پل صلح تفلیس گرجستان

پل صلح تفلیس گرجستان

پل صلح تفلیس

پل صلح (گرجی: მშვიდობის ხიდი) یک پل پیاده‌رو بر روی رود کورا در تفلیس، پایتخت گرجستان است. Bridge of Peace (گرجی: მშვიდობის ხიდი ، mshvidobis kidi) یک پل عابر پیاده به شکل کمان , و سازه ای فولادی و شیشه ای است که با چراغ های LED متعدد ، در بالای رودخانه کورا در مرکز شهر تفلیس ، پایتخت گرجستان برپا شده است.

گرجستان با پیشرفت هایی که در چند سال اخیر داشته و به احتمال بسیار قوی در آینده نیز خواهد داشت، به یکی از مقاصد محبوب گردشگری در جهان و به خصوص برای ایرانیان تبدیل شده است.

تورهای هوایی گرجستان

تورهای هوایی کیش

تاریخچه پل صلح

این پل ۱۵۰ متری به دستور شورای شهر تفلیس برای ایجاد بنایی معاصر به منظور ارتباط بخش قدیمی تفلیس با بخش مدرن آن ساخته شد. افتتاحیهٔ رسمی این پل در تاریخ ۶ می ۲۰۱۰ بود.این پل بر روی رود کر نمایی منحصر به فرد از کلیسای متخی، محلهٔ ناری‌کالا و مجسمهٔ واختانگ یکم، و در طرف دیگر کلیسای جامع تثلیث تفلیس، پل باراتاشویلی و کاخ ریاست جمهوری را دارد.

با ساخته شدن این پل، تفلیس حال و هوای مدرنیته به خود گرفت و از آن جو نوستالژیک و تاریخی تا حدودی فاصله گرفت.

 

چرا باید از پل صلح دیدن کنیم ؟

 پل صلح، مسیر پارک ریکه و خیابان اریکل دوم را به یکدیگر متصل کرده است و طراحی آن به دست معمار معروف ایتالیایی «میشله دی لوچی» صورت گرفت.

پل صلح تفلیس

جالب است بدانید که پل صلح دقیقا از ۹۰ دقیقه قبل از غروب تا ۹۰ دقیقه بعد از طلوع خورشید توسط رشته های متعدد ال ای دی (LED) نور افشانی می شود و در تاریکی همچون نگینی باشکوه در شهر می درخشد. این سیستم نورپردازی ۴ حالت مختلف دارد و به نوبت پشت سر هم پل را روشن کرده و فضای جذاب و شگفت انگیزی می آفرینند. گاه ال ای دی ها به صورت موج گونه نورافشانی می کنند و همراه با موج های رودخانه به رقص می‌پردازند که منظره فوق العاده زیبایی به وجود می آید.

 

معماری پل صلح

طراحی این پل شیبه موجودات دریایی است و در بالای آن یک گنبد شیشه ای قرار دارد که در شب با هزاران لامپ ال ای دی  می درخشد. شب که می شود پل حال و هوایی دیگر به خود می گیرد.این پل ۱۵۰ متری به پیشنهاد شهرداری تفلیس ساخته شد تا منطقه قدیمی شهر را به منطقه جدید وصل کند، در واقع این پل مرکز تاریخی و قدیمی تفلیس را در قسمت شرق به پارک رایک در قسمت غرب وصل می کند، پارکی که از آنجا شهر جدید تفلیس شروع می شود.

 

پل صلح تفلیس

 

 

برای رسیدن به تفلیس و بازدید از زیبایی‌های آن کافی است بلیط هواپیما مورد نظرتان را از آسمان هفتم خریداری و به این شهر زیبا سفر کنید

تماس : 02191306767

آخرین تور ها