نمایشگاه اکسپو دبی 2022

نمایشگاه اکسپو دبی 2022

همه چیز درباره اکسپو دبی 

اکسپو دبی یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین نمایشگاه‌های جهانی است. نمایشگاه در مساحتی بالغ بر ۵۰۰ هکتار احداث گردیده و ۱۹۲ کشور در آن شرکت می کنند. این نمایشگاه شامل بخش های تجارت ساختمان و معماری، راه‌سازی، مواد غذایی و آشامیدنی، موسیقی و آلات موسیقی، گردشگری، تئاتر و هنرهای نمایشی، تکنولوژی و محیط زیست است و غرفه‌های مختلفی در هر زمینه از سوی کشورهای مختلف وجود دارند. برگزاری نمایشگاه در اکتبر ۲۰۲۰ به‌دلیل شیوع کووید-۱۹ یک سال به تاخیر افتاد. برای نخستین بار در سال ۲۰۱۳ دفتر بین‌المللی نمایشگاه‌ها (BIE)، دبی را واجد شرایط برگزاریِ اکسپو ۲۰۲۰ دانست. پنج شهر برای برگزاری این نمایشگاه در سال ۲۰۲۰ پیشنهاد شده بودند که از میانِ آنها این چهار شهر در رقابت باقی‌ ماندند: دبی از امارات متحده عربی، اکاترینبرگ از روسیه، ازمیر از ترکیه و سائو پائولو از برزیل. دبی برای نخستین بار از خاورمیانه (خلیج فارس) این رویداد را با شکوه هرچه تمام تر میزبانی کرد.

تور دبی با آسمان هفتم
پیست اسکی دبی

اکسپو دبی 2020

دُبی ماحصل این رویداد را حدود ۲۳ میلیارد دلار برای سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ پیش بینی کرده بود. این مقدار معادل یک‌چهارم تولید ناخالص داخلی دبی بود. بلیط ورودی رایگان برای افراد زیر ۱۸ سال، بالای ۶۰ سال و دانشجویان (در صورت داشتن کارت بین‌المللی) در نظر گرفته شده بود.

ایران در نمایشگاه اکسپو دبی

ایران هم مانند بقیه کشورهای جهان در نمایشگاه اکسپوی دبی غرفه مخصوص به خود را دارد که در تاریخ ۱۰ مهر سال ۱۴۰۰ افتتاح شد. ایران هم مانند کشورهای شرکت کننده در این نمایشگاه شعار «ایران تمدن کهن و استوار تنوع اقوام و میزبان ملت‌ها» را در نظر گرفته و فعالیت می‌کند. غرفه ایران در کنار غرفه کشورهای فرانسه و شیلی است.

قوانین سفر به امارات در سویه اُمیکرون
مقرون به صرفه ترین هتل های دبی
تورهای پیشنهادی دب

اکسپو دبی expo dubai

مهم ترین هتل های دبی
معرفی محله های دبی
شگفتی مترو دبی

www.expo2020dubai.com

آخرین تور ها

آخرین تور های دبی