دبی، شهری مدرن در دل امارات متحده عربی

دبی، شهری مدرن در دل امارات متحده عربی

اندر احوالات عروس امارات متحده عربی

دبی، شهر خیره‌کننده جهان در زمان‌های نه چندان دور، دهکده‌ای کوچک و پیش پا افتاده‌ای بیش نبود. بعد از اتفاقات بسیار اکنون یکی از وسیع‌ترین شهرهای امارات متحده عربی است. دبی از سمت جنوب با ایران و در حاشیه و اطراف خلیج همیشه فارس قرار دارد. البته شبه جزیره عربستان نیز همجوار شهر دبی بوده که یکی از شهرهای شیخ‌نشین به شمار می‌رود. این شهر لقب‌های زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به شهر آسمان‌خراش‌ها، شهر تجملات، شهر شگفت‌انگیز و ... اشاره کرد.

دبی تور دبی عروس امارات متحده عربی

آب و هوای دبی

شهر جذاب دبی، دارای آب و هوایی بسیار گرم و مرطوب است که می‌تواند برای برخی از گردشگران غیر قابل تحمل باشد. عروس امارات در فصل تابستان فوق العاده گرم می‌باشد و زمان مناسبی برای سفر به این کشور نیست، مگر در سفرهای کاری و تجاری.
در این شهر پیشرفته، میانگین آب و هوای شهر 40 درجه سانتیگراد در روز، و 30 درجه سانتیگراد در شب است. پس درخواهید یافت حتی در شب هم نمی‌توان به سادگی در این شهر قدم زد. وجود بانک‌های جهانی و مراکز مالی در منطقه بندر شهر دبی از دیگر دستاوردهای اقتصادی این شهر می‌باشد.

چرا در تابستان باید به دبی سفر کرد؟

مکان‌هایی خاص برای عکس‌های خاص

بهترین گزینه‌های سوغاتی دبی

فرودگاه دبی

مهم‌ترین چرخه اقتصادی شهر دبی

شهر توریستی دبی روز به روز در حال پیشرفت است و یکی از مرکزهای مهم برای سرمایه‌گذاری و فناوری اطلاعات می‌باشد. در این شهر منطقه‌هایی وجود دارد که به شهر اینترنتی معروف هستند و تنها در این محدوده می‌توان به سایت های فیلتر شده اسرائیلی دسترسی داشت. یکی از قوانین مهم در شهر دبی، حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی است که در صورت تخلف، قوانین سختی را برای فرد خطا کار اعمال می کند.

در شهر پیشرفته دبی فرستادن صدا در فضای مجازی ممنوع بوده و برابر با قانون اعمال می شود. شهر رسانه‌ای یا همان شهر دیجیتالی دبی که شامل شهر تکنولوژی، الکترونیک، کومرک و شهر تکوم می‌شود، از مکان‌های مجاز برای استفاده از سایت‌های فیلتر شده است که هیچگونه محدودیتی ندارد. یکیدیگر از منابع اقتصادی دبی، شرکت هواپمایی آن است که طبق آخرین آمار در سال 2006، 28 میلیون توریست را جا به جا نموده است.

هزینه‌های سفر به دبی

چرا دبی مقصد خاصی برای بهترین‌ها است؟

شهر شگفت انگیز دبی منطقه‌ای آزاد را برای ساخت یک بندر در نظر گرفت که محله جبل علی، به دلیل نزدیکی به دریا بهترین انتخاب بود. از این رو بندر جبل علی شکل گرفت و تبادل کالا بدون محدودیت انجام می گرفت تا جنگ خلیج فارس شروع شد. وقتی در سال 1990 بعد از میلاد جنگ خلیج فارس آغاز شد، بیشتر تاجران و بازرگانان به دلیل بحران های اقتصادی، سرمایه های خود را از این شهر خارج کردند و اقتصاد دبی دچار لغزش شد. این شهر با این که دچار تزلزل شده بود، اما بعد از مدتی با برنامه های اقتصادی و دگرگونی فضاهای سیاسی، مجدداً رونق گرفت. این شهر زیبا در حال حاضر یکی از موفق ترین شهر ها از نظر اقتصادی و تجاری است.

شکل‌گیری دبی کنونی

عروس امارات یعنی شهر دبی از زمانی شکل گرفت که انگلیس (بریتانیا کبیر) خاک دبی را در سال 1971 ترک کرد. در همین سال 4 شهر شیخ نشین همراه با ابوظبی (پایتخت امارات متحده عربی) تشکیل شد و کشور امارات متحده عربی پایه گذاری گردید. کشورهایی همچون قطر و بحرین که از شهرهای شیخ نشین محسوب می‌شدند، تصمیم گرفتند برای خود حکومتی مستقل داشته باشند. درهم امارات واحد پولی جدید کشور در 1973 معرفی شد و بعد از این مسئله، اتحاد پولی میان قطر و دبی از هم پاشید.

 

برای کسب این تجربه بی‌نظیر در تور لوکس و گروهی دبی ویژه نوروز با ما همراه باشید.

02191306767 - 03136767

آخرین تور ها

آخرین تور های دبی