دقیقه ای با اصفهان زیبا

دقیقه ای با اصفهان زیبا

دور یک دقیقه ای در اصفهان

شاید شنیده باشید که می گویند اصفهان نصف جهان است اما خب علت این نام گذاری چیه ؟؟ جاهای دیدنی بی شمار اصفهان چه تاریخی، چه طبیعی ، مراکز گردشگری و تقریبا هر آن چه که به دنبال آن هستید رو در اصفهان می تونید پیدا کنید . توی این پست سعی داریم مختصر و مفید شمارو با این شهر رویایی و فوق العاده آشنا کنیم . پس با آسمان هفتم همراه باشید . 

 

معرفی تمامی اماکن تاریخی ، تفریحی و گردشگری اصفهان

اماکن تاریخی اصفهان:

1-چهلستون اصفهان

در سفر به قلب اصفهان می تونید به یکی از زیباترین کاخ های جا مانده از دوره صفوی سفر کنید.این کاخ که در قرن هفدهم و در زمان سلسله صفویه ساخته شد و یکی از مهمترین نمونه های معماری ایرانی آن دوره به شمار می رود.

برای مطلاعه بیشتر راجب این مکان به کاخ چهلستون اصفهان مراجعه کنید.

2- سی و سه پل اصفهان

سی‌وسه‌پل یا پل الله‌وردی‌خان، پلی است با ۳۳ دهانه، ۲۹۵ متر طول و ۱۴ متر عرض، که زیرنظر الله‌وردی‌خان اوندیلادزه و با معماری استاد حسین بنا اصفهانی بر روی زاینده‌رود در شهر اصفهان و...

برای مطالعه بیشتر از صفحه 33 پل اصفهان دیدن کنید

تمامی تورها به اصفهان 

تورهای ریلی و هوایی مشهد مقدس

تورهای کیش

 

3- منارجنبان اصفهان 

یکی از آثار باستانی های عجیب اصفهان که شهرت جهانی دارد منارجنبان است. این سازه یک نقطه عطف معماری معروف است که به خاطر مناره های تکان دهنده بی نظیرش مشهور است...

برای مطالعه بیشتر به این لینک مراجعه کنید

 

 4- میدان نقش جهان اصفهان

 

میدان امام اصفهان

میدان نقش جهان همچنین معروف با نام تاریخی میدان شاه و پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران با نام رسمی میدان امام، میدان مرکزی شهر اصفهان است که در قلب مجموعه تاریخی نقش جهان قرار دارد.

برای مطالعه راجب میدان نقش جهان به این لینک مراجعه کنید

 

5- کلیسا وانک اصفهان

اگر به شهر زیبای اصفهان سفر کردید بهتر است یه سر به بزرگ ترین و زیباترین کلیسای ایران بزنید.این کلیسا که کلیسای جامع وانک یا کلیسای نجات‌دهنده مقدس نام دارد، یک کلیسای جامع ارمنی است که در محله جلفای اصفهان واقع شده است

برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب بروید .

 

6- محله چهارباغ عباسی

اصفهان دارای چهار خیابان چهارباغ است که معروف ترین آنها چهارباغ عباسی می باشد . چهارباغ عباسی یکی از خیابان‌های تاریخی شهر اصفهان است که بین دروازه دولت و سی و سه پل قرار دارد.

برای دیدن این خیابان زیبا از چهارباغ عباسی دیدن کنید 

چهارباغ عباسی

 

7- میدان امام علی اصفهان

اگر به دنبال بازارهای محلی و انواع مغازه های پوشاک , کفش و ... هستید از میدان عتیق دیدن کنید. میدان عتیق(میدان امام علی ) همچنین یکی از مناطق تاریخی اصفهان به حساب می آید. 

برای مطالعه بیشتر به این لینک مراجعه کنید 

 

8- حمام علی قلی آقا 

حمام علی قلی آقا یکی از مکان‌های مهم معماری و فرهنگی اصفهان است که نشان‌دهنده فرهنگ حمام سنتی ایران است. قدمت این حمام به دوران صفویه به ویژه قرن هفدهم برمی‌گردد. به سفارش علی قلی آقا که از افراد تأثیرگذار دربار صفویه بود ساخته شد.

برای خواندن راجب این مکان تاریخی به خانه ملاباشی مراجعه کنید 

 

9- پارک جنگلی ناژوان

اگر هم به دنبال طبیعت هم به دنبال تفریح هستید بدون شک پارک جنگلی ناژوان اصفهان را انتخاب کنید . پارک‌‌های جنگلی یکی از جذاب‌ترین مناطق گردشگری در هر شهر به شمار می‌روند

ناژوان

برای دیدن اطلاعات بیشتر راجب این پارک جنگلی بر روی این لینک کلیک کنید

 

10-  خانه ملاباشی اصفهان

خانه ملا باشی،  یک اقامتگاه تاریخی معروف است که در  شهر زیبای اصفهان قرار دارد و به عنوان یک جاذبه گردشگری قابل توجه در اصفهان شناخته می شوداین خانه که در دوره قاجار ساخته شده است محل اقامت ملا محمد بیگ ثروتمند معروف به ملا باشی بوده است.

برای دیدن از این مکان تاریخی به لینک زیر مراجعه کنید

 

 

آخرین تور ها

آخرین تور های اصفهان