راهنمای سفر به وان ترکیه

راهنمای سفر به وان ترکیه

راهنمای سفر به وان ترکیه


اگر به دنبال یک سفر خارجی مقرون به صرفه هستید، سفر به وان ترکیه یکی از گزینه های شما خواهد بود. شهری در شرق ترکیه که در فاصله مناسبی از شهرهای مرزی ایران قرار گرفته و علاوه بر آن به چند دلیل حداقل ارزش یک بار سفر را دارد. وان هر ساله به دلایل مختلف میزبان تعداد قابل توجهی از گردشگران ایرانی است.
با توجه به محبوبیت وان در بین ایرانیان، در ادامه سعی کردیم راهنمای سفر به وان را تهیه کنیم تا اگر تور وان را برای سفر خود انتخاب کرده اید شناخت کافی در مورد آن داشته باشید. شما می توانید تور زمینی وان را از آسمان هفتم تهیه کنید. 


وان کجاست؟


شهر وان که در ساحل شرقی دریاچه وان و در شرق استان وان ترکیه قرار دارد، قدمتی طولانی دارد و یکی از قدیمی ترین شهرهای ترکیه به شمار می رود. صخره وان و قلعه باستانی دارای کتیبه هایی به خط میخی هستند که قدمت آن به پادشاهی اورارتو (حدود 1300-700 قبل از میلاد) برمی گردد.
شهر مدرن وان در 5 کیلومتری ساحل دریاچه وان با بلوارهای عریض و خیابان های دیدنی خود یکی از مقاصد مهم گردشگری ترکیه است که هر ساله گردشگران زیادی را از سایر نقاط جهان به خود جذب می کند. ایرانیان این شهر ترک را به دلیل فاصله کم با شهرهای مرزهای ایران به عنوان مقصد سفرهای تفریحی خود انتخاب می کنند.

موقعیت وان


فرهنگ وان


این شهر به عنوان پایتخت صبحانه ترکیه شناخته می شود. در ترکیه، صبحانه بسیار مهم است و گاهی ساعت ها طول می کشد و به نوعی فرهنگ این کشور محسوب می شود. صبحانه های مفصل یک سنت دیرینه است که از زمان های قدیم در بین مردم محلی وجود داشته است و در واقع زمان جمع شدن خانواده دور هم و معاشرت با یکدیگر است. مردم وان برای معرفی صبحانه های خود خیابانی پر از رستوران را این کار اختصاص داده اند تا گردشگران بتوانند به راحتی انواع مختلف صبحانه را امتحان کنند. در این نام این خیابان Kahvaltıcılar Çarşısı است که پذیرای مردم محلی و همچنین مسافران می باشد. صبحانه های خوشمزه با قیمت مناسب در این خیابان منتظر شماست.
ساکنان این شهر با افتخار از دریاچه وان، پنیر وان، نقره سازی وان و البته گربه های خاص شهر وان صحبت می کنند. گربه های وان یکی از نمادهای این شهر هستند. علت معروفیت این گربه ها  معاشرت زیادشان با انسان، زیبایی و همچنین عادت شنای آنهاست، چون این گربه ها همگی در کنار دریاچه وان متولد و رشد کرده اند. همچنین این گربه ها چشم های دورنگ دارند که یکی آبی و دیگری سبز است.


چرا وان ؟


اگر هنوز درباره اینکه وان مقصد بعدیتان باشد یا نه شک دارید، در ادامه دلایلی می آوریم تا شما را متقاعد کنیم که وان مقصد مناسبی برای شماست:

مقصدی در فاصله نزدیک: برعکس بسیاری از مقاصد خارجی برای گردش و تفریح ، تورهای شهر وان به صورت زمینی و نه هوایی انجام نمی پذیرد. علت این موضوع یکی اینست که ایران پروازی به شهر وان ندارد و این شهر فاصله نزدیکی به مرز ایران دارد و به سهولت قابل دسترسی است. در تایم های به خصوصی مثل عید نوروز ممکن است پروازهایی برقرار شود.

مقصدی با جاذبه های گردشگری زیاد: به جرات می توان گفت که شهر وان به علت پاساژ ها و مراکز خرید خود معروف شده است و به همین علت گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. با این حال این شهر دارای جاذبه های دیگری نیز هست که در ادامه شما را با آنها آشنا می کنیم.

مقصدی مقرون به صرفه: به صورت کلی خود ترکیه مقصد ارزانی برای سفر است اما این مورد در شهر وان نمود بیشتری دارد و از هتل و تفریح و خورد و خوراک همه چیز با قیمت مناسبی یافت می شود.

مقصدی بدون نیاز به ویزا: همان طور که می دانید ترکیه کشوری است که سفر به آن نیازی به ویزا ندارد. پس یک هزینه دیگر از هزینه های شما کاسته می شود و شما فقط به پاسپورت با اعتبار بالای 6 ماه نیاز دارید. 


چگونه به وان سفر کنیم؟


سفر به وان از چند روش امکان پذیر است: سفر با قطار، با ماشین، یا با اتوبوس است. در ادامه به توضیح هریک از این موارد می پردازیم. در نظر داشته باشید که آسمان هفتم هم ارائه دهنده خدمات لازم برای سفر با خودرو شخصی می باشد و هم تور های زمینی برای این مقصد فراهم کرده است.

همراه با تور: مطمئنا راحت ترین و البته بی دردسرترین  نوع سفر به شهر وان تهیه تور می باشد. آژانس آسمان هفتم همه چیز را از حمل و نقل، اقامت و ... را سامان دهی می کند. شما فقط کافی است پاسپورت به دست با چمدانی آماده از سفر خود لذت ببرید. همه چیز را به همکاران ما بسپارید.

اتوبوس: برای رفتن به وان شما باید به یکی از این سه مقصد در ایران برسید: مرز رازی (در شهرستان خوی آذربایجان غربی)، مرز بازرگان (در شهرستان ماکو) و مرز سارو (در شهرستان ارومیه). وقتی به هریک از این سه مرز رسیدید، اتوبوس هایی را خواهید دید که به سمت شهر وان می روند. 

سفر با اتوبوس

قطار: از جمله راه های دیگر برای سفر به وان، سفر با قطار است. قطار تهران -وان یک بار در هفته این مسیر را رفته و برمی گردد. از مزایای این سفر استراحت در طول سفر و لذت بردن از مناظر فوق العاده بین راهی است و از مشکلات آن زمانبر بودن و معطلی در گمرک و ایست های بازرسی می باشد.

سفر با قطار
 

خودروی شخصی: هر چند که سفر با خودرو شخصی بسیار لذت بخش است اما به یاد داشته باشید که مثل سفرهای درون مرزی نمی توان پشت فرمان نشست و به دل جاده زد. شما باید قبل از سفر گواهینامه بین المللی، پلاک بین المللی و ... را تهیه کنید. تمام این موارد در آژانس آسمان هفتم قابل اجراست. شما حتی می توانید تا لب مرز با ماشین خود سفر کرده و ادامه راه را با ون هایی که برای شهر وان تعبیه شده است انجام دهید. پارکینگ های بزرگی برای خودرو های شخصی لب مرز وجود دارد. 

تور استانبول

تور آنتالیا

تور وان زمینی


چه وقت به وان سفر کنیم؟


تقریبا تمام فصل بهار و تابستان، تا اوایل فصل پاییز زمان سفر به وان است. زمان شلوغی هم از اواسط خرداد تا اواسط تیر ماه است. قبل از کریسمس، حراج ها و جشنواره های مختلف و تزئینات خیابانی گردشگران زیادی را به وان رهسپار می کند و ایرانیان زیادی این زمان را برای سفر به وان انتخاب می کنند. یکی از زمان های طلایی سفر به وان عید نوروز است. در زمان عید نوروز همچنان شاهد حراج های بسیاری هستیم. 


چی رو از کجا بخریم؟


علاوه بر صنایع دستی که مختص این شهر است مثل نقره، فرش و کنده کاری های چوبی، می توانید به راحتی همه برندهای معروف جهان و ترکیه را بیابید و خرید کنید. عمده مواردی که جزو سبد خرید ایرانیان در وان است می توان به لباس، لوازم آرایشی، کفش و... اشاره کرد. مطمئنا زمان حراج و تخفیفات خرید بسیار مناسب تری نیز خواهید داشت.

مراکز خرید وان
 


از جمله پاساژ های معرو این هشر عبارتند از:

  1. مرکز خرید وان آوم (Van AVM shopping center)
  2. آیدین پریحان ایش مرکزی (Aydın Perihan İş Merkezi)
  3. مرکز خرید تورکواز (Turkuaz AVM)
  4. بازار شهر وان (Van City Market)


جاذبه های دیدنی


حالا که این مسافت را طی کرده و به این شهر رسیده اید بد نیست دیگر دیدنی های آن را نیز ببینید و لذت ببرید. شهر وان حقیقتا گردشگر پذیر است و مردم خونگرمی دارد. پس علاوه بر معاشرت با آنها از این مکان ها نیز دیدن بفرمایید:

  1. قلعه وان
  2. دریاچه وان
  3. جزیره و کلیسای اختامار
  4. آبشار مرادیه
  5. خانه گربه های وان

گربه های خاص وان

کلام آخر

شهر وان یکی از مقاصد نزدیک به ایران است که دسترسی آسانی دارد و نزد ایرانیان بسیار محبوب است . این شهر جشنواره های خرید زیادی دارد که باعث جذب گردشگران می شود. با اینحال اگر به این شهر سفر کردید دیدن دیگر جاذبه های آن را نیز در برنامه های سفر خود بگنجانید.

برای تهیه تورهای همه جانبه شهر وان که شامل خرید و دیدن جاذبه های توریستی این شهر است با همکاران ما در آسمان هفتم تماس حاصل نمایید: 02191306767 

برای آشنایی بیشتر با ترکیه مطالب زیر نیز به شما پیشنهاد می شود:

کوش آداسی شهر ساحلی ترکیه

مسجد ایاصوفیه ترکیه

کاپادوکیه ترکیه

غذاهای ترکی

آخرین تور ها

آخرین تور های وان