بهترین شهرهای خارجی برای سفر در تعطیلات نوروز

بهترین شهرهای خارجی برای سفر در تعطیلات نوروز

بهترین شهرهای خارجی برای سفر در تعطیلات نوروز

به‌جز مقاصد داخلی کشور ما بسیاری از ایرانیان برای سفر به خارج از کشور در نوروز ۱۴۰۲ از چند ماه قبل برنامه‌ریزی می‌کنند. تعطیلات نوروز بهترین وقت برای سفر به کشورهای خارجی است. تعطیلات نوروز و هوای مطبوع بهاری در بیشتر نقاط دنیا،و خلوت بودن نسبی مکان‌های توریستی نسبت به کریسمس و تعطیلات سال نو در اکثر کشورهای جهان، به شما  این امکان را می‌دهد که در بهترین زمان، با بهترین هزینه بلیط هواپیما بخرید و سفر کنید و از هجوم جمعیت گردشگر که در زمان‌های پرتردد به اماکن توریستی می‌روند، در امان باشید.

  اگر قصد دارید برای سفر نوروزی1402 یک سفر خارجی را تدارک ببینید،با آسمان هفتم همراه باشید تا با بهترین کشورهای خارجی برای سفر در تعطیلات نوروز آشنا شوید. . برخی شهرها و کشورها جهت مسافرتهای نوروز یبیشتر مورد توجه ایرانیان هستند. بدیهی است با توجه به شیوع ویروس کرنا مقررات متفاوتی در کشورها مختلف وجود خواهند داشت. پیش از انتخاب شهر خارجی مقصد سفر خود، از قوانین به روز این کشور در پذیرش توریست‌ها اطلاع حاصل کنید.

استانبول

استانبول به دلیل زیبایی های بی نظیر و مکان های تفریحی زیادی که دارد به عنوان نخستین شهر گردشگری و یکی از شهرهای توریستی و دیدنی جهان شهرت یافته و سالانه گردشگران بی شماری از سرتا سر دنیا برای دیدن این شهر به ترکیه می آیند. استانبول دومین کلان شهر در اورآسیاو خاور میانه می باشد همین امر سبب پدید آمدن هتل های بسیاری دراستانبول شده تا مکانی برای اسکان گردشگران فراهم شود.

آب و هوای استانبول در فصل بهار و زمان شروع سال نو شمسی بسیار مطبوع است بوستان‌ها، باغ‌ها و جاذبه‌های طبیعی در استانبول با شروع فصل بهار زیبا می‌شوند و هرچه به‌سمت تابستان پیش برویم این جاذبه‌ها سرسبزتر خواهند شد. در طول نوروز چنانچه به استانبول سفر کنید با ایرانیان زیادی در این شهر روبه‌رو خواهید شد. علاوه بر آن وجود ساختمان ها و معماری های خاص مکان های دیدنی پایتخت فرهنگ اروپا را به رخ می کشد. دریای سیاه، دریای مرمره و تنگه بسفر در همجواری شهر هزار مسجد هستند.

از زیباترین جاهای دیدنی استانبول در فصل بهار می‌توان به مینیاتور پارک، جزایر پرنس و جاذبه‌هی طبیعی اطراف این شهر مانند روستای پولونزکوی و پارک ملی یدی گوللر اشاره کرد. بازدید از مراکز خرید و مناطق معروف استانبول نیز مانند خیابان استقلال، میدان تکسیم و خیابان بغداد در بهار خالی از لطف نیست.

آشنایی با شهر های مختلف جهان با مجله گردشگری آسمان هفتم

بخشی از جاذبه ها و مراکز دیدنی استانبول

  • ایاصوفیا- مسجد سلطان احمد-آب‌انبار تاریخی باسیلیکا-قصر توپ‌‌کاپی-کاخ دلما باغچه-روملی حصار- برج گالاتا
  • آرامش در جزایر پرنس-بازار بزرگ استانبول کلیسای چورا-مسجد رستم پاشا-موزه هنر مدرن استانبول-خیابان استقلال و
  • میدان تقسیم-مسجد سلیمانیه - تنگه بسفر ؛ پیوند اوراسیا مسجد فاتح استانبول-موزه باستان شناسی استانبول
  •  
  • موزه باستان شناسی استانبول-موزه پرا استانبول-برج دختر-حمام خرم سلطان-مسجد اورتاکوی استانبول مال-
  • موزه مولوی خانه گالاتا؛ سماع خانهتپه پیر لوتی استانبول- موزه هنرهای ترکی و اسلامی- قلعه یدیکوله،-محله ببک
  • میدان هیپودرم-بازار ادویه-ایاصوفیه کوچک-روستای کانلیکا جنگل بلگراد-پارک مینیاتورک-کاخ بیلبربی- موزه معصومیت
  •  
  • کاپادوکیا، پرواز در شهر بالن‌ها-دره سرخ کاپادوکیا- روستای گورمه- شهر زیرزمینی کایماکلی- موزه فضای باز زلو
  •  معبد اسکلی گوموسلر-بنای یادبود جمهوری، یادبودی از استقلال-آبراهه والنس، آبراهی از روم تا ترکیه
  • پارک امیرگان-محله بالات-منطقه سرابورنو- آکواریوم سی لایف استانبول-کلیسا ایا ایرنه-موزه اورال آتامان
  •  
  • پارک گلخانه استانبول-جزیره بیوک آدا چشمه سلطان احمد سوم-بازار بشیکتاش استانبول-منطقه باکرکوی
  • آنادولو کاوایی- موزه مادام توسو استانبول-ارک ییلدیز-موزه فرش استانبول- موزه نیروی دریایی استانبول-بازار آراستا

بهترین شهرهای خارجی برای سفر در تعطیلات نوروز

آنتالیا

آنتالیا از دیگر شهرهای گردشگری در کشور ترکیه است که پس از استانبول بیشترین مخاطبان خارجی را دارد. ایرانیان زیادی برای سفر نوروزی تور آنتالیا را انتخاب می‌کنند و بسیای از هتل‌ها و رستوران‌های این شهر نیز برای نوروز برنامه‌های ویژه‌ای تدارک می‌بینند. آب و هوای آنتالیا نسبت به استانبول گرم‌تر است، اما شرایط برای آبتنی در نخستین روزهای بهار در این شهر نیز چندان مساعد نیست و تنها در ساعاتی از ظهر که هوا گرم‌تر می‌شود می‌توان از تفریحات آبی لذت برد.


آنتالیا مقصدی مناسب برای تعطیلاتی آرام و رویایی در کشور ترکیه است .هتل‌های مجهز و لوکس این شهر تمام امکانات اقامتی و تفریحی برای مسافران را فراهم می‌کنند به همین دلیل سفر به آنتالیا در نوروز ۱۴۰۲ شرایط مناسبی برای تعطیلاتی رویایی و پر از آرامش برای علاقه‌مندان به این دست سفرها خواهد بود. در آنتالیا نیز مانند استانبول تورهای تفریحی کشتی کروز و گشت شهری برگزار می‌شوند.

 آبشارهای دودن از معروف‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا به شمار می‌روند که در کرانه دریای مدیترانه قرار دارند. این آبشارها در طول شب با نورپردازی زیبا خودنمایی می‌کنند. اطراف آبشارهای دودن پارک تفریحی زیبایی با طوطی‌های رنگارنگ و چشم‌انداز زیبا از دریا حداث کرده‌اند که پاتوق گردشگران داخلی و خارجی است.

برخی از جاذبه ها و اماکن دیدنی آنتالیا

  • مرکز خرید اوزدیلک پارک آنتالیا-تونک تپه-ساحل کنیالتی-برج ساعت آنتالیا-غار کارائین-موزه باستان شناسی آنتالیا
  • اوت لت دیپو-منطقه کالیچی آنتالیا ساحل لارا-مرکز خرید تراسیتی-مرکز خرید میگروس-مرکز خرید مارک-بازار قدیمی
  • آکواریوم آنتالیا-بندر قدیمی آنتالیا-چشمه های کارست مسجد یولی مناره-دروازه هادریان-قلعه رومیان -مینی سیتی
  •  
  • پارک کارالی اوغلو-آسپندوس-بسکوناک-ترمسوس-پرگه-المپیوس و چیرالی-چشمه کارست-دره عميق پلدار -غار کارائین
  • آبشار و رودخانه‌ ماناوگات -غار کوکاین-پارک دلفین سیا لانیا-سيده-شهرهای باستانی آسپندوس، ترمسوس، پرگه و الیمپوس 

بهترین شهرهای خارجی برای سفر در تعطیلات نوروز

ازمیر

ازمیریکی از شهرهای ترکیه است و پس از استانبول و آنکارا سومین شهر پرجمعیت ترکیه و دارای موقعیتی ممتاز به عنوان شهری تجاری، صنعتی و بندری است .این شهر در بیشتر تاریخ خود یکی از شهرهای تجاری اصلی دریای مدیترانه بوده‌است.

سراسر جنوب ازمیر دارای سواحل ماسه‌ای و آثار تاریخی متعدد از دوره‌های پیشین همانند شهر تاریخی افس ، آب های معدنی، شهرهای باستانی، درختان نخل و کافه ها و بسیاری از جاذبه های دیگر است که نه تنها گردشگران زیادی را به خود جذب می کند، بلکه برخی را برای اقامت دائم به این شهر فرا می خواند ازمیر همه‌ساله میزبان تعداد زیادی نمایشگاه و همایش‌های گوناگون صنعتی، تجاری و علمی است.
ازمیر دارای آب و هوای مدیترانه‌ای است که مشخصه آن، تابستان‌های طولانی، گرم و خشک و زمستان‌های معتدل تا خنک و بارانی است.
  سفر به ازمیر می تواند خاطره انگیز باشد و یکی از بهترین مسافرت های شما شود.

این شهر علاوه بر موقعیت صنعتی و تجاری و بندری ممتاز خود دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیبایی نیز هست که از جمله می توان به سواحل آرام و زیبا، برج ساعت میدان کناک، بنای آسانسور، کلیسای سنت پلیکارت، خانه ی حضرت مریم، غار اصحاب کهف، معبد آپلون، مسجد حیصار، شهر تاریخی افس و‌ بنای یادبود آتاتورک در میدان جمهوریت اشاره کرد.

دیگر جاذبه های دیدنی ازمیر

  • تله فریک ازمیر-مرکز خرید آگورا ازمیآسانسور تاریخی ازمیر-اوت لت سلو-موزه روباز آگور-بازار کمرالتی-کادیفه کاله-
  • پارک اوت لت-کولتور پارک-میدان کناک-اپتیموم اوت لت-مسجد حصار-موزه نقاشی و مجسمه-بازار بستانلی
  •  
  • پارک حیات وحش-کاروانسرای قیزلار آغاسی-پارک ادنان سایگون-پارک تورگوت اوزال-موزه‌ باستان‌ شناسی ازمیر
  • پارک موامر اکسوی-پارک اینسان حاکلاری-موزه فرهنگ شناسی-مسجد سالیچی اقلو-مسجد شادیروان -روستای شیرینجه

بهترین شهرهای خارجی برای سفر در تعطیلات نوروز

 وان

وان یکی از نزدیک‌ترین شهرهای ترکیه به ایران محسوب می‌شود. شهر وان از مرز تبریز حدود 290 کیلومتر فاصله دارد. این یعنی شما با حدود 4 ساعت سفر جاده‌ای، می‌توانید وارد شهر وان شوید. وان شهری بسیار کوچک است. با وجود این طی چند سال اخیر، ترقی بسیار داشته. در این شهر شما می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی و تفریحی متعدد دیدن کنید.

مزیت اصلی وان این است که شما می‌توانید با وسیله نقلیه شخصی خود نیز به آن سفر کنید. همین مسئله باعث می‌شود افرادی که در نزدیکی شهرهای مرزی زندگی می‌کنند، سفر به وان را به‌عنوان سفر خارجی در نوروز انتخاب کنند.با وجود آنکه شما می‌توانید از جاهای دیدنی وان همانند دژ وان، جزیره آختامار، کلیسای صلیب مقدس و قلعه هوساپ دیدن کنید؛

اما وان را بیشتر به مراکز خرید متعدد می‌شناسند. در این شهر مراکز خرید متعدد وجود دارد که اجناس ترک و اروپایی، مخصوصاً پوشاک عرضه می‌کنند. اگر به خرید علاقه دارید، وان برای شما گزینه‌ای مناسب خواهد بود. همچنین به مناسبت نوروز، در این شهر کنسرت‌های متعدد برگزار می‌شود. پس بهتر است پیش از سفر، درباره برنامه‌های کنسرت تحقیق کرده و بلیط آن را تهیه کنید.

برخی از جاذبه ها و مراکز دیدنی وان

  • جزیره آختامار -خانه گربه های وان-مرکز خرید ای‌ وی‌ ام وان-دریاچه وان-آبشار مرادیه-قلعه وان-موزه وان
  • مسجد کایا چلبی-صومعه واراگاوانک -قلعه هوشاپ-مسجد جامع وان-قلعه چاووش‌ تپه

بهترین شهرهای خارجی برای سفر در تعطیلات نوروز

کوش آداس

کوش آداسی یکی دیگر از شهرهای محبوب و توریستی ترکیه محسوب می‌شود. کوش آداسی شهری بسیار کوچک است که در نزدیکی ازمیر قرار دارد. این شهر که یک شبه‌جزیره محسوب می‌شود، یک منطقه تفریحی بسیار هیجان‌انگیز است. کوش آداسی در مدت ایام نوروز، آب‌وهوایی بسیار مطلوب دارد. تفریحات آبی یکی از بزرگ‌ترین دلایل محبوبیت کوش‌آداسی محسوب می‌شود. در ایام نوروز، سرمای زمستان از بین رفته و هنوز هوا آن طور گرم نشده است. از این رو ایام نوروز بهترین زمان سفر به کوش آداسی محسوب می‌شود.

کوش آداسی دارای هتل‌هایی بسیار لوکس و مجلل است. با وجود آنکه این جزیره دارای جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متعدد همانند دیدایما، پرینه یا جزیره کبوتر است؛ اما اکثر تفریحات شما محدود به هتل خواهد بود. هتل‌های این جزیره بسیار مجهز هستند و هر امکاناتی را که تصور کنید را در خود جای می‌دهند. در حقیقت می‌توان کوش آداسی را مشابه آنتالیا اما ارزان‌تر از آن دانست.

جاذبه ها و اماکن دیدنی کوش آداس

  • جزیره کبوتر-ساحل بانوان-ستور مارینای کوش آداسی-ناحیه بندرگاه-شهر باستانی پرین-میلتوس-روستای کیرازلی
  • شبه جزیره دیلک- جمعه بازار کوش آداسی

بهترین شهرهای خارجی برای سفر در تعطیلات نوروز

ارمنستان

ارمنستان از دیگر مقاصد خارجی محبوب میان ایرانیان به شمار می‌رود؛ زیرا سفر به این کشور مانند ترکیه برای مردم کشور ما نیاز به ویزا ندارد و از طرفی دسترسی به این کشور به‌جز مسیر هوایی از طریق مسیر زمینی نیز میسر است. بسیاری از ایرانیان با تهیه

تور ارمنستان تعطیلات نوروز را در این کشور می‌گذرانند. درصد زیادی از خاک کشور ارمنستان را کوهستان‌ها پوشانده‌اند و به همین دلیل اختلاف دما بین تابستان  زمستان در این کشور بالا است.

با شروع فصل بهار آب و هوا در ارمنستان رو به اعتدال می‌رود و از شدت باران‌های زمستانی کم می‌شود. گرچه دمای هوا در بهار برای گشت‌وگذار در ایروان مناسب است؛ اما احتمال بارش‌های پراکنده در این شهر و به‌خصوص در جاذبه‌های طبیعی اطراف آن وجود دارد.
 

شهر ایروان پایتخت ارمنستان جاذبه‌های تاریخی برجسته و جالب توجهی دارد. از معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی ایروان می‌توان به موزه ماتناداران، میدان جمهوری، تالار ملی اپرا، و  هزارپله یا کاسکاد اشاره کرد. آبشار ایروان در مجاورت هزار پله نیز از دیگر مناطق مورد توجه گردشگران ایروان است. دریاچه سوان، معبد گارنی و معبد تاتو از دیدنیهای اطراف ایروان هستند. در کشور ارمنستان بخش زیادی از آثار تاریخی را کلیساها تشکیل می‌دهند که در بخش‌های مختلف این کشور قرار گرفته‌اند. اگر به تماشای زیبایی معماری این بناها علاقه دارید، از کلیساهای این شهر و مناطق اطراف ایروان بازدید کنید.

دیگر جاذبه های دیدنی ارمنستان

  • میدان جمهوری ایروان-موزه تاریخ ارمنستان-خانه موزه مارتیروس ساریان-موزه یرواند کوچار -کلیسای جامع زوارتنوتس

  • دژ اربونی ایروان-بازار ورنیساج ارمنستان-گورستان یرابلور-مجسمه مادر ارمنستان-کاسکاد ایروان (هزار پله ایروان)

  • یادمان نسل‌ کشی ارمنی‌ ها-صومعه گغارد-باغ گیاه‌ شناسی ایروان-بازار گوم (بازار گام)-دریاچه سوان

  •  
  • کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر-گالری ملی ارمنستان-صومعه تاتو-صومعه ساناهین -موزه هنر مدرن ایروان

  • مرکز تفریحی کوئست روم-دنیای آبی ایروان-باغ‌ وحش ایروان-تله کابین بال‌های تاتو-پارک عشاق ایروان-دریاچه قو ایروان

  • پارک پیروزی ایروان-پل شیطان-موزه ماتناداران-موزه اربونی-معبد گارنیکلیسای جامع زوارتنوتس-مرکز خرید دالما گاردن-ایروان مال

مالزی  کشور مالزی در جنوب شرقی آسیا از بهترین مناطق گردشگری این قاره است. جنگل‌های انبوه، سواحل زیبا و جاذبه‌های گردشگری متنوع این کشور را به مقصدی محبوب میان گردشگران خارجی تبدیل کرده‌اند. کوالالامپور مرکز کشور مالزی پرگردشگرترین شهر مالزی است. این شهر نزدیک خط استوا قرار دارد و به همین دلیل آب و هوای آن معتدل و مرطوب است.  آب و هوای استوایی مالزی در طول سال تغییرات زیادی ندارد. در این کشور باران‌ها به‌صورت ناگهانی و بسیار شدید هستند و در هر زمانی از سال احتمال بارش وجود دارد؛ البته میزان بارش‌ها در فصل بهار و تابستان بیشتر از پاییز و زمستان است. طبیعت سرسبز مالزی در همه فصل‌ها تماشایی است و درختان جنگل‌ها به‌دلیل اقلیم استوایی در این کشور همیشه سبز باقی می‌مانند.r  از مهم‌ترین شهرهای مالزی میان گردشگران می‌توان به شهرهای پنانگ، لنکاوی، کوتا کینابالو و جورج تاون اشاره کرد. پنانگ از زیباترین شهرهای مالزی به شمار می‌رود و هتل‌ها و اقامتگاه‌های زیبایی دارد. سواحل ماسه‌ای طلایی، جنگل‌های استوایی پر از حیوانات و پرندگان با میوه‌های متنوع و درختان سربه‌فلک‌کشیده از مهم‌ترین جاذبه‌های این جزیره تماشایی هستند. به‌جز این جاذبه‌ها مراکز تفریحی و بناهای تاریخی دیگری نیز در این جزیره قرار دارند که توجه مسافران را جلب می‌کنند. جزیره لنکاوی منطقه‌ای آزاد در مالزی است که مناطق بکر و جنگل‌های انبوه در بخش‌های مختلف آن قرار دارند. این جزیره نیز از معروف‌ترین مقاصد گردشگری در این کشور به شمار می‌رود.

مالزی

کشور مالزی در جنوب شرقی آسیا از بهترین مناطق گردشگری این قاره است. جنگل‌های انبوه، سواحل زیبا و جاذبه‌های گردشگری متنوع این کشور را به مقصدی محبوب میان گردشگران خارجی تبدیل کرده‌اند. کوالالامپور مرکز کشور مالزی پرگردشگرترین شهر مالزی است. این شهر نزدیک خط استوا قرار دارد و به همین دلیل آب و هوای آن معتدل و مرطوب است.

آب و هوای استوایی مالزی در طول سال تغییرات زیادی ندارد. در این کشور باران‌ها به‌صورت ناگهانی و بسیار شدید هستند و در هر زمانی از سال احتمال بارش وجود دارد؛ البته میزان بارش‌ها در فصل بهار و تابستان بیشتر از پاییز و زمستان است. طبیعت سرسبز مالزی در همه فصل‌ها تماشایی است و درختان جنگل‌ها به‌دلیل اقلیم استوایی در این کشور همیشه سبز باقی می‌مانند.r

از مهم‌ترین شهرهای مالزی میان گردشگران می‌توان به شهرهای پنانگ، لنکاوی، کوتا کینابالو و جورج تاون اشاره کرد. پنانگ از زیباترین شهرهای مالزی به شمار می‌رود و هتل‌ها و اقامتگاه‌های زیبایی دارد. سواحل ماسه‌ای طلایی، جنگل‌های استوایی پر از حیوانات و پرندگان با میوه‌های متنوع و درختان سربه‌فلک‌کشیده از مهم‌ترین جاذبه‌های این جزیره تماشایی هستند.

به‌جز این جاذبه‌ها مراکز تفریحی و بناهای تاریخی دیگری نیز در این جزیره قرار دارند که توجه مسافران را جلب می‌کنند. جزیره لنکاوی منطقه‌ای آزاد در مالزی است که مناطق بکر و جنگل‌های انبوه در بخش‌های مختلف آن قرار دارند. این جزیره نیز از معروف‌ترین مقاصد گردشگری در این کشور به شمار می‌رود.

برخی از جاذبه ها و اماکن دیدنی مالزی

  • غارهای باتو-معبد کک لوک سی-جزیره ردانگ-پارک ملی باکو-رودخانه کیناباتانگان-جزیره سیپادان - ارتفاعات کامرون
  • شهر جرج تاون -گنتینگ هایلندز، پاهانگ-تامان نگارا- جزایر لنکاوی-غارهای مولو-خیابان بوکیت بینتانگ کوالالامپور
  • برج های دوقلو پتروناس-کی اِل سی سی-چاینا تاون-نشنال پلس- منارا کی ال تاورز-فایرفلای پارک (پارک کرم شب تاب)
  •  
  • پارک ماجراجویی ای تی وی-باغ پروانه انتوپیا-پارک ملی گونونگ مولو-مرکز تفریحی بریک اوت-مرکز حفاظت فیل‌ کوالا
  • گندا-مرکز خرید ایست کوست-پل پارک ملی تامان نگارا-جزیره پوم پوم-روستای فرهنگی ماری ماری-معبد خوکونگسی
  • مرکز خرید استریتس کوآی-پارک ملی گونونگ گادینگ -جزیره مانوکان

بهترین شهرهای خارجی برای سفر در تعطیلات نوروز

سنگاپور

سنگاپور از محبوب‌ترین و گرانترین مقاصد گردشگری آسیا برای همه گردشگران در نقاط مختلف جهان است.  امروزه این کشور به یکی از مدرن‌ترین مناطق آسیا در صنعت گردشگری تبدیل شده است. فرودگاه سنگاپور از نظر تجهیزات و زیبایی بین ۱۰ فرودگاه برتر جهان قرار دارد و چند سال نیز در رتبه نخست جهانی بود.. سنگاپور از امن‌ترین کشورهای جهان است و به‌دلیل اعمال قوانین سخت و حساسیت بر اجرای آن‌ها امنیت بالایی برای شهروندان و گردشگران خارجی ایجاد کرده‌اند.

سنگاپور نیز مانند مالزی در شمال خط استوا قرار دارد و آب و هوای این کشور معتدل و گرمسیر است. در هر زمانی از سال احتمال بارش‌های شدید و ناگهانی باران در شهرهای مختلف سنگاپور وجود دارد، اما میزان بارش‌ها در زمستان کمتر است. به‌جز شهر سنگاپور مرکز این کشور، جزیره سنتوسا، بدوک، آنگ موکیو، بوکیت و گیلانگ از مهم‌ترین شهرهای گردشگری سنگاپور هستند.

مجتمع تفریحی مارینا بی سندز از مهم‌ترین مراکز تفریحی در سنگاپور به شمار می‌رود. اسکای پارک سنگاپور نیز بسیار مورد توجه گردشگران قرار دارد. از دیگر جاهای دیدنی سنگاپور می‌توان به باغ گیاه شناسی، کلیسا و موزه چانگی، باغ وحش سنگاپور، اسکله کلارک و موزه تمدن‌های آسیا اشاره کرد. نام باغ گیاه شناسی سنگاپور را به‌دلیل تنوع بالای گونه‌های گیاهی در فهرست میراث طبیعی یونسکو ثبت کرده‌اند. باغ وحش این شهر نیز درحقیقت جنگلی است که حیواناتی مانند گورخر و شامپانزه آزادانه در آن تردد می‌کنند.


دیگر جاذبه ها و اماکن دیدنی سنگاپور

  • پل هلیکس -محله چینی های سنگاپور-مجموعه فستیو واک-مرکز خرید نی آن سیتی -قبرستان بوکیت برو-معبد تیون هوک کنگ
  • موزه دانشگاه ملی سنگاپور-پارک ساحلی شرقی-معبد سری مرایمان-استودیو یونیورسال سنگاپور
  • پارک آبی خلیج ماجراجویی -معبد کونگ منگ سان فور کارک سی-بلندی‌ های جنوبی-باغ‌ های خلیج مارینا بی
  •  
  • ذخیره گاه مک ریچی -کلیسای جامع سنت اندرو-باغ گیاه شناسی سنگاپور-خانه بابا-باغ وحش سنگاپور
  • موزه ملی سنگاپور-مرکز خرید پاراگون پارک آبی ادونچر کاو-فرودگاه چانگی خیابان اورچارد-موزه مادام توسو سنگاپور
  • مرکز تفریحی کودکان کیدزانیا سنگاپور-هند کوچک-چرخ و فلک پرنده سنگاپوری -پارک هاو پار ویلا-باغ پرندگان جورونگ
  •  
  • شهر برفی سنگاپور -باغ وحش نایت سافاری-پارک پروانه ها و قلمرو حشرات-مجتمع تفریحی تجاری جوئل
  • موزه تمدن های آسیایی-پارک آبی وایلد وایلد وت -اسکله کلارک-پارک مرلیون-معبد مقدس دندان بودا
  • منطقه حفاظت شده چک جاوا-ادونچرلند ۴ بعدی سنتوزا -مرکز تفریحی مگاباونس سنگاپور-پاسازها و مراکز خرید فراوان

 

 اروپا

تور های اروپا برای بسیاری از گردشگران جهان از بهترین انتخاب‌ها در طول تعطیلات است. بسیاری از ایرانیان نیز برای گذراندن تعطیلات نوروز یا در سایر زمان‌های سال تور اروپا را برای سفر به سایر نقاط جهان انتخاب می‌کند. تور اروپا از گران‌ترین گزینه‌های سفر خارجی برای مردم کشور ما نیز هست؛ با این وجود گردشگران علاقه‌مند به سفرهای خارجی در صورت امکان حتی برای یک بار سفر به این قاره سبز را تجربه می‌کنند.

آب و هوای کشورهای مختلف اروپایی در مقایسه با کشور ما بسیار سرد است و در تعطیلات نوروز برای بازدید از برخی شهرهای اروپایی نیاز به لباس‌های گرم زمستانی خواهید داشت. شهرهای جنوب اروپا نسبت به سایر مناطق شمالی این قاره آب و هوای گرم‌تری در نخستین روزهای بهار دارند.

با توجه به وسعت کم کشورهای اروپایی و نزدیکی مرز این کشورها به شهرهای یکدیگر بیشتر تورهای اروپایی را در قالب بازدید از چند شهر یا کشور انجام میشود. کشورهای ایتالیا، فرانسه و اسپانیا مهم‌ترین کشورهای مورد توجه ایرانیان در اروپا هستند. شهرهای رم، فلورانس، بارسلونا و پاریس نیز محبوبیت بالایی میان مسافران ایرانی دارند.

 دریافت ویزای برخی کشورهای اروپایی نسبت به سایر کشورها مدت زمان بیشتری طول می‌کشد؛ پس اگر قصد تهیه تور اروپا برای نوروز ۱۴۰۲ را دارید، هرچه زودتر اقدام کنید.

تور لوکس و گروهی اروپا از اصفهان

فرانسه

فرانسه یکی از بهترین کشورهای خارجی برای تعطیلات نوروز است زیرا این کشور در بهار مانند بهشت است. شهرهایی مثل پاریس در این فصل می‌درخش ند و حال و هوایی رمانتیک را برای شما فراهم می‌کنند که تا آخر عمرتان فراموش نخواهید کرد. حتی تصور قدم زدن در خیابان نشانزه‌لیزه در سفر نوروزی1402 بی‌نظیر است. رفتن به پارک‌های بزرگ و معروف پاریس هنگامی که عطر شکوفه‌های بهاری به مشام شما می‌رسد، تجربه‌ای است که قطعاً در هر جای دیگری ممکن نیست.

سایر شهرهای فرانسه که گردشگران را به خود جذب می‌کنند نیز از این قاعده مستثنی نیستند. شما با سفر به شهر زیبای نیس می‌توانید روی سواحل ماسه‌ای قدم بزنید، در شهر زیبای کن یک سفر لوکس و جذاب را تجربه کنید، در کوچه پس کوچه‌های شهر لیون تاریخ فرانسه را مرور کنید و زیبایی‌های بوردو، شهری که زیبای خفته نام دارد را تماشا کنید.

گشت و گذار در فرانسه با آن شهرهای زیبا و بی‌نظیرش از سفر نوروزی1402 یک خاطره‌ی ماندگار برای شما خواهد ساخت. اگر در پی کشف کوچه پس کوچه‌های پاریس هستید، تا دیر نشده همین جا بلیط هواپیما پاریس را تهیه کنید.همچنین امکان رزرو تورفرانسه برای شمه محیا شده است .

بخشی از جاذبه های دیدنی فرانسه

  • قصر پاپال-موزه لوور فرانسه-موزه تمدن های اروپایی و مدیترانه ای-برج ایفل پاریس-کاخ اپرای گارنیه
  • کلیسای نوتردام دولاگارد-باغ های مارکیساکدره وردن-آرامگاه اسکار وایلد-ساحل امرالدکوت دازور، نیس
  • مون سن میشل، مانش-قلعه های دره لوآر توادهکده های آلزاس، استراسبورگ-شهر تاریخی کارکاسون، تولوز-برتانی
  •  
  • کلیسای نوتردام، پاریس-میدان کنکورد-میدان کاستلان-پل آگوئیل دو میدی-کاخ شنونسو-غار لاسکو-جزیره شیطان گویان
  • کاخ الیزه-طاق پیروزی پاریس-موزه نور -باغ‌ لوکزامبورگ پاریس-میدان کنکورد پاریس-کلیسای سنت شپل
  • باغ های تویلری-موزه رازهای شکلات-میدان ووژپاریسقصر ایده‌ آل -ویلا افروسی روتشیلد-دخمه مردگان-میدان باستیل
  •  
  • طاق دفانس پاریس-قصر لوار ولی-موزه ملی تاریخ طبیعی-کلیسای جامع استراسبورگ-باغ گیاهان پاریس
  • پل پونت دس آرتس-پیست اسکی کورشول-سالن تئاتر کمدی فرانسز -پارک جانورشناسی پاریس-کاخ ورسای-پل سن بنزت
  • کاخ فونتن بلو-پل پونت دوگارد -صومعه مون سن میشل-تپه فورویر لیون-منطقه ویوکس لیون

بهترین شهرهای خارجی برای سفر در تعطیلات نوروز

آلمان

کشور آلمان یکی از مقاصد گردشگری برتر در اروپا و یکی از بهترین کشورهای خارجی برای تعطیلات نوروز است. شهرهای مختلف این قطب صنعتی اروپا، علاوه بر زیبایی و مدرن بودن با تاریخ و تمدن غنی در هم آمیخته‌اند.  بسیاری از شهرهای این کشور که دو جنگ ویرانگر جهانی را تجربه کرده است، ویران شده و بعد از جنگ بازسازی شده‌اند.

دیوار معروف برلین که این کشور را به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم کرده بود، یکی از دیدنی‌های تاریخی مهم آلمان است. جنگل‌های سیاه و طبیعت زیبای این کشور و شهرهایی که هر کدام به نوعی گردشگران را به خود جذب می‌کند، در کنار پارک‌های ملی، موزه‌های مختلف، مراکز تئاتر و موسیقی به  همراه جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف هر یک می‌توانند دلیلی برای سفر به این کشور باشند.

جاذبه های توریستی آلمان

  •     فولکرشلاختدنکمال- تالار شهر قدیمی در بامبرگ-دروازه براندنبورگ- کوه‌های هارتس- کلیسای جامع آخن
  •     سیلت-کوئدلینبرگ-جزیره‌ روگن-قلعه شورین-پارک ملی برشتسگادن-رایشتاگ- قلعه هوهنزولرن
  •     بازار کریسمس نورنبرگ-  جنگل سیاه(بادن)-لوترلند ، یک شهر خاص-وورزبورگ-   لیندو-  اکتبرفست
  •  
  •     کلیسای جامع کلن-   هولستنتور-   شهر قدیمی هایدلبرگ-  نویشوانشتاین-شهر برلین-هامبورگ-جزیره سیلت آلمان
  •    پارک ملی ساکسون-قلعه شورین آلمان-کوه تسوگ اشپیتسه-بازار کریسمس نورنبرگ-رودخانه رمانتیک راین
  •    شهر قدیمی -هایدلبرگ-شهر مونیخ-ناحیه آلپ-سالزبورگ و برکتزگادن-روتنبرگ و جاده رومانتیک-رود موسل نورنبرگ و مراکز تاریخی-

بهترین شهرهای خارجی برای سفر در تعطیلات نوروز

انگلستان

انگلستان کشوری که در تاریخ منزلگاه قدرت، سیاست و توسعه بوده است. از قلعه های باستانی گرفته تا بناهای مدرن، جاذبه های توریستی انگلستان مملوء از مناظر شگفت انگیز است. به هر جای این کشور بزرگ سفر می کنیم، با جاذبه های مختلفی روبرو می شویم که هر یک دارای مفاهیم تاریخی، فرهنگی و طبیعی مختص به خود هستند.

بلیط هواپیما لندن همیشه وسوسه‌انگیز است، به خصوص حوالی عید برای تدارک سفر نوروزی1402. در شهر لندن رودخانه‌ی تیمز، برج ساعت بیگ بن، کاخ باکینگهام و بسیاری مکان دیدنی دیگر وجود دارد که هر گردشگری باید لااقل یک بار از آنها بازدید کند.

اگر علاقه دارید در خارج از لندن سفر خود را ادامه دهید، حتماً بنای تاریخی استون هنج را در برنامه‌ی سفر قرار دهید. علاوه بر این، حمام‌های تاریخی شهر بث، کلیساها، پارک‌های ملی، باغ وحش‎ها، قلعه‌ها و موزه‌های مختلفی که در لندن و سایر شهرها هستند، همگی شما را به خود جذب می‌کنند. یکی از این موزه‌ها، موزه‌ی معروف مادام توسو است که پیکره‌ی مومی اشخاص معروف زیادی در آن وجود دارد.

دیگر جاذبه های دیدنی انگلستان

  •     ساعت بیگ بن-برج بلکپول-اسکله کاخ برایتون-فرشته شمال - استون هنج-باغ عدن یا پروژه عدن-کاخ همپتون کورت
  •    موزه رودخانه‌های پیت- گرمابه‌های رومی- آلبرت داکس-پارک مجسمه سازی یورکشر-بازار بورو-سرزمین رویایی
  •   کلیسای جامع سنت پل- غارها و تنگه چدار- گالری هنری ویتورث-چتس ورث- تپه گلستونبری - جاده اَبی-یورک مینستر
  •  
  •   چهارمین پلینت-آسیاب لاورستاک-  هوافضا بریستول-  موزه بلک کانتری لیوینگ-  موزه تاریخ طبیعی- نیدلز
  •   قلعه ویندزور-چشم لندن-گالری هنری فرنس-

بهترین شهرهای خارجی برای سفر در تعطیلات نوروز

اسپانیا

فرقی نمی کند دنبال یک ساحل مناسب برای آفتاب گرفتن باشید یا یک جاذبه هنری از فرهنگ اروپا و یا یک پارک حیات زیستی؛ در هر صورت اسپانیا میزبانی سرگرم کننده برای مسافرانی از سراسر جهان با سلایق و علایق مختلف است. به لطف جاذبه های توریستی و گردشگری فراوان اسپانیا، مطمئنا افرادی که به این کشور سفر می کنند اوقات بسیار خوب و خاطره انگیزی پشت سر خواهند گذاشت.
اسپانیا کشوریست که پیشنهادات دیدنی و جاذبه های گردشگری زیادی برای مسافران و توریست ها داردکه همه را به تعجب وا می دارد .

بخشی از جاذبه های توریستی اسپانیا

  • پارک گوئل- جزیره ایبیزا--شهر گرانادا ۱۰-کاستا براوا-جزایر قناری-ساحل کاستا دل سول- کلیسای جامع سانتیاگو
  • مسجد بزرگ کوردوبا-موزه گوگنهایم-پلازا مایور- شهرهای سفید اندلس- لا رامبلا-السید -مرکز تجاری دیاگونال مار
  • مرکز خرید مودا-لاساگاردا فامیلیا- الحمراء - تاکستان لاریوخا-پارک ال رتیرو-ساحل لاکنچا-شهر مادرید-کاخ ال اسکوریال
  •  
  • جزیره ماژورکا-مرکز تجاری ایسلازول-مرکز تجاری ایسلازول-فواره گائودی-ورزشگاه نیوکمپ-فواره جادویی بارسلون
  • ساحل بارسلونتا-برج دوقلوی مادرید-معبد قلب مقدس عیسی-حمام قديمى بانوئلو-کاخ کازا د پیلاتوس-موزه‌ پیکاسو
  • آکواریوم اقیانوس‌ شناسی-پارک کانستیچوشن-پارک دلا سیتادلا-ساحل مالواروزا والنسیا-ساحل لاکونچا-جاده سانتیاگو-
  • تفرجگاه ساحلی ماربلا -باغ وحش بیوپارک-پارک آبی سیام

بهترین شهرهای خارجی برای سفر در تعطیلات نوروز

ایتالیا

ایتالیا کشوری است که در اروپای جنوبی  قرار گرفته و پایتخت آن، شهر تاریخی رم است. این کشور، این کشور از شبه جزیره ایتالیا  و دو جزیرهٔ سیسیل  و ساردنی دردریای مدیترانه  تشکیل شده‌است .ایتالیا به‌عنوان زادگاه امپراتوری روم و رنسانس، شاهکارهای هنری و معماری بسیار زیادی را در خود جای داده است و بیش از هر کشور دیگری در جهان، جاذبه‌های ثبت‌شده در یونسکو دارد.

وقتی به ایتالیا فکر می کنید، چه چیزی به ذهنتان خطور می کند؟ برج کج پیزا؟ پیتزا و پاستاهای خوشمزه ایتالیا؟ خوب قطعا این موارد درست است ولی جاذبه های  بسیار بیشتری در مورد این کشور وجود دارد .جاهای دیدنی ایتالیا فقط به آثار تاریخی خلاصه نمی‌شوند و جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده‌ای همچون دریاچه‌ها، کوه‌ها و سواحل زیبا نیز هر ساله گردشگران را به خود جذب می‌کنند.

اخذ ویزا در کمترین زمان و نازلترین قیمت

برخی از جاذبه های ایتالیا

  • برج پیزا-پمپئی-سینکو تره-کاخ کاسرتا-پارک مدیچی پراتولینو-دولومیت-دریاچه پراگز-کاخ ریولی-قصر وناریا
  • قلعه دل مونته-فواره تروی-کلیسای سانتا ماریا نوولا-میدان سن مارکو-مجموعه پگی گوگنهایم- گالری آکادمیا فلورانس
  • هرم سیستیا-کاخ دوریا پامفیلی-جاده آپیا-کاخ آبی-موزه واتیکان-فروم تراژان-پل پونته وچیو-بازار سن لورنزو
  •  
  • میدان دی اسپاگنا-مجموعه کورسو کومو 10-سالن تئاتر لا اسکالا-موزه ملی حمام دیوکلتیان-موزه ملی کاپودیمونت
  • تعمیدگاه-سان جیوانی-عکس آپلود می کنید-پل افسوس ونیز-گالری ویتوریو امانوئل-سانتا ماریا در آراکوئلی
  • تپه های مونتستلا-پارک سمپیون-بستنی فروشی جیولیتی-گالری جورجیو فرانچتی-تپه پالاتین-جزیره مورانو-محله ناویلی-
  • ورزشگاه سن پائولو-باغ های بابولی

بهترین شهرهای خارجی برای سفر در تعطیلات نوروز

سوئیس

سوئیس کشوری کوهستانی در اروپای مرکزی است که دریاچه ها، روستاها و قله های بلند آلپ را در خود جای داده است. سوئیس، به زیبایی‌های طبیعی بی‌همتای خود می‌بالد ویکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری جهان به شمار می‌رود.سوئیس را می‌توان زادگاه گردشگری زمستانی نامید. این کشور زیبا، مجموعه‌ی شگفت‌آوری از چشم‌اندازهای طبیعی فوق‌العاده و زرق‌و‌برق‌های زندگی شهری است. به عنوان کشوری که به لطف طبیعت، از جاذبه‌های بی‌نظیر طبیعی و مناظر زیبا بهره می‌برد.

این کشور اروپایی، یکی از مقاصد مورد علاقه‌ی مشتاقان سفر و گردشگری است چرا که برای هر نوع سلیقه، تجربه‌ی شگفت‌انگیزی برای ارائه دارد. برای کسانی که به تماشای مناظر طبیعی علاقه‌مند هستند، این کشور چیزی از بهشت کم ندارد.برای علاقه‌مندان به هیجان و ماجراجویی، مقصد مناسبی است.

برای عکاسان، بهترین نقطه‌ی روی کره‌ی زمین و برای عاشقان شکلات، شیرین‌ترین سفر زندگی خواهد بود. جنگل‌های آلپ، دریاچه‌های خیره‌کننده، مراتع سرسبز، معماری کم‌نظیر و برخورداری از بالاترین سطح هنر مدرن، آن چیزی است که سوئیس را از سایر کشورهای جهان متمایز می‌کند.

جاذبه های فوق العاده سوئیس

  • آپنزل-تیچینو-شهرلوسرن-شهر Interlaken-زرمات-ژنو-سنت موریتز -بازل -برن-زوریخ-دریاچه لوگانو-روستای هایدی
  • کوه ماترهورندریاچه ژنو-موزه فوتبال جهانی فیفا-آبشار راین-دریاچه زوریخ-باغ وحش زوریخ-رودخانه لیمات
  • قلعه چیلونپارک آبی آلپامار-باغ گیاه شناسی دانشگاه زوریخ-پل معلق چارلز کونن-موزه ملی سوئیس--برج ساعت 
  •  
  • برنپارک ملی موزه ساعت بایر-پل دره ای لندواسر-تفرجگاه و پارک ساحلی لوگانو-رصدخانه اسفینکس-
  • مونته سان سالواتوره-پل مانتستر بروک-حمام های پاکیس-پل شیطان سوئیس -موزه ریتبرگ-قلعه‌های بلینزونا

بهترین شهرهای خارجی برای سفر در تعطیلات نوروز

هلند

هلند کشوری کوچک با جاذبه‌های گردشگری متعدد در غرب اروپا ست. این کشور در همسایگی آلمان از سمت شرق و بلژیک از سمت جنوب است و دریای شمال آن را از بریتانیا جدا می‌کند.هلند را به نام کشور آسیاب‌های بادی، کانال‌ها و لاله‌ها می‌شناسیم، چون به راستی مناظری که در سفر به هلند خواهید دید از خیره‌کننده‌ترین مناظر اروپا هستند.

اما فقط این نیست، معماری خاص هلند، موزه‌های بی‌شمار آن، هنر اصیل و هنرمندان مشهور آن و قلعه‌ها و مناظر شهری جذاب آمستردام و شهرهای دیگر هلند باعث می‌شوند دلتان بخواهد در نوروز 1402 بار سفر را ببندید و به سمت هلند روانه شوید

جاذبه های توریستی هلند

  • کانال‌های آمستردام-موزه آن فرانک -موزه‌های آمستردام-باغ کوکنهاف -روتردام -آسیاب‌های بادی کیندردایک-هاگ
  • لیدن -گروت کر-باغ اروپا-زانس اسخانس- موزه‌ ملی-پارک ملی هوخه فیلووه- موزه‌ آنه فرانک-دهکده‌ مارکن
  • افتلینگ مادورودام-موزه‌ ون گوک-ماریتشوئیس- والکنبرگ-باغ وحش سلطنتی آرتیس-ادام- ریدرزال-فولندام
  •  
  • موزه‌ی خانه‌ی قایقی-بندر قدیمی-دلفت-قلعه‌ دِ هار-پارک جنگلی آمستردامسه بوس-جزیره مصنوعی ایزلوگ
  • موزه ملی دریانوردی هلند-موزه فضای باز زانس شانس-منطقه خیابان چراغ قرمز-باغ گل کوکنهوف-پل عشق آمستردام
  • پارک وندل-پارک جنگلیموزه آرمیتاژ آمستردام-منطقه یوردان-ساحل پاتاگونیا- آمستردام

بهترین شهرهای خارجی برای سفر در تعطیلات نوروز

امارات متحده (دبی)

دبی مهم‌ترین شهر امارات متحده عربی است که اقلیمی بسیار گرم و خشک دارد، اما در نخستین روزهای بهار شدت این گرما غیر قابل‌تحمل نیست. آب و هوای مناسب برای شنا و استفاده از آفتاب در دبی در نخستین روزهای بهار این شهر را به یکی از محبوب‌ترین شهرها برای سفر نوروزی ایرانیان تبدیل کرده است.

در این شهر می‌توانید مدرن‌ترین مراکز خرید، رستوران‌ها و مراکز تفریحی را ببینید و تعطیلاتی لذت‌بخش را سپری کنید. سافاری در کویر از جالب توجه‌ترین تفریحات در دبی به شمار می‌رود. از دیگر تفریحات پرطرفدار در این شهر می‌توان به فلای بورد دبی، ماشین سواری روی آب و تورهای متنوع کشتی کروز اشاره کرد. مرکز خرید دبی مال نیز با وسعت زیاد و امکانات متنوع از مکان‌های محبوب میان گردشگران به شمار می‌رود.جهت رزرو متنوع ترین تورهای دبی با ما همراه باشید .

تور لوکس و گروهی دبی ویژه نوروز 1402

برخی از جاذبه ها و اماکن شهر دبی

  • برج خلیفه-دهکده جهانی دبی-اوت لت مال دبی-مرکز خرید مرکاتو -ساحل جمیرا-اسکای دایو دبی-شهربازی آی ام جی
  • بازار مدینه جمیرا-آکواریوم لاست چمبرز-ساحل لامر-خیابان السیف-مرکز خرید ابن بطوطه-موزه آینده دبی-مارینا مال
  • مرکز تجارت جهانی دبی-مسجد ایرانیان بر دبی-ساحل جی بی آر-پارک البرشا پوند-آکواریوم دبی-میراکل گاردن دبی
  •  
  • لگولند دبی-امارات مال-پارک آبی آکواونچر دبی-دبی مال-مجتمع تفریحی دبی پارک اند ریزورت-نخل جمیرا
  • پارک آبی لگولند دبی-تفرجگاه ساحلی دبی (دبی مارینا) خیابان شیخ زاید دبی-چرخ و فلک چشم دبی-قاب دبی
  • سیاره سبز دبی-مرکز خرید سیتی سنتر دیره-پیست اسکی دبی پارک آبی وایلد وادی-خور دبی-پارک زعبیل
  •  
  • مرکز خرید دبی فستیوال سیتی-پناهگاه حیات وحش راس الخور-محله بستکیه-پارک موضوعی موشن گیت دبی
  • مرکز دلفین بی (خلیج دلفین)-دلفیناریوم دبی-برج العرب-دیره-باشگاه گلف امارات-ذخیره گاه حفاظت شده بیابان دبی

بهترین شهرهای خارجی برای سفر در تعطیلات نوروز

    باکو

باکو پایتخت کشور آذربایجان است. باکو از تهران حدود 800 کیلومتر فاصله زمینی دارد. به همین خاطر می‌توانید انتظار داشته باشید که هزینه سفر به باکو بسیار مقرون‌به‌صرفه باشد. باکو در گذشته دور، بخشی از ایران بوده است. از این رو شباهت فرهنگ بسیاری بین مردم آذربایجان و ایران وجود دارد. مردم این کشور به زبان ترکی آذربایجانی صحبت می‌کنند. شباهات بسیاری بین زبان ترکی آذربایجانی و ترکی آذری ایران وجود دارد. از این رو سفر به باکو برای مردم آذری زبان ایران بسیار مناسب خواهد بود.

مردم باکو و به‌کلی جمهوری آذربایجان، از واحد پولی «منات» برای مبادلات خود استفاده می‌کنند. ارزش منات تفاوت خاصی با ریال ندارد. همه این مسائل باعث می‌شود تا سفر به باکو، یکی از سفرهای خارجی ارزان قیمت برای مسافران باشد.

به همین خاطر اگر قصد دارید تا سفر خارجی در نوروز را با قیمت اقتصادی تجربه کنید، می‌توانید نوروز در باکو را انتخاب کنید. آب‌وهوای باکو مشابه ایران است و تفاوت خاصی با تهران ندارد. همچنین لازم به ذکر است که برخی مردم آذربایجان، همزمان با مردم ایران عید نوروز را جشن می‌گیرند. به همین خاطر فستیوال‌های متعدد در ایام نوروز داخل باکو برپا می‌شود.

همچنین کنسرت و فستیوال‌های موسیقی خاصی در باکو برگزار می‌شوند. با شرکت در این فستیوال‌ها، سفر شما به سفری شاد و خاطره‌انگیز تبدیل خواهد شد. لازم به ذکر است که در باکو می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی بسیار جذاب نیز دیدن کنید. در این میان باید به کاخ شیروانشاه که جزئی از میراث جهانی یونکسو است اشاره کرد. این جاذبه‌های تاریخی در بافت قدیمی باکو قرار دارند. در حالی که بافت مدرن باکو، جاهایی دیدنی همانند برج‌های شعله را در خود جای می‌دهد.

دیگر جاذبه های دیدنی باکو

  • پارک ملی قبوستان-ایچری شهر (شهر قدیم باکو)-قلعه دختر (برج دختر)-بلوار باکو-موزه ملی تاریخ جمهوری آذربایجان-
  • پارک مفاخر-قصر اسماعیلیه-مرکز خرید پارک بلوار-کاخ خوشبختی-چرخ و فلک باکو-حمام تازه بی-مسجد بی‌ بی هیبت
  • کوه آتشین -موزه ادبیات نظامی گنجوی-گل فشان باکو-آتشگاه باکو-موزه فرش آذربایجان-کریستال هال باکو
  •  
  • تالار شهر باکو -موزه کتاب های مینیاتوری-ونیز کوچک باکو-میدان فواره ها-خیابان نظامی-خانه دولت باکو-مسجد محمد
  • میدان پرچم ملی-پارک ملی آبشرون-مرکز خرید گانجلیک-ساحل شیخوف-حمام آقا میکائیل-مسجد جامع باکو
  • کلیسای گریگور روشنگر-برج سوکار-کلیسای آرچانگل میخائیل-موزه ملی هنر آذربایجان-موزه مرکز-ساحل بیلگاه
  • مرکز حیدر علی‌ اف

بهترین شهرهای خارجی برای سفر در تعطیلات نوروز

گرجستان(تفلیس)

تفلیس بزرگ‌ترین شهر کشور گرجستان و پایتخت این کشور است. گرجستان در منطقه قفقاز قرار دارد و در فاصله کمی از ایران واقع شده است. تفلیس شهری کوچک با آب‌وهوایی کوهستان به حساب می‌آید. این شهر جمعیت کمی دارد و دارای آثار تاریخی متعدد است. شما می‌توانید سفر به تفلیس را به‌صورت زمینی یا هوایی تجربه کنید. با توجه به مسافت کم بین ایران و گرجستان، هزینه سفر به این کشور بسیار مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی است.

در تفلیس و ایام نوروز، کنسرت‌های متعددی برگزار می‌شود. این کنسرت‌ها بسیار هیجان‌انگیز هستند و می‌توانید تجربه خوشی در آن‌ها داشته باشید. این کشور طبیعت بی‌نظیر و جاهای تاریخی متعدد دارد. در سفر به تفلیس حتماً باید سری به باغ‌های بوتانیکال، قلعه ناریکالا، کلیسای اسمیندا سامبا و مجسمه مادر تفلیس بزنید. مردم تفلیس و به‌صورت کلی گرجستان، از «لاری» برای معاملات خود استفاده می‌کنند. لاری از نظر ارزش، تفاوت کمی با ریال دارد. از این رو لازم نیست نگران هزینه بازدید از اماکن تاریخی، اقامت و خوراک در این شهر باشید.

  برخی از جاذبه های شهر تفلیس

  • خیابان روستاولی-قطار کابلی تفلیس-شهر قدیم تفلیس-تله کابین تفلیس -سالن تئاتر گابریادزه -محله متخی -بازار
  • دزرتیربی-کلیسای جامع تثلیث تفلیس-بازار میدان تفلیس-خیابان پکینی-پل صلح تفلیس-پارک آبی جینو پارادایس تفلیس
  • شهربازی متاتسمیندا-مرکز خرید تفلیس سنترال-دریاچه لاک پشت-باغ گیاه شناسی ملی گرجستان-مسجد جامع تفلیس
  •  
  • مرکز خرید تفلیس-موزه ملی گرجستان-حمام های سولفور-دریاچه لیسی-پانتئون متاتسمیندا-محله آبانوتوبانی
  • کلیسای جامع سنت جورج تفلیس-کاخ هنر -یادمان آزادی تفلیس-قلعه ناریکالا-برج ساعت-

 

تایلند (پوکت)

پوکت یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین شهرهای تایلند به حساب می‌آید. پوکت در منطقه استوایی واقع شده است و مناظر طبیعی بی‌نظیر و خیره‌کننده دارد. در حقیقت پوکت را نمی‌توان مشابه هیچ جای دنیا دانست. پوکت دارای مناظری است که با تماشای آن‌ها، احساس می‌کنید بهشت حقیقی همان جاست. حدود 70درصد از این جزیره را بخش‌های کوهستانی تشکیل می‌دهد.

در این جزیره سواحلی خیره‌کننده و رؤیایی و آبی به رنگ سنگ فیروزه وجود دارد. با ورود به جنگل‌های انبوه آن، احساس می‌کنید که در فیلم‌های مستند حضور دارید. حیوانات زیبا همانند طوطی‌های رنگارنگ را روی درختان خواهید دید و از فیل‌سواری لذت خواهید بردشما می‌توانید در پوکت از انواع تفریحات از جمله طبیعت‌گردی، غواصی، قایق‌رانی یا موج‌سواری لذت ببرید.

پوکت در نوروز، مکانی مناسب برای انواع تفریحات هیجان‌انگیز به حساب می‌آید. اگر به‌دنبال یکی از بهترین مقاصد سفر خارجی در نوروز هستید، ما به شما پوکت را پیشنهاد می‌دهیم.

پوکت جزء مناطق استوایی به حساب می‌آید. از این رو در مدت تابستان، آب‌وهوایی بسیار گرم دارد. در فصل زمستان نیز باران‌های فصلی شدید در این منطقه رخ می‌دهد. به همین خاطر بهترین زمان سفر به پوکت از نظر آب‌وهوایی، ایام نوروز و بهار محسوب می‌شود.

برخی از جاذبه های پوکت

  •    ساحل کاتا -ساحل سورین-فانتاسی-بازار واکینگ اِستریت-ساحل کارون-پناهگاه فیل‌ها -معبد جوی توی-ساحل کاتا نوی
  •    ساحل پاتونگ-شهر قدیمی پوکت-مجسمه‌ بزرگ بودا-مجمع‌الجزایر فی‌ فی-معبد وات فرا تونگ-پارک ملی سیرینات
  •    موزه‌ تریک ‌آی در جاهای دیدنی پوکت-دهکده راوای-دماغه‌ پرومتِپ -معبد وات چالونگ-ساحل آزاد

بهترین شهرهای خارجی برای سفر در تعطیلات نوروز

تایلند(جزیره سامویی)

جزیره سامویی یکی از زیباترین جزایر در تایلند محسوب می‌شود. این جزیره در بخش سواحل شرقی تایلند قرار دارد. جالب است بدانید که ترجمه نام جزیره سامویی به فارسی، «بهشت امن» است. پس می‌توانید تصور کنید که در این جزیره نسبتاً کوچک، چه جاذبه‌هایی انتظار شما را می‌کشند. این جزیره فقط 228 کیلومترمربع وسعت دارد و حدود 50هزار نفر در آن زندگی می‌کنند.

از نظر جذابیت، جزیره سامویی تفاوت بسیاری با پوکت ندارد. در این جزیره نیز می‌توانید از سواحلی دیدنی با شن‌های طلایی و سفید، جنگل‌های انبوه، درختان نارگیل، آب زلال و فیروزه‌ای‌رنگ و هوایی مطبوع و استوایی لذت ببرید.
در این جزیره پارک ملی دریایی آنگ تونگاین یکی از زیباترین جاهای دیدنی محسوب می‌شود. این پارک از 42 جزیره تشکیل شده و اکوسیستم بسیار خاصی دارد. در این جزیره می‌توانید از گونه‌های خاص حیوانات و طبیعت بکر و دست‌نخورده دیدن کنید. به همین خاطر باید سفر به جزیره سامویی را جزء بهترین مقاصد برای سفر خارجی در نوروز دانست.

تور لوکس و به یاد ماندنی جزیره موریس

جاذبه های دیدنی جزیره سامویی

  • جزیره کو سامویی-پارک ملی مو کو آنگ تونگ-معبد پلای لائم-صخره های پدربزرگ و مادربزرگ -معبد چینی‌ ها مائنام
  • آبشار هین لات-ساحل چاونگ-یکشنبه بازار شبانه لامات-فرودگاه ساموی-باغ بودای پنهان-کوهستان خائو پوم
  •  
  • مرکز خرید سنترال فستیوال سامویی-پارک و مزرعه پارادایز-معبد پاگودا خائو هوا جوک-معبد فرا یای-معبد راتچاتامارام
  • ساحل مائنام-مرکز خرید وارف سامویی -باغ پروانه-پناهگاه فیل -مزرعه کروکودیل ها-مزرعه مارها-تئاتر میمون ها
  • ساحل لامای-ساحل باپت

بهترین شهرهای خارجی برای سفر در تعطیلات نوروز

مالدیو

اگر به کشورهای آسیای جنوب شرقی علاقه دارید، مالدیو می‎تواند یکی از بهترین کشورهای خارجی برای تعطیلات نوروز شما باشد. این کشور با جزایر رنگارنگ فراوانی که در اقیانوس هند جا خوش کرده‌اند، یکی از بهترین مکان‌های گردشگری برای همه‌ی فصول است که در فصل بهار با هوای گرمسیری و طبیعت بی‌نظیرش، می‌تواند فوق‌العاده باشد. جهت رزرو تور لوکس مالدیو به سایت آسمان هفتم مراجعه کنید

تفریحات آبی و غواصی درون آب‌های شفاف و دیدن انواع ماهی‌ها از نزدیک، تجربه‌ای است که تنها در نقاط خاصی از دنیا ممکن است. به یاد داشته باشید که سفر به مالدیو یک سفر لوکس و پرهزینه است اما ارزش هر ریالی که پرداخت می‎کنید را دارد.

بخشی از جاذبه ها و جزایر زیبای مالدیو

  • زیردریایی وال مالدیو - جزیره ماله (Male)-جزیره مافوشی-جزیره اوتمو-جزیره فیدهو-جزیره مارادو -جزیره‌ی ولیگاندو
  • جزیره‌ی تولوسدو- جزیره فوواه مولاح-جزیره‌ی آلیماتا-هیتادلو -کوردو-جزیره‌ی کونفونادو-ساحل مصنوعی ماله-
  • بازار محلی ماله-موزه ملی مالدیو-صخره بنانا-مرکز خرید سنترو -بازار بزرگ ماهی ماله-کاخ مولی آگه -مسجد هوکورو میسکی

 

چین ( پکن)

پکن، پایتخت کشور چین است. این شهر در سال 2013، حدود 21میلیون نفر جمعیت داشت. به همین خاطر، پس از شانگهای، دومین شهر پرجمعیت دنیا به حساب می‌آید. پکن از نظر مساحت، دهمین شهر بزرگ در دنیاست. در این شهر می‌توانید از صدها جاذبه گردشگری مختلف دیدن کنید. سفر به چین می‌تواند یکی از عجیب‌ترین و جذاب‌ترین سفرهای خارجی شما در همه عمرتان باشد.

به‌صورت کلی باید پکن را به دو بخش قدیمی و مدرن تقسیم کرد. در بخش قدیمی پکن، امکان بازدید از آثاری همانند قصرها و معابد، شهر ممنوعه، معبد آسمان و غیره وجود دارد. در بخش مدرن نیز می‌توانید از آسمان‌خراش‌های مرتفع و بزرگ دیدن کنید.
باغ وحش پکن یکی از بزرگ‌ترین باغ‌وحش‌ها در تمام دنیا محسوب می‌شود. در این باغ‌وحش از خرس‌های پاندای دوست‌داشتنی و زیبا نگهداری می‌کنند. اگر به تماشای این خرس‌های زیبا علاقه‌مند هستید، حتماً سری به این باغ‌وحش بزنید.

مردم چین فرهنگی بسیار متفاوت با ما دارند. همین تفاوت فرهنگی می‌تواند خاطره‌ای زیبا را در سفر شما رقم بزند. در ضمن به شما توصیه می‌کنیم که حداقل در تورهای 10روزه پکن شرکت کنید. در نظر داشته باشید که حتی در 10 روز نیز نمی‌توانید از همه بخش‌های دیدنی این شهر بزرگ بازدید کنید.

برخی از جاذبه های دیدنی پکن

  • دیوار بزرگ چین-شهر ممنوعه-معبد آسمان-کاخ تابستانی -میدان تیانانمن-خیابان وانگفوجینگ-معبد لاما-شیچاهای
  • موزه پایتخت-پارک بی های-پارک جهانی-پل مارکوپولو-هوتونگ-مکعب آبی (مرکز ملی ورزش‌های آبی پکن)
  •  
  • ورزشگاه ملی پکن-شهربازی شیجینگ شان -مرکز خرید گلدن ریسورس-رصدخانه‌ باستانی پکن -پارک آبی شیونی المپیک
  • مرکز خرید اورینتال پلازا-فرودگاه بین‌ المللی پکن-مسجد نیوجی-مرکز خرید دهکده سانلیتون-مرکز خرید کپیتال لند
  • سیجیمن-خیابان نانلوگوشیانگ

بهترین شهرهای خارجی برای سفر در تعطیلات نوروز


 صحراهای آفریقای جنوبی

اگر به دنبال بهترین کشورهای خارجی برای تعطیلات نوروز در خارج از قاره‌ی آسیا هستید، به آفریقای جنوبی سفر کنید. این کشور نه تنها دارای طبیعت بی‌نظیری است و تفریحات صحرایی را در محیط‌های طبیعی و کمپ‌های سافاری به شما هدیه می‌دهد، بلکه دارای فرهنگ و تاریخ غنی و ویژه‌ای است. موزه‌ها و مراکز دیدنی تاریخی در این کشور که کمتر از سی سال است استقلال کامل خود را به دست آورده و از زیر یوغ نژادپرستی رها شده، بسیار دیدنی هستند.

پارک‌های ملی، مراکز خرید، سواحل، باغ‌های گیاه‌شناسی و پارک‌های موضوعی، از جمله جاذبه‎های گردشگری آفریقای جنوبی هستند که می‌توانند امکان تفریح شما را در سفر نوروزی1402 فراهم کنند.این سرزمین زیبا هم برای افرادی که عاشق طبیعت هستند؛ جاهای دیدنی دارد و هم برای آنهای که می‌خواهند با فرهنگ، معماری و هنر کشوری آشنا بشوند.
 

برخی از جاذبه های آفریقای جنوبی

  • دماغه‌ امید نیک-پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی-ورزشگاه اف ان بی-باغ وحش ژوهانسبورگ-کوه تیبل-جزیره روبن
  • باغ پرندگان آفریقا-باغ گیاه شناسی ملی کریستن بوش-مرکز خرید ایست گیت-پارک تفریحی گلد ریف سیتی
  • ساحل بلودرز-گهواره نوع بشر-خانه ماندلا-ساحل ویکتوریا و آلفرد-مزرعه کروکودیل ها-پارک ملی آدو الفنت
  •  
  • موزه ایزیکو آفریقای جنوبی-میدان نلسون ماندلا-چرخ و فلک کیپ ویل-غارهای استرک‌ فونتین-آکواریوم تو اوشنز
  • ساحل گانسبای-دماغه کیپ پوینت-فرودگاه بین‌ المللی اولیور تامبو-آبشار توگلا-پل معلق رودخانه استورمز
  • پارک بزرگ ليمپوپو ترانس ‌فرانتير-قلعه گود هوپ-ساحل گلدن مایل-ساحل مویزنبرگ-پارک ملی پیلانسبرگ
  •  
  • کمپانی گاردن-مرکز بازدیدکنندگان ماروپنگ-پارک ملی گلدن گیت هایلندز-ذخیره‌ گاه زیست‌ کره واتربرگ
  • منطقه مابوننگ-ساحل کمپس بی-مرکز خرید کاوندیش اسکوئر-آسیاب ماسترت-ملویل-مرکز خرید استنلی
  • پل بلوکرنز-مرکز خرید رزبانک-باغ پرندگان مونته کازینو-چاه های لوک بورک-پارک ملی سیتسیکاما-جزیره روبن
  •  
  • پارک جنگلی کروگر-پارک ملی فرامرزی کالاهاری- پارک ملی پیلانسبرگ- تالاب ایسیمانگالیسو-دیدار با کوسه‌های اقیانوس-

بهترین شهرهای خارجی جهت سفر در تعطیلات نوروز

سواحل مکزیک

نمی‌شود از بهترین کشورهای خارجی برای سفر نوروزی1402 گفت و از مکزیک یاد نکرد. مکزیک کشوری در آمریکای مرکزی است که در حقیقت مرز بین آمریکای شمالی و آمریکای لاتین به شمار می‌آید. این کشور گرمسیری با سواحل معروف با شن‌های سفیدش مقصدی فوق‌العاده برای سفر در تمامی سال و به ویژه سفرهای نوروزی است. مردمان خونگرم، غذاهای معروف و بسیار خوشمزه، طبیعت فوق‌العاده و فضای شاد و پرهیجان این کشور، گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جلب می‌کند.

شهرهای تاریخی و آثار باستانی مکزیک و به ویژه هرم بزرگ چولولا، موزه‌ها‌ی مختلف، کلیساهای زیبا و تاریخی و طبیعت فوق‌العاده، همگی از جاذبه‌های گردشگری این کشور تاریخی و غنی به شمار می‌آیند که یک سفر نوروزی رویایی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

برخی از جاذبه های توریستی مکزیک

  • مالینالکو-چیچن ایتزا -سن مگوئل دالاند-کلیسای سانتا پرسیکا-کلیسای جامع متروپولیتانا-ساحل تولوم
  • غار زیر آبی سینوتس-باغ‌های شگفت‌انگیز لاس پوزاس-موزه مردم شناسی یا د لا-ایزامال-گوادالاخارا-شهر آکاپولکو
  • شهر موریلیا-شهرپوئبلا-شهرگوآناخوآتو-شهر لئون دلس آلداما-سان فرانسیسکو-طاق های کابو سن لوکاس
  •  
  • ساحل مخفی ماریتا-جزیره عروسک ها-موزه فریدا کالو-پلایا دل کارمن-هرم بزرگ چولولا-سنوت دوس اوجوس
  • منطقه تفریحی و گردشگری ریویرا مایا-لوس کابوس-استادیوم المپیکو یونیورسیتاریو-شهر باستانی تئوتیئواکان
  • پارک ملی تولوم-آتشفشان پوپوکاتپتل-ساحل زیپولیت-ساحل بهشت کوبا-کتابفروشی ال‌پندولو-کاخ ملی مکزیک
  •  
  • پارک چاپولتپک-صومعه سن آنتونیو پادوا-ویرانه کالاکمول-خط ساحلی ریویرا نایاریت-خلیج تودوس سانتو-پل اوجلا
  • مجمع الجزایر رویلیاخیخدو-محله لا کوندسا
بهترین شهرهای خارجی برای سفر در تعطیلات نوروز

لیسبون(پرتغال )

پرتغال یکی از بهترین کشورهای خارجی برای تعطیلات نوروز است زیرا این کشور اروپایی با طبیعت زیبا، شهرهای تاریخی، محله‌های رنگارنگ و آثار باستانی، همه‌ی چیزهایی که برای یک تعطیلات انتظار دارید را در خود دارد. پایتخت پرتغال شهر زیبای لیسبون است که درنزدیک تپه‌های دهانه رودخانه تاگوس قراردارد، که به دریا متصل است وباکوچه‌های سنگفرشش و محله‌هایی که هنرمندان خیابانی آنها را نقاشی کرده و به رنگ‌های مختلف درآورده‌اند، بسیار جذاب و دیدنی است.

شهرهای پورتو و سینترا شبیه به کارت‌پستال‌های سه بعدی زیبایی هستند که دارای جلوه‌های بی‌نظیری هستند. کاخ‌ها، کلیساها، پارک‌های ملی و طبیعت زیبا به همراه کتابخانه‌های بی‌نظیر و موزه‌های مختلف، هر کدام پرتغال را به یک مقصد بی‎نظیر سفر نوروزی1402 تبدیل می‌کنند.

برخی از جاذبه های توریستی شهر لیسبون

  • قلعه سنت جورج-صومعه جيرونيموس-اقیانوس آرام لیسبون-موزه کالوست گلبنکیان-موزه ملی هنر باستانی-برج بلم
  • موزه ملی کاشی-آسانسور سانتا جاستا-کلیسای جامع لیسبون -بنای یادبود عصر کاوش-قوس روا آگوستا-کلیسای کارمو
  • کلیسای ساو روکو-کاخ مارکوس دفرانترا- کانال آب آگواس ليورس -کلیسای استرلا-پل واسکو دو گاما-تله کابین لیسبون
  •  
  • کانال آب آگواس ليورس -رودخانه تاقوس-میدان تریرو دو پاکو-کاخ مارکوس دفرانترا-بنای تاریخی پاسیو دا گیل
  • منطقه بایرو آلتو-باغ گیاه شناسی لیسبون-آکواریوم لیسبون -قلعه سائو جورج-صومعه جيرونيموس

بهترین شهرهای خارجی برای سفر در تعطیلات نوروز

آخرین تور ها