کاپادوکیه ترکیه

کاپادوکیه ترکیه

کاپادوکیه ترکیه

آیا برای یک سفری جذاب در سرزمینی با مناظر سورئال و شگفتی های باستانی آماده هستید؟به کاپادوکیا خوش آمدید این شهر که در قلب ترکیه واقع شده است، منطقه ای فریبنده است که به خاطر تشکیلات زمین شناسی منحصر به فرد، تاریخ گیرا و بالون سواری فراموش نشدنی اش مشهور است.

 سرزمین شگفتی های باستانی 

تاریخ کاپادوکیه به اندازه مناظر آن جذاب است. این منطقه از زمان های قدیم مسکونی بوده است و زمین های صخره ای آن پناهگاهی طبیعی برای ساکنان اولیه بوده است. در طول قرن‌ها، مردم خانه‌ها، کلیساها و حتی کل شهرهای زیرزمینی را درون صخره‌های آتشفشانی ایجاد کردند. کاوش در این شهرهای زیرزمینی، مانند Derinkuyu و Kaymaklı، نگاهی اجمالی به شاهکارهای معماری و مهندسی مبتکرانه گذشته را ارائه می دهد.

 

 تجربه بالون هوای گرم 

یکی از نمادین ترین تجربیات در کاپادوکیا بدون شک بالون سواری است. با طلوع خورشید، آسمان مملو از بادکنک های رنگارنگ می شودو منظره‌ای بی‌نظیررا به نمایش می‌گذارد. در حالی که از زیبایی الهام‌بخش زیر غرق می‌شوید، بالای دودکش‌های پری، دره‌ها و صخره‌ها حرکت کنید. این تجربه ای است که برای همیشه در حافظه شما حک می شود.

 

تور آنتالیا

تور استانبول

 

موزه گورای

موزه گورای از دیگر دیدنی‌های کاپادوکیا است که با ورود به ناحیه آوانوس می‌توانید از آن دیدن کنید. این موزه در زیر زمین قرار دارد و به همین دلیل نباید بازدید از آن را از دست داد. نمادهای فرهنگی هزارن ساله این منطقه را می‌توانید در این موزه زیرزمینی ببینید. موزه سفال و سرامیک گورای امکاناتی را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده تا علاوه بر تماشای مواد و تجهیزات ساخت سفال، خودشان هم بتوانند سفالگری کنند و ظروف سفالی بسازند.

 

دره درونت

این دره ناحیه‌ جذاب دیگری در فاصله 10 دقیقه‌ای از گورمه و نزدیک به آوانوس است. در دِرونت صخره‌هایی را خواهید دید که شبیه به حیوانات مختلف هستند. پیاده‌روی در میان این صخره‌ها و تماشای اشکال منحصر به فرد آنها، که در گذر زمان به این شکل درآمده‌اند، از جاذبه‌های تماشای درونت است. به یکی از این صخره‌ها یا دودکش‌های پری مجسمه حضرت مریم می‌گویند زیرا انگار  دستانش را باز کرده و شبیه به حضرت مریم به نظر می‌رسد.

 

دودکش های پری 

خود را برای شگفت زده شدن از مناظر اثیری کاپادوکیه آماده کنید. این منطقه به خاطر صخره‌های منحصربه‌فردش معروف به «دودکش‌های پری» معروف است. این ستون‌های طبیعی سر به فلک کشیده که طی میلیون‌ها سال بر اثر فعالیت‌های آتشفشانی و فرسایش شکل گرفته‌اند، محیطی ماورایی ایجاد می‌کنند که به نظر می‌رسد یک افسانه است. دره های سورئال عشق، رز و کبوتر را کاوش کنید، جایی که در هر قدمی با مناظر خیره کننده ای روبرو خواهید شد.

 

 غذاهای اصیل 

کاپادوکیا همچنین عاشقان غذا را با صحنه های متنوع آشپزی خود به وجد می آورد. غذاهای سنتی ترکی را می‌توانید در رستوران‌های محلی میل کنید، جایی که می‌توانید غذاهایی مانند کباب، پیده (پیتزای ترکی)، مزه (پیش‌غذا) و باقلوا (شیرینی شیرین) را میل کنید. این منطقه به خاطر سفالگری‌هایش نیز معروف است و می‌توانید از نزدیک شاهد هنرهای باستانی باشید و سوغاتی‌های سرامیکی بی‌نظیری را خریداری کنید.

شما می توانید برای سفر ترکیه و دیدن شگفتی های آن  با آسمان هفتم تماس بگیرید : 02191306767

 

آخرین تور ها

آخرین تور های استانبول