دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین

دیوار چین

دیوار چین معروف ترین و بزرگ ترین جاذبه گردشگری موجود در کشور چین محسوب می شود. امروزه کمتر کسی را می توان یافت که نام دیوار چین را نشنیده باشد. دیوار چین به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید شناخته شده و در کتاب گینس به ثبت رسیده است. دیوار چین در حال حاضر طولانی ترین و عجیب ترین دیوار دنیا می باشد.

تاریخچه دیوار چین

دیوار چین در دوران چین شی هوانگ کامل شد. فرمانروایان پیش از او برای جلوگیری از یورش اقوام صحراگرد، قسمت‌هایی از این دیوار را ساخته بودند. چین شی هوانگ بخش‌های مختلف این دیوار را به یکدیگر متصل کرد تا دژی به طول ۲۴۰۰ کیلومتر با ۲۵۰۰۰ برج نگهبانی در مرز شمالی دیوار شکل بگیرد.

 زمان ساخت دیوار چین به سده پنجم تا هشتم قبل از میلاد بازمی‌گردد.ساخت کامل این دیوار 1800 سال به طول انجامیده که در طول ساخت 400 هزار کارگر فوت کرده اند.

تمامی تورهای خارجی از آسمان هفتم

تورهای مالدیو و هندوستان

در دوره حکمرانی سلسله‌های مختلف و کشورهای جنگجو، میان دوک‌ها جنگ بر پا شد و کشورها با استفاده از کوه‌های مرزی به ساخت دیوار پرداختند تا سال ۲۲۱ پیش از میلاد، امپراتور چین , شی هوان پس از به وحدت رساندن چین، دیوارهای دوک‌ها را به هم پیوند داد که به صورت دیوار بزرگ در مرزهای شمالی بر روی کوه‌ها درآمد.

دیوار بزرگ چین

طول دیوار چین

کتاب رکوردهای گینس طول خط اصلی دیوار را ۳,۴۶۰ کیلومتر ثبت کرده که بدون احتساب ۳,۵۳۲ کیلومتر اضافی متشکل از انشعابات آن است. اگرچه طول دیوار بزرگ چین همچنان مورد بحث افراد زیادی است، اداره میراث فرهنگی چین و اداره نقشه‌برداری دولتی اخیرا جامع‌ترین بررسی باستان‌شناسی از دیوار را انجام داده‌ و به این نتیجه رسیده‌اند که طول کل دیوار ۸,۸۵۱ کیلومتر است.

 

کارگران دیوار چین

کارگران دیوار چین عمدتا سربازها، دهقان‌ها و برخی زندانیان بودند. متاسفانه، سوابق تاریخی موجود برآورد دقیقی از تعداد کل کارگران دیوار چین ارائه نمی‌کنند. با این حال، طبق اسناد دوره کین، فقط حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار سرباز به‌علاوه ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار کارگر به کار گماشته شدند. سایر مدارک نشان می‌دهند که در اوج ساخت‌وساز این دیوار در زمان سلسله کین حداکثر ۱٫۵ میلیون نفر مورد استفاده قرار گرفته‌اند که یک‌بیستم جمعیت کل کشور می‌شدند.

دیوار چین


تعداد واقعی مردان کارگر دیوار بزرگ چین هرچه که باشد، نمی‌توان انکار کرد که ساخت آن در طول قرن‌ها بدون شک به مرگ انسان‌ها و رنج وافر برای خانواده‌های چینی منتهی شده است. تعجب‌آور نیست که طولانی‌ترین قبرستان روی زمین، برای سالیان سال موضوع افسانه‌های چینی بوده است.

 

نگهداری و محافظت از دیوار چین

تهدیدهای امروزه دیوار چین ناشی از گردشگران بی‌پروا، توسعه‌دهندگان فرصت‌طلب، مردم بی‌تفاوت و طبیعت است. به‌طور کلی، این عوامل که عمدتا محصول رونق اقتصادی چین هستند، دیوار بزرگ را در معرض خطر قرار داده‌اند. گزارش شده که حدود ۳۰ درصد دیوار چین که به دوره مینگ تعلق داشته، به‌دلیل شرایط نامساعد طبیعی و فعالیت‌های انسانی از بین رفته است. «ویلیام لیندزی» (William Lindesay)، بنیان‌گذار و مدیر انجمن بین‌المللی دیوار بزرگ چین می‌گوید:

۳۰ سال آینده دوره‌ای خواهد بود که تخریب دیوار به مراتب کمتر می‌شود.

دیوار چین

 

سخن آخر

برای دیدن مناطق شگفت انگیز چین می توانید از آسمان هفتم کمک بگیرید : 02191306767

آخرین تور ها

آخرین تور های شانگهای