لیست کامل تفریحات رایگان کیش

لیست کامل تفریحات رایگان کیش

 لیست کامل تفریحات رایگان کیش

کیش جزو مقاصد لوکس گردشگری در ایران به شمار می رود و بیشتر افراد در این باورند که جزیره کیش یک مقصد گران است و برای سفر به آن، باید جیبی پر از پول داشته باشند. و همین دلیل سبب شده است که عده ای از سفر به آن جلوگیری کنند. اما لازم است بدانید برخی از مناطق کیش، دارای تفریحات رایگانی هم می باشد که می توانید با بازدید از آن ها، علاوه بر ثبت خاطره های به یادماندنی، از هزینه های بسیاری جلوگیری کنید در این مطلب آسمان هفتم شما را با تعدادی از تفریحات رایگان این جزیره آشنا می کند تا کاملاً مقرون به صرفه از سفر به کیش لذت ببرید.

شهر باستانی حریره در کیش

شهر باستانی حریره کیش یکی از تفریحات رایگان کیش است که می توانید به راحتی و به صورت رایگان از آن بازدید کنید. این شهر باستانی، با قدمت 800 ساله خود، در قسمت شمالی جزیره کیش واقع شده و مربوط به اواخر دوره ساسانی می باشد. حریره که در گذشته از آن به عنوان مرکز تجاری و بازرگانی منطقه خلیج فارس استفاده می شده است، دارای بخش های مختلفی مانند بندرگاه حریره، خانه اعیانی حریره، مسجد و حمام حریره، تاسیسات آبی، بخش های کارگاهی و صنعتی، آثار باستانی، قصر حریره و… می باشد.

  • آدرس: کیش، بلوار میر مهنا، بلوار المپیک، میدان حریره، خیابان حریره

تفریحات ورزشی کیش

پارک ساحلی مرجان

پارک ساحلی مرجان یکی از پارک های معروف جزیره کیش است که بازدید از آن برای افرادی که به عکاسی علاقمند هستند، پیشنهاد می شود. چرا که اگر در هنگام طلوع خورشید در این پارک باشید، شاهد صحنه های جذابی از طلوع خورشید بر روی آب تماشا خواهید بود که برای گرفتن عکس های زیبا بسیار مناسب می باشد. این پارک با قرارگیری در جنوب شرقی کیش و دور از شلوغی شهر، برای سپری کردن اوقات فراغت و همچنین استراحت بهترین گزینه است.

در این پارک ساحلی آلاچیق هایی وجود دارد که به صورت رایگان عموم افراد می توانند از آن استفاده کنند.ساحل مرجان این امکان را قرار داده است که می توانید خودتان برای آماده کردن غذا با استفاده از باربیکو های موجود در ساحل اقدام کنید. در این ساحل می توانید انواع صدف، گوش ماهی، حلزون و سنگ های بسیار زیبا را برای خود جمع کنید.
 لازم است بدانید که بازدید از پارک ساحلی مرجان هیچ ساعت خاصی ندارد و می توانید در هر ساعت از شبانه روز از آن بازدید کنید.

پارک ساحلی مرجان

  • آدرس: کیش، جنوب شرقی جزیره کیش، میدان مرجان

تور کیش هتل گامبرون

پارک ساحلی مرد ماهیگیر

پارک ساحلی مرد ماهیگیر یکی از تفریحات خانوادگی کیش می باشد که در کرانه شمالی این جزیره واقع شده است. در این پارک، مجسمه ای از مردی در حال ماهیگیری وجود دارد که توسط هنرمندان مشهدی ساخته شده است. این پارک ساحلی دارای انواع پوشش گیاهی، درخت و می باشد که زیبایی این پارک را دو چندان کرده اند. همچنین وجود دو آبنما که با یک جوی آب به یکدیگر متصل شده اند و دارای نورپردازی هایی می باشند که در کنار غروب آفتاب، منظره ای شگفت انگیز برای عکاسی به جود آورده اند.

مرد ماهیگیری

  • آدرس: کیش، ضلع شرقی جزیره، خیابان سنایی، بلوار ساحل

 

مجموعه درخت سبز کیش

درخت سبز کیش، یکی از تفریحات رایگان کیش به شمار می رود که می توانید بدون پرداخت هزینه، ساعات به‌ یاد ماندنی را در آن سپری کنید. درخت سبز یک درخت انجیر کهن است که در زبان مردمان محلی به آن لور گفته می شودو با نام انجیر معابد نیز معروف شده است. لور قدمتی 500تا 600ساله دارد و به دوره ایلخانیان و تیموریان بر می گردد . از جذابیت های این مکان می توان به آلاچیق هایی اشاره کرد که با گل های کاغذی و فانوس تزئین شده اند و محیطی همچون دنیای افسانه ها به وجود آورده اند.

ظاهر عجیب این درخت باعث شده افراد در زمان بازدید از این درخت، بر روی کاغذ، حرف ها و آرزو های خود را نوشته و به شاخه هایی که در تنه درخت وجود دارند، متصل کنند.

درخت سبز کیش

  • آدرس: جزیره کیش بلوارمیرمهنا-میدان المپیک-بلوار المپیک-میدان حریره -خیابان درخت سبز

 

کشتی یونانی کیش

یکی از تفریحات رایگان کیش که می توانی بدون پرداخت هزینه از آن دیدن کنید، کشتی یونانی می باشد. کمتر کسی وجود دارد که با این کشتی آشنا نشده باشد، چرا که این کشتی یکی از مشهور ترین تفریحات رایگان جزیره به شمار می رود. کشتی یونانی در غرب این جزیره واقع شده و به همین دلیل در زمان غروب، خورشید در پشت آن قرار می گیرد که باعث به وجود آمدن صحنه های بی نظیر و زیبایی می شود.
در گذشته این امکان وجود داشت که افراد می توانستند با پرداخت هزینه و به همراه لوازم غواصی، از داخل کشتی بازدید کنند، اما امروزه به دلیل فرسوده شدن بیش از حد و امنیت پایین آن، دیگر اجازه ورود برای افراد وچود ندارد.

کشتی یونانی

  • آدرس: هرمزگان، جنوب غربی جزیره کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب

تور کیش هتل ترنج

 

نخلستان باغ بهشت

بازدید از نخلستان باغ بهشت در کنار موسیقی بندری، یکی از تفریحاتی است که هر فرد در زمان سفر به کیش می تواند بدون پرداخت هزینه و به صورت رایگان آن را را تجربه کند. نخلستان باغ بهشت با دارا بودن نخل های بسیار بلندی، فضایی بسیار زیبایی را در طلوع و غروب خورشید را به نمایش می گذارد که برای هر کسی می تواند بسیار جذاب باشد. در کنار درختان نخل در این نخلستان، گیاهان دیگری مانند اکالیپتوس، تمبر هندی و… نیز وجود دارد که در زیبایی این مکان بسیار تاثیر گذار می باشند. این مکان هزینه ورودی نداشته و در بین تفریحات رایگان کیش به شمار می رود.  

  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، غرب محله سفین

 

باغ راه ایرانی

باغ راه ایرانی، یکی از تفریحات رایگان کیش است که در زمینی 32 هکتاری، تعداد بسیاری از المان های فرهنگی اقوام مختلف از سایر نقاط کشور را در خود جای داده است. به طور کلی در این باغ راه، تعداد 8 باغ ایرانی، 9 دروازه و آثار تاریخی وجود دارد که جز معروفترین آثار تاریخی ایران می باشند. دروازه قرآن شیراز، دروازه سی و سه پل اصفهان، دروازه ارگ علیشاه آذربایجان، سردر باغ ملی تهران، دروازه هارونیه مشهد و… از جمله دروازه هایی می باشند که در این باغ راه شبیه سازی شده اند.

اگر قصد بازدید از این مکان تاریخی را دارید، پیشنهاد ما این است که هنگام غروب آفتاب را برای رفتن انتخاب کنید، چراکه این مکان با قرار گرفتن در بالا تر از سطح دریا، با نورپردازی های خود، نمایی بسیار زیبا را به نمایش خواهد گذاشت که برای عکاسی بسیار مناسب می باشد. بازدید از باغ راه ایرانی برای همه افراد، رایگان می باشد. به طوری که می توانید در هر ساعت که بخواهید از آن بازدید کنید.

باغ راه ایرانی

  • آدرس: هرمزگان، جزیره کیش، بین میدان هرمز و میدان سعدی

 

اسکله بزرگ تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش یکی از معروف ترین اسکله ها و تفریحات رایگان کیش در جزیره کیش است که می توانید در هر ساعت از شبانه روز که بخواهید برای تماشای دریا و مناظر آن و همچنین پیاده روی در کنار ساحل آن بروید. اسکله تفریحی کیش در قسمت شرقی کیش واقع شده و به صورت 24 ساعته باز می باشد. این اسکله چه در شب و چه در روز زیبایی خاص خود را دارد.

بازدید از اسکله تفریحی، هیچ هزینه ای در بر ندارد و یکی از تفریحات ارزان کیش به شمار می رود. اما دارای تفریحات آبی همچون جت اسکی، قایق‌های پدالی و ماهیگیری، قایق‌های عادی و شیشه‌ای دارد که اگر بخواهید از آن استفاده کنید، بایستی هزینه ای پرداخت کنید.

  • آدرس: جزیره کیش، خیابان سنایی، بلوار دریا

تورهای متنوع کیش از تهران

اسکله و پارک تفریحی میرمهنا

پارک ساحلی میرمهنا با قرار گرفتن در بخش شمال و شمال غربی جزیره، از دو بخش تشکیل شده است. قسمت اول آن از ازمسجد خاتم الانبیاء تا میدان جاسک و در حاشیه دریا ساخته شده و همچنین بخش دوم آن نیز از اسکله تا میدان جاسک نیز ادامه دارد. اگر برای پیاده روی و یا پیک نیک به همراه خانواده قصد رفتن به این اسکله را دارید، می توانید به قسمت اول آن بروید. همچنین در قسمت دوم آن نیز زمین های بازی مخصوص کودکان ارائه شده است که می توانید کودک خود را برای بازی به آنجا ببرید.

از مهم ترین مزایای این اسکله می توان به ماهیگیری اشاره کرد که می توانید وسایل مورد نیاز را با خود به همراه بیاورید و یا در صورت نداشتن از بازار های اطراف نیز تهیه کنید. این اسکله یکی از تفریحات رایگان کیش است که برای ورودی هیچ هزینه دریافت نمی کند و گردشگران می توانند به صورت 24 ساعته از آن بازدید کنند.   

  • آدرس: جزیره کیش، خیابان میرمهنا، بلوار نیایش، بلوار پیامبر

 

پارک ساحلی سیمرغ

یکی دیگر از تفریحات رایگان کیش است که برای ورود به نیازی به پرداخت هزینه نمی باشد و می توانید به صورت رایگان در هر ساعت از شبانه روز برای بازدید به آن مراجعه کنید. پارک ساحلی سیمرغ که در بخش جنوب شرقی جزیره کیش واقع شده است، به شما این امکان را می دهد تا ساعت ها در کنار خانواده به تماشای طلوع آفتاب بشینید و یا بر روی شن های نرم آن قدم بزنید. همچنین این ساحل با درختانی همچون کاکتوس، نخل و… فضایی بسیار زیبا برای عکاسی می باشد که می توانید برای ثبت لحظات خاطره انگیز خود از آن استفاده کنید.

پارک ساحلی سیمرغ

  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، ضلع جنوبی جزیره

مجله گردشگری آسمان هفتم

پارک شهر کیش

پارک شهر کیش، به عنوان قدیمی‌ترین پارک در این جزیره شناخته شده و مساحتی حدود ۱۰۸ هزار متر مربع دارد. این پارک، نزدیک به ساحل نیست اما با تعبیه دریاچه مصنوعی و استفاده از ۲۰ قایق پارویی تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب شده است. از امکانات دیگر این پارک می توان به پیست دوچرخه سواری، پیست اسکیت، آب‌نماهای متعدد و زیبا، لوازم ورزشی معلولین، فضای تندرستی و آلاچیق‌ها اشاره کرد. برای ورود به این پارک نیازی به پرداخت ورودی و یا رزرو آلاچیق‌ها نیست اما اگر علاقه‌ای به استفاده از دیگر امکانات پارک شهر داشته باشید لازم است که برای خرید بلیط اقدام کنید.

  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار خلیج فارس

 

بوستان آهوان کیش

همان طور که از نام این بوستان پیدا است، آهوهای بسیار زیبایی در این منطقه زندگی می کنند. این بوستان مساحتی معادل ۲ هکتار دارد و یکی از زیباترین مکان های گردشگری و تفریحی در جزیره کیش محسوب می شود. در این بوستان حیوانات دیگری هم چون شغال، گوزن، میمون، روباه، پرندگان مختلف و … نیز دیده می شوند.

  • آدرس : انتهای خیابان فردوسی کیش قرار گرفته است و بازدید از آن برای عموم آزاد و رایگان است

 

10مورد از بهترین جاذبه های گردشگری کیش

روستای کهن باغو

روستای باغو یکی از مکان تاریخی و دیدنی در کیش است. این روستا در منطقه بومی جزیره و در نزدیکی کشتی یونانی قرار گرفته است. باغو نام پیرزنی است که در گذشته در این منطقه زندگی می کرده است. همچنین، این روستا دارای مسجد قدیمی و زیبایی است. تماشای خانه های سنتی و بافت روستایی این بخش بسیار لذت بخش است. می توانید از مغازه های سنتی این روستا بازدید کنید و چند ساعتی را در آن جا سپری کنید. این روستا نیز همانند برخی از مکان های گردشگری کیش ورودی ندارد.

روستای کهن باغو

  • آدرس روستای باغو :می توانید از میدان غروب کیش یا از بزرگراه خلیج فارس به جاده ‏باغو بروید. پس از طی مسافتی در حدود ۱۵ کیلومتر به این روستای زیبا و خوش آب و هوا خواهید رسید.‏

 

سواحل نقره فام کیش

یکی از جاهای دیدنی کیش که در اکثر نقاط این جزیره به چشم می خورد سواحل نقره فام این جزیره است که به دلیل نوع خاکی که در این منطقه از جزیره وجود دارد چنین شکلی پیدا کرده است، این نوع خاک که خیلی کمیاب است دارای نوعی ساختار مرجانی بوده که این خاصیت باعث درخشندگی این سواحل شده اند. از دیگر جذابیت کیش می توان به شفافیت آب دریا در این قسمت از جزیره اشاره کرد که به دلیل وجود مرجان‌هایی است که باعث تصفیه‌ی طبیعی آب این جزیره می شود و تا چند متر دورتر هم کف دریا را به راحتی مشاهده کرد.

  • آدرس سواحل نقره فام  : کیش، بلوار ساحل -جنب اسکله تفریحی

گذر هنرمندان کیش

 از دیگر جاهای دیدنی و رایگان کیش گذر هنرمندان می باشد. این جاذبه  یک پیاده راه زیبا متشکل از چندین تندیس از مشاهیر هنری ایران زمین است که امروزه مسافران و گردشگران از آن دیدن می کنند. این محل در طول شب با نورپردازی ایده آل به یک لوکیشن عالی برای عکاسی تبدیل می شود، در این گردش می توانید از بازار مریم  و بولینگ مریم کیش در نزدیکی این گذر زیبا دیدن کنید.

گذر هنرمندان کیش

آدرس: جزیره کیش- خ سنایی

 

ساحل درختان نارگیل کیش

تاکنون ساحلی که محل تلاقی درختان و دریاست را در ذهن خود تصور کرده‌اید؟ یکی از دیدنی‌ترین متفاوت‌ترین و جذاب‌ترین سواحل

کیش، ساحل درختان نارگیل است که در آن چندین هزار درخت نارگیل استوار شده‌اند و هنگام غروب آفتاب، مشاهده پنهان‌شدن آفتاب

در پشت دریا از این ساحل بسیار دل‌نواز است.

این ساحل در شرق جزیره کیش واقع شده است و با مساحتی حدود ۲۰ هزار‌متر‌مربع توانسته مسافران زیادی را جذب کند. در این

منطقه، حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ درخت نارگیل سربه‌فلک‌کشیده وجود دارد.بهترین فصل برای سفر به کیش و البته سفر به ساحل درختان

نارگیل این جزیره، اوایل بهار (فروردین و اردیبهشت) است.

در این منطقه تمام امکانات رفاهی که به آن نیاز دارید، در اختیارتان قرار دارد. آلاچیق‌های رفاهی اولین چیزی هستند که در این ساحل

دیده می‌شوند و تعداد زیادی از آن‌ها رو به دریا قرار گرفته است.

  • آدرس: کیش، بلوار فردوسی، پروین اعتصامی

تور کیش از اصفهان هتل پارسیان

 

ساحل کلبه هور کیش

بسیاری از گردشگران برای رفع خستگی های زندگی روزمره و کسب آرامش جاذبه های طبیعی جزیره کیش را انتخاب می کنند. بدون شک ساحل کلبه هور کیش یکی از زیباترین و بهترین جاذبه های طبیعی کیش برای کسب آرامش و پرداختن به تفریحاتی آرامش بخش مثل ماهیگیری و غواصی و... است. به خاطر داشته باشید که بازدید از این مکان نیاز به بلیط یا پرداخت ورودی ندارد و لذت این طبیعت بی نظیر به طور رایگان در اختیار شما است.


ساحل کلبه هور یک منطقه صخره ای بسیار زیبا است که در غربی ترین دماغه جزیره کیش قرار گرفته و در گذشته کلبه هایی در این دماغه برای استراحت ماهیگیران بوده که باعث شده بومیان منطقه این مکان را کلبه هور بنامند. شاید اغراق نباشد اگر آرامش و انرژی مثبت کلبه هور را مهمترین جاذبه این منطقه بدانیم چرا که گردشگران زیادی را دلبسته خود کرده و باعث می شود حتما در سفرهای بعدی به کیش آنجا  را در لیست مکان های اقامت خود قرار دهند.

این ساحل صخره ای با صدای برخورد امواج  دریا با صخره ها و فوران آب از سوراخ های درون آنها، منظره ای بی نظیر و آرامشی به یاد ماندنی در خاطره سفر شما به کیش به جا می گذارد.

امکانات ساحل کلبه هور کیش :آلاچیق­‌های چوبی زیبا، باربیکیو، نیمکت­‌های متعدد، نور افکن­‌ها و اجاق­‌های خورشیدی از جمله امکانات ساحل کلبه هور هستند.

  • آدرس: کیش، جاده جهان، میدان هور.

آخرین تور ها

آخرین تور های کیش