه‌های شنی لذت می‌برند، گزینه‌ای عالی باشد.

زمستان بهترین زمان برای بازدید است زیرا رطوبت کمتری در این منطقه از کشور وجود دارد و با دمای آب تا 24 درجه سانتی گراد (75 درجه فارنهایت) در دسامبر، هنوز هم به اندازه کافی برای لذت بردن در زمستان لذت بخش است.

مجموعه‌ای عالی از هتل‌های مدرن وجود دارد که به لطف استخرهای شنای خاص خود، لذت بیشتری را برای مهمانان فراهم می‌کنند.

بهترین جاذبه های گردشگری کیش

ساحل ریشهر

ساحل ریشهر در بوشهر واقع شده است که به شهرهای بزرگی مانند آبادان و شیراز نزدیک است و به مسافران فرصتی جذاب برای فرار از نقاط شلوغ توریستی می‌دهد.

در بین بازدیدکنندگان خارج از کشور، به ویژه کسانی که از بحرین و کویت هستند، این ساحل محبوبیت بیشتری دارد. ساحل ریشهر دارای مناظر شنی و صخره‌ای است که آن را برای کوهنوردی عالی می‌کند.

ساحل برای فعالیت‌های آبی مانند کرایه قایق‌های تندرو بسیاری از موارد دیگر مناسب است. باز هم، بهتر است در طول زمستان که دمای هوا سردتر است، اما هنوز به اندازه کافی گرم است که به آب تنی بروید، از آن بازدید کنید. در اینجا می‌توانید از شنا در دمای بالای ۲۲ درجه سانتی‌گراد (۷۲ درجه فارنهایت) تا اواخر دسامبر لذت ببرید.

برای مشاهده تور کیش از تهران و تور کیش از اصفهان به سایت آسمان هفتم مراجعه کنید.

آخرین تور ها

آخرین تور های کیش