10 مورد از بهترین جاذبه‌های گردشگری کیش

10 مورد از بهترین جاذبه‌های گردشگری کیش

جاذبه‌های گردشگری کیش

همانطور که می دانید جزیره زیبای کیش  یکی از مقاصد گردشگری بسیار محبوب است که ظرفیت پذیرش گردشگران زیادی را از سراسر دنیا دارد. افرادی که خواهان یک سفر دلچسب توام با آرامش و هیجان هستند می توانند به این جزیره ی زیبا با آب های نیلگون سفر کنند. این جزیره دارای طیف وسیعی از سرگرمی ها است که توانایی پوشش سلیقه های افراد مختلف را دارا می باشد.

تورهای متنوع کیش را با آسمان هفتم  را تجربه کنید.

کیش

کیش یک منطقه آزاد تجاری است و گردشگران خارجی تا 14 روز نیاز به ویزا ندارند. تابستان‌ها می‌تواند به‌طور غیرقابل تحملی گرم و مرطوب باشد، بنابراین بهترین ماه‌ها برای بازدید، بین آذر تا اردیبهشت است.شما می‌توانید تورهای متفاوت کیش از اصفهان و تور کیش از تهران را در سایت آسمان هفتم مشاهده کنید و برای رزرو با پشتیبانان ما در ارتباط باشید.

در این مقاله به 10 مورد از بهترین جاذبه‌های گردشگری کیش اشاره خواهیم کرد.

1-ورزش‌های آبی

از پاراسلینگ تا غواصی، ویک بردینگ تا جت اسکی، کیش همه چیز را دارد. اگر واقعاً نمی‌خواهید وارد آب شوید، می‌توانید قایق‌های کف شیشه‌ای را امتحان کنید تا نگاهی اجمالی به زندگی دریایی رنگارنگ آکواریوم خلیج فارس بیندازید.

2-دوچرخه سواری

مسیر دوچرخه‌سواری به طول 47 مایل در سراسر جزیره به صورت مارپیچی می‌چرخد و مستقل از جاده‌های مربوط به ماشین ها است و راهی زیبا و به خصوص آسان برای یافتن سواحل خلوت و توقف برای گرفتن عکس با پس‌زمینه زیبای آب‌های نیلگون خلیج فارس است. ایستگاه‌های کرایه در سراسر جزیره واقع شده‌اند و دوچرخه، سه چرخه و اسکوتر همگی به صورت ساعتی یا روزانه برای اجاره در دسترس هستند.

پرواز با پاراگلایدر کیش

3-کشتی یونانی

Khoula F (نام اصلی این کشتی)، از سال 1966 در ساحل جنوب غربی جزیره به گل نشست. این کشتی در بریتانیا ساخته شد و قبل از رسیدن به آخرین مالک که یونانی بود چندین بار مالک آن تغییر کرد. کشتی سرانجام به سواحل کیش رفت و با وجود اینکه تلاشی برای نجات آن انجام شد، تلاش‌‌ها بی‌نتیجه ماند و از آن زمان در محل خود باقی مانده است. کشتی یونانی به ویژه هنگام غروب خورشید، زمانی که گردشگران برای گرفتن عکس از آن می آیند، زیبا است.

4-ساحل مرجان

این ساحل که در ضلع شرقی جزیره قرار دارد، به خاطر مرجان‌های زیبایی که در آن یافت می‌شود نامگذاری شده است. ساحل با آلاچیق ها پوشانده شده است که در کنار درختان نخل و محوطه سازی زیباتر، منظره پانورامایی خاصی را ارائه می‌دهد. این ساحل مکان بسیار محبوبی برای تماشای طلوع فراموش نشدنی خورشید است. بسیاری از باشگاه‌های ورزشی دریایی نیز در اینجا قرار دارند و رزرو هر یک از فعالیت‌ها را آسان می‌کنند.

5-شهر زیرزمینی کاریز

هیجان پاراسل در کیش

آب به عنوان یک منبع کمیاب در بسیاری از مناطق ایران بوده و هست، ایرانیان باستان سیستم قنات را به وجود آوردند. قنات ها، چاه‌های عمودی با شیب ملایمی هستند که آب را به مناطق خشک هدایت می‌کنند.

این کاریز یکی از این قنات‌های 2500 ساله است و بازدیدکنندگان می‌توانند در تونل‌های آن قدم بزنند و از نزدیک از این نوع سیستم دیدن کنند. تونل‌ها بیش از پنج مایل امتداد دارند و کاریز را بیشتر شبیه یک شهر زیرزمینی می‌کنند. تمام تلاش ها برای حفظ این سازه باستانی انجام شده اما با اضافه شدن غرفه‌های صنایع دستی و چایخانه سنتی مدرن، اینکار ممکن است سخت شود.

6-شهر باستانی حریره

گفته می‌شود این شهر قرن هشتم، همان شهری است که سعدی شاعر نامدار فارسی زبان در اثر خود گلستان از آن یاد کرده است. حریره که در بخش مرکزی و شمالی جزیره واقع شده است، نگاهی اجمالی به معماری باستانی دارد. اگرچه امروزه بخش زیادی از آن تخریب شده است، خرابه‌ها حاکی از منطقه‌ای پر رونق است. حفاری این سایت تخمین می‌زند که حدود 1000 سال تاسیس شده و 600 سال بعد متروک شده است.

7-مخزن آب دوقلو

آب انبار دوقلو در سال 1372 بر روی بقایای یک آب انبار موجود ساخته شد و معماری آن به شدت یادآور آب انبارهای یزد است. در مکان‌هایی که کمبود آب وجود داشت، چنین سازه‌هایی برای ذخیره آب ساخته می‌شد. بادگیر ، یک سازه معماری ایرانی باستانی است که برای ایجاد تهویه طبیعی استفاده می‌شد و به نگه داشتن آب در دمای نزدیک به انجماد کمک می‌کرد.

هتل مارینا پارک کیش

هتل پا نوراما کیش

8-لاک پشت‌های دریایی کیش

در سواحل جنوبی و غربی این جزیره مرجانی بین ماه‌های اسفند تا مرداد، لاک‌پشت‌های پوزه عقابی برای تخم‌گذاری در ساحلهای حفاظت‌شده بیرون می‌آیند. این سواحل به گردشگران این فرصت را می‌دهد تا این لاک پشت‌های غول پیکر را که در مقابل امواج شنا می‌کنند و به داخل دریا می‌روند را تماشا کنند.

دوربین خود را بردارید و به سمت این سواحل دور افتاده بروید تا سرهایی را که از آب بیرون می‌زنند را ببینید و از لاک‌پشت‌هایی که برای لانه کردن تخم‌هایشان سوراخ می‌کنند عکس بگیرید. (البته از فاصله ایمن)

9-مجتمع درخت سبز

در شمال جزیره، منطقه‌ای سرسبز که به دره پرتغالی‌ها معروف است، محل مجموعه درخت سبز است که در اطراف یکی از قدیمی‌ترین درختان لر ساخته شده است. گفته می‌شود که این درخت حدود 600 سال سن دارد. بسیاری معتقدند که این درخت فرخنده است و به اینجا می‌آیند تا آرزویی بکنند و نخی را دور شاخه‌های ضخیم پیچ خورده می‌بندند تا به واقعیت بپیوندد. بقیه مجموعه، فضای سبز فوق العاده‌ای را فراهم می‌کند که با یک لیوان چای داغ ایرانی یا شاید یک بستنی سرد می‌توانید در آن استراحت کنید.

دلفیناریوم و باغ پرندگان کیش

10-پارک دلفین‌ها

پارک دلفین یک پارک 170 هکتاری است که نه تنها دارای حیات دریایی، بلکه دارای باغ‌های متنوعی از جمله پروانه، ارکیده و کاکتوس و همچنین بزرگترین استخر جزیره است که دلفین‌ها، شیرهای دریایی و نهنگ‌ها را در خود جای داده است. باغ پرندگان این پارک شامل بیش از 47 گونه پرنده و حیوانات دیگر است. بازدید کامل از پارک چند ساعت طول می‌کشد، اما می‌تواند یک توقف هیجان انگیز به خصوص برای بازدیدکنندگان با کودکان باشد.

برای تهیه تور یا بلیط کیش با همکاران ما در آسمان هفتم در ارتباط باشید: 02191306767

آخرین تور ها

آخرین تور های کیش